لوگوی سایت

چاپ کارتن پلاست – قیمت و نمونه کار

تا بحال به این موضوع فکر کرده اید که می توانید طرح مورد علاقه خود را به راحتی بر روی کارتن پلاست چاپ نمایید؟ چاپی با قیمت بسیار مناسب به وسیله دستگاه های بروز دنیا چاپ دیجیتال با وضوح بسیار بالا، ماندگاری مطلوب و شادابی جوهر که هر بیننده را به خود جلب نماید. برای اطلاعات بیشتر در زمینه چاپ انواع طرح ها روی کارتن پلاست (شامل عکس، لوگو و نوشته) مطلب زیر را مطالعه نمائید یا با کارشناسان ما تماس بگیرید.
چاپ کارتن پلاست شاخص

 

چاپ روی کارتن پلاست

 

چاپ روی کارتن پلاست و استفاده از آن در تبلیغات 

چاپ روی کارتن پلاست می تواند به راحتی تمام اطلاعات تبلیغاتی شما را به تصویر بکشد .چاپ پذیری بالا ، استقامت بالا از ویژگی های بارز این متریال است در بحث تبلیغات محیطی انتخاب بهترین متریال که بتواند در شرایط خاص آن فضا ، عملکرد مناسبی در طولانی مدت داشته باشد بسیار مهم است و کارتن پلاست در فضای باز و صنعتی بسیار عملکرد راضی کننده ای دارد.

از چاپ کارتن پلاست چه می­دانید؟ کارتن پلاست یک ورق مهم در صنعت بسته­ بندی و تبلیغات است که می­شود بر روی آن چاپ­های مختلفی انجام داد. البته منظور ما از چاپ­ای مختلف طرح ­های مختلف است و روش­های چاپ بر روی این ورق بیشتر از 2 مورد کلی نمی­ شوند. چاپ بر روی این ورق به ­شدت مرسوم است و افراد زیادی این کار را انجام می­دهند. یووی پرینت این امکان را روبروی شما خواهد گذاشت.

 

کارتن پلاست چیست؟

ما ممکن است کارتن پلاست را در مکان­های مختلفی دیده باشیم اما بدون اینکه بدانیم کارتن پلاست است از کنارش بگذریم. این ماده، یک ورقه از جنس پلاستیک یا کارتن است که از سه لایه باریک پلی پروپیلن ساخته می­شود. میوه­ فروشی­ها از این ورق به برای ساخت جعبه استفاده می­کنند. استند­ها و طبقه­ های جداسازی معمولا از این جنس هستند. همینطور باید بدانید که برخی از سطل­ های زباله از کارتن پلاست ساخته می­شوند. این ورق را به روش اکستروژن می­سازند و معمولا در صنعت بسته بندی نیز مورد استفاده قرار می­گیرد.

چاپ کارتن پلاست

نمونه کار چاپ کارتن پلاست در یووی پرینت

یووی پرینت برای شما امکان چاپ کارتن پلاست را طریق چاپ مستقیم (فلت بد) فراهم کرده و در این زمینه نیز نمونه­هایی زیادی را به نتیجه رسانده است. شما با توجه به نیاز و محصول خود می­توانید این چاپ را انتخاب کنید. از نمونه­هایی که شما هم می­توانید چاپ کنید باید به بسته­بندی­های خاص، استند­های تبلیغاتی و برندینگ اشاره کرد.

کارتن پلاست

 

اطلاع از قیمت انواع چاپ و سفارش آنلاین از یووی پرینت | در واتس آپ، تلگرام و تماس تلفنی
برای ثبت سفارش با ما تماس بگیرید: ۰۲۱۷۷۲۲۹۴۰۱

روش های چاپ روی کارتن پلاست

معمولا از دو روش برای چاپ کارتن پلاست استفاده می شود :

  1. اول چاپ روی کارتن پلاست ( که از چاپ سیلک روی کارتن پلاست چاپ فلت بد روی کارتن پلاست استفاده می شود )
  2. دوم چسباندن استیکر یا وینیل بر روی کارتن پلاست است.

 

قیمت چاپ کارتن پلاست

همانطور که می­دانید، در بحث چاپ نمی­توان قیمت مشخصی تعیین نمود و هزینه نهایی که از سمت شما پرداخت می­شود به عوامل زیادی بستگی خواهد داشت. قیمت چاپ روی کارتن پلاست نیز باید با توجه به شرایط پروژه و نظر و تجربه کارشناسان تعیین شود. با این حال می­توان حدودی برای این مسئله مشخص کرد و عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت را مورد بررسی قرار داد. تعداد، سایز، نسبت طرح چاپی به تعداد، ارتفاع چاپ، وجود برجستگی موضعی در چاپ کارتن پلاست، تنوع رنگی استفاده­شده و حساسیت متریال همگی از عوامل مهم در قیمت چاپ هستند.

