کارت ویزیت دورو یا یک رو ؟ کدامیک کارآمدتر است؟

دسترسی سریع به عناوین اصلی این نوشته

کارت ویزیت دور
کارت ویزیت دور

کارت ویزیت یکرو و دورو

     کارت ویزیت را می‌توان به اشکال و طرح‌های گوناگونی تولید کرد. اما یکی از ویژگی‌های اساسی طراحی کارت ویزیت، یک رو یا دو رو بودن آن است. هرچند این روزها قالب کارت ویزیت‌های طراحی شده به صورت دو رو است، اما هنوز هم عده‌ای ترجیح می‌دهند که کارت ویزیت را به‌صورت یک رو طراحی و چاپ کنند. انتخابی که به ‌جز در موارد خاص، انتخابی اشتباه خواهد بود. در این مقاله مزایای استفاده از کارت ویزیت دو رو مطرح شده است.

 

مشکل کارت ویزیت های یکرو در کارت ویزیت دورو

      استفاده از کارت ویزیت یک رو، باعث می‌شود فضایی محدود برای درج اطلاعات وجود داشته باشد. در نتیجه کار طراح برای قرار دادن این اطلاعات در کنار یک‌دیگر به شکلی زیبا و چشم‌نواز بسیار مشکل است.

 

مزایای استفاده از کارت ویزیت دورو :

در ادامه برای شما برترین مزایای استفاده از کارت ویزیت های دورو را برخواهیم شمرد :

 

۱. امکان طراحی مینیمال‌تر

     ارائه بعضی از اطلاعات در طراحی کارت ویزیت بسیار ضروری است. بنابراین برای طراح تفاوتی ندارد که کارت ویزیت یک رو یا دو رو باشد. در هر صورت باید اطلاعاتی از قبیل مشخصات صاحب کارت