 

بیشتر بخوانید: چاپ یووی چیست

 

خصوصیات چاپ روی کارتن پلاست

چاپ کارتن پلاست، مزایای فوق ­العاده ­ای دارد و به همین خاطر هم مورد توجه صنایع زیادی قرار گرفته است. کارتن پلاست بوی بدی از خود ندارد و بسیار سبک است. بر روی این ورق می­ توان به راحتی چاپ انجام داد و به همین دلیل سفارش چاپ روی کارتن پلاست طرفداران زیادی دارد. انعطلاف­پذیری این ماده به ­شدت زیاد است و مقاومت بالایی نیز در برابر ضربه از خود نشان می­دهد. تولید آن به­ وسیله مواد بهداشتی بوده و به همین دلیل حساسیت ایجاد نمی­کند. کارتن پلاست در برابر تغییرات دمایی مقاوم است و فقط ذوب می­شود. به علت عایق بودن در برابر رطوبت و آب می­توان آن را در بسته­بندی­های مختلفی از جمله مواد و محصولات دارویی، غذایی و … استفاده کرد.

  • کارتن پلاست به روش اکستروژن تولید می شود و از جنس پلی پروپلین است.
  • کارتن پلاست شامل دو ورقه مسطح خارجی شبیه به ورق های کارتن است که توسط صفحات باریک عمودی به موازات هم به همدیگر متصل شده اند .
  • از ورق های کارتن پلاست عمدتا در صنعت بسته بندی استفاده می شود
  • و همچنین در مصارف دیگری نظیر، ماکت سازی، تبلیغات، کشاورزی و ساختمانی بکار گرفته می شود.

روی کارتن پلاست می­ توان چاپ طرح ­های مختلفی را انجام داد و یکی از ویژگی­های مهم آن چاپ­ پذیری است. از آنجایی که کارتن پلاست معمولا در بسته ­بندی استفاده می­شود، چاپ به منظور تبلیغ، برندینگ و بازاریابی بر روی آن مرسوم است. به ­علاوه اینکه چاپ جلوه­ای زیبا­تر به بسته­ بندی خواهد داد. چاپ بر روی این ورق باعث حساسیت نمی­شود. ویژگی آن مثل انعطاف­ پذیری، مقاومت بالا در برابر حرارت و رطوبت را از بین نمی برد و می­ توان تمام آن را بازیافت کرد و به چرخه برگرداند.

 

اطلاع از قیمت انواع چاپ و سفارش آنلاین از یووی پرینت | در واتس آپ، تلگرام و تماس تلفنی
برای ثبت سفارش با ما تماس بگیرید: ۰۲۱۷۷۲۲۹۴۰۱

سایز بندی و انواع رنگبندی کارتن پلاست

  • کارتن پلاست ها در ابعاد استاندارد 1*2 و 2*2 متر به صورت شیت یا ورق و در ابعاد 50*1 یا 50*2 متر به صورت رول در بازار قابل تهیه است.
  • کارتن پلاست ها در ضخامت های متنوع 2 الی 12 میلی متر تولید می شود و به همین دلیل تنوع در ضخامت ، تصمیم گیری را برای انتخاب آن در پروژه ها راحت تر می کند و وزن این محصول در ضخامت 2 میلی متر در حدود 300 گرم به ازای هر متر مربع است.

ویژگی های خاص کارتن پلاست چیست؟

     کارتن پلاست ها به خاطر مزایای بی شمار بسیار مورد استفاده قرار گرفته و طرفداران زیادی دارند. اگر بخواهیم به صورت تیتروار به برخی از این مزایای کارتن پلاست اشاره کنیم، باید موارد ذیل را بیان نماییم :

  • بدون بو
  • سبکی در وزن
  • چاپ پذیری بالا
  • کاملا انعطاف پذیر
  • عایق صوت و حرارت
  • کاملا قابل شست و شو
  • مقاومت بالا در برابر ضربه
  • تولید با مواد اولیه بهداشتی و کاملا غیر سمی
  • آستانه تحمل بالا و عدم آسیب پذیری در تغییرات دما ( تحمل دما از 15- تا 60 درجه سانتی گراد )
  • ضد اشتعال ( به صورتی که در دمای بالا فقط ذوب می شود و از انتشار سریع آتش جلوگیری می کند )
  • قابلیت استفاده چندین باره از این متریال ( به طوری که جعبه های پلاستیکی کارتن می توانند چندین بار مورد استفاده مجدد قرار بگیرند؛ در حالی که کارتن های ساخته شده از کاغذ فقط یک بار قابل استفاده هستند.)
  • عایق آب و رطوبت ( به طوری که مقاومت مناسب محصولات کارتن پلاست در برابر رطوبت ، دما ، شوک و مواد شیمیایی همراه با ظاهر زیبایی باعث می شود تا آنها در بین بهترین انتخاب ها برای تهیه جعبه و بسته بندی مواد غذایی و مواد دارویی و محصولات دارویی قرار بگیرند.
<< برای دیدن طرح های مختلف چاپ روی پلاستیک کلیک کنید. >>

 نام های تجاری دیگر کارتن پلاست

نام های رایج تجاری دیگر آن ورق کارتن پلاست، شیت پلاست، پلاست شیت، پلاست پک، هالوپروفیل شیت، کروگیت پلاست شیت است.

این صفحه پلاستیکی با سطحی کاملا صاف و مسطح به چاپگرهای دیجیتال و سیلک اسکرین امکان چاپ دقیق تر را ارائه می دهد. با توجه به ویژگی های کارتن پلاست که در بالا هم به آن اشاره شد در صنعت بسته بندی از کارتن پلاست به وفور استفاده می شود و به جهت داشتن ظاهری زیبا ، به سمت چاپ رو کارتن پلاست سوق پیدا می کنید. با توجه به سطح پلاستیکی ، چاپ مستقیم ( چاپ فلت بد ) بر روی کارتن پلاستیک بسیار ماندگار است و می توان در طول سالیان متوالی از آن استفاده نمود .

طریقه ثبت سفارش چاپ کارتن پلاست در سرزمین چاپ

برای ثبت سفارش کافیست سری به وبسایت یووی پرینت بزنید. این مجموعه با سال­ها تجربه در امور چاپ، به ­خصوص چاپ از نوع کارتن پلاست در خدمت شما خواهد بود تا محصولی با کیفیت را ارائه دهند. کارکنان با تجربه و کار آزموده این مجموعه همواره در تلاشند تا بهترین نتیجه ممکن را به دست مشتری برسانند. راه­های ارتباطی برای چاپ از طریق همین سایت در دسترس شما خواهند بود. مشاورین به شکل 24 ساعته و در 7 روز هفته آماده پاسخ­گویی هستند. استعلام قیمت نیز از طریق برقراری ارتباط با همین مشاوران برای شما فراهم است. قیمت چاپ با توجه به نرخ روز و شرایط شما محاسبه و اعلام خواهد شد.

برای سفارش چاپ روی کارتن پلاست نکات مهمی وجود دارد که حتما باید به آنها توجه کنید. برای چاپ از عکس­ هایی با کیفیت بالا استفاده کنید. اندازه عکس شما و رزولوشن و وضوح آن باید با اندازه چاپ تناسب داشته باشد. در این مورد می ­توانید با کارشناسان یووی پرینت صحبت کنید و از آنها مشورت بگیرید. بر روی کارتن پلاست می­توان 5 رنگ را چاپ کرد. رنگ سفید معمولا در این نوع از چاپ برای زیر­سازی و دادن عمق به طراحی مورد استفاده قرار می­گیرد. چسباندن استیکر یا وینیل راه دومی است که برای چاپ می­توانید به سراغش بروید.

چاپ کارتن پلاست
عکس کارتون پلاست

 

مزایا و محدودیت های چاپ مستقیم ( فلت بد ) روی کارتن پلاست

به جز چاپ فلت بد برای چاپ کارتن پلاست می ­توان از چاپ استیکر یا وینیل بهره برد. در این قسمت کاری با روش دوم نداریم. یکی از محدودیت های فلت بد، محدودیت ارتفاع است که کارتن پلاست به دلیل ضخامت 12 میلی­متری برای ما مشکلی نخواهد بود. بنابراین تمامی دستگاه­ های چاپ از طریق فلت بد می­توان بر روی کارتن پلاست نیز چاپ داشته باشند. محدودیت بعدی در سینی این نوع دستگاه ­­ها اعمال می­ شود. چاپ شما باید به شکل تمام ورق و یک جا تا حداکثر سایز 300 در 200 سانتی­­متر انجام شود.

مزایای چاپ کارتن پلاست:

    1. چاپ روی کارتن پلاست در برابر آب و نور خورشید مقاومت بالایی دارد.
    2. دارای وزن سبک و قیمت مناسب است.
    3. مواد شیمیایی روی آنها تأثیر نمی گذارد.
    4. در برابر نوسانات دما مقاومت می کنید.
    5. صد در صد قابل بازیافت است.
    6. احتراق را به تأخیر می اندازد و از واکنش مواد UV جلوگیری می کنید.
    7. ورق های حاوی تثبیت کننده UV در برابر نور خورشید مقاوم هستند.

در استفاده از تکنولوژی چاپ فلت بد محدودیت ارتفاع را داریم ولی با توجه به ضخامت ورق های کارتن پلاست که نهایتا 12 میلی متر است. می توان نتیجه گرفت که تمام دستگاه های فلت بد امکان چاپ روی تمام ورق کارتن پلاست را دارند ولی محدودیت دیگر دستگاه های فلت بد که سایز سینی این دستگاه ها است باید مورد توجه قرار بگیرد. اگر قصد چاپ روی ورق کارتن پلاست به صورت شیت کامل را دارید، بایستی از دستگاه های فلت بد باسینی ۲۰۰*۳۰۰ سانتی متر استفاده نمائید ولی در صورتی که سایز شما کوچک تر است می توانید به نسبت سایز ورق از دستگاه های دیگر بهره بگیرید، پس نتیجه می گیریم که امکان چاپ ورق کارتن پلاست به صورت یکجا و تمام ورق ( تا سایز 200*300 ) میسر است.

 

اطلاع از قیمت انواع چاپ و سفارش آنلاین از یووی پرینت | در واتس آپ، تلگرام و تماس تلفنی
برای ثبت سفارش با ما تماس بگیرید: ۰۲۱۷۷۲۲۹۴۰۱

 هزینه چاپ فلت بد و عوامل موثر در قیمت گذاری

در بحث استعلام و نحوه محاسبه قیمت و هزینه استفاده از چاپ فلت بد فرمول ثابت و قابل ارائه ای وجود ندارد و کارشناسان به صورت تجربی و با در نظر گرفتن مشخصات مختلف هر پروژه قیمت گذاری را انجام می دهند اما می توان عوامل موثر در این قیمت گذاری را بیان نمود :

عوامل موثر در قیمت گذاری

عواملی چون سایز و ارتفاع قطعه ، وزن ، تعداد ، تنوع طرح به نسبت تعداد ، رنگ زمینه ، میزان برجستگی موضعی ، میزان حساسیت متریال و … .

چند نکته کاربردی در زمینه چاپ فلت بد کارتن پلاست

رنگ سفید هزینه کار را افزایش می دهد !

 استفاده از رنگ سفید در چاپ فلت بد باعث افزایش هزینه حداقل دو برابری چاپ می شود، پس بهترین کار استفاده از متریال هایی با زمینه کامل سفید است.

ایجاد برجستگی موضعی در چاپ

در صورتی که نیاز به برجستگی موضعی در چاپ را دارید بایستی فایل لایه باز طرح خود را در اختیار چاپخانه قرار دهید و برای کنترل قیمت و عدم افزایش بی دلیل هزینه چاپ، حتما در انتخاب میزان برجستگی از کارشناسان چاپخانه مشاوره بگیرید.

یک کار ساده برای کاهش هزینه چاپ مستقیم

برای کاهش هزینه چاپ در صورتی که می توانید، کار برش و یا قطعه قطعه کردن بعضی از متریال های خود را به بعد از انجام چاپ موکول کنید ( مثلا قصد چاپ روی ۴ پلکسی گلاس در سایز ۲۰*۲۰ و در ۴ طرح مختلف را دارید ، بهترین کار این است که ابتدا یک پلکسی ۸۰*۲۰ را به همراه یک طرح برای چاپ به چاپخانه ارسال کنید و سپس کار برش لیزر را انجام دهید، همین کار به ظاهر ساده هزینه چاپ شما را بین ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش خواهد داد. )

یک نکته فنی در رابطه با انتخاب بهترین متریال برای چاپ مستقیم

در انتخاب متریال های ورقی و شیت مانند کارتن پلاست، چوب، پلکسی گلاس، طلق ، شیشه و … بیشترین دقت را داشته باشید تا ورق ها کاملا صاف باشند و به داخل یا بیرون تاب نداشته باشند ( اگر این دقت را نداشته باشید کیفیت خروجی چاپ به شدت اُفت خواهد داشت، بدلیل کاهش سرعت چاپ طبیعتا چاپخانه اقدام به افزایش هزینه چاپ خواهد نمود و در برش و استفاده از متریال نیز خودتان دچار مشقت و سختی فراوانی خواهید شد. )

 

<< برای سفارش و اطلاع از قیمت چاپ روی چوب کلیک کنید. >>

طراحی روی کارتن پلاست

در زمان ارسال فایل چاپی به چاپخانه ، همان طور که پیش تر گفته شد فایل های خود را با مُد ۴ رنگ CMYK طراحی نمائید و سایز طرح را دقیقا هم سایز سطح کار و رزولوشن طرح را حداقل ۱۵۰ در نظر بگیرید . برای اطمینان از انجام کار در بالاترین کیفیت فایل لایه باز طرح را در یکی از فرمت های PDF ، Tiff یا Cdr در اختیار چاپخانه قرار دهید و در صورت استفاده از متن ( با فونت خاص )  لایه های متنی را به وکتور تغییر دهید . کارتن پلاست هم مانند سایر متریال ها قابلیت چاپ ۵ رنگ را دارد و می توان از رنگ سفید برای  ایجاد زیرساخت و برجستگی موضعی استفاده کرد.

چاپ عکس روی کارتن پلاست

چاپ کارتن پلاست تبلیغاتی یکی از پرطرفدار ترین ابزارهای مورد استفاده در ایام تبلیغات انتخاباتی است. علاوه بر استفاده بسیار فراگیر و گسترده از چاپ بنر انتخاباتی به احتمال زیاد به وفور دیده اید که نامزدهای انتخاباتی از کاتن پلاست هم استفاده بسیاری می کنند. درخشندگی و چاپ با کیفیت بر روی کارتن پلاست موجب استقبال آن در دکوراسیون گردیده است. اجرای چاپ کارتن پلاست بر روی سقف های کاذب و پارتیشن های منزل و اداری سبب جذابیت محیط برای افراد شده است.

بسته بندی کارتن پلاست

با توجه به ویژگی های کارتن پلاست که در ابتدای مقاله مطرح شد؛ از این متریال استفاده زیاد و متنوعی در بازار بسته بندی نیز می شود. معمولا برای بسته بندی محصولات لوکس و صادراتی ( میوه و خشکبار ) یکی از گزینه عالی به شمار می رود .

 استفاده از کارتن پلاست در تبلیغات انتخاباتی

علاوه بر استفاده بسیار فراگیر و گسترده از چاپ بنر انتخاباتی به احتمال زیاد به وفور دیده اید که نامزدهای انتخاباتی از کاتن پلاست هم استفاده بسیاری می کنند. درخشندگی و چاپ با کیفیت بر روی کارتن پلاست موجب استقبال آن در دکوراسیون گردیده است. اجرای چاپ کارتن پلاست بر روی سقف های کاذب و پارتیشن های منزل و اداری سبب جذابیت محیط برای افراد شده است.

جمع ­بندی

چاپ کارتن پلاست تهران از طریق یووی پرینت میسر است. شما می­توانید در کمترین زمان و بهترین قیمت، بیشترین کیفیت را از چاپ خود با سفارش از این مجموعه بگیرید. این چاپ به دلیل جنس خاص ماده مزیت­های زیادی دارد و به همین دلیل هم بین تولید­کنندگان مرسوم است. برخی محدویت­ها در چاپ بر روی این ورق وجود دارد که روش رهایی از آنها را در مقاله ذکر کردیم. به جز بسته­بندی می­توان چاپ روی کارتن پلاست را برای مقاصد تبلیغاتی نیز به شکل مستقیم استفاده کرد. چراکه این ورق قابلیت استند شدن را نیز داراست.

 

برخی سوالات متداول

 

دستگاه های چاپ کارتن پلاست چیست ؟

با دو روش فلت بد ( چاپ مستقیم ) و سیلک می توان روی کارتن پلاست چاپ انجام داد .

مزایای چاپ سیلک روی کارتن پلاست چیست ؟

قیمت بسیار مقرون بصرفه از مزایای این چاپ است .

مزایای چاپ فلت بد روی کارتن پلاست چیست ؟

توانایی چاپ تا سایز ۳۰۰*۲۰۰ سانتی متر توانایی چاپ تمام رنگی عدم نیاز به کلیشه ماندگاری بسیار بالا چاپ با رزولوشن بسیار بالا

توانایی برش روی کارتن پلاست را داریم ؟

بله و با توجه به امکان برش و چاپ ، شما می توانید برای انواع بسته بندی از این متریال بهره بگیرید .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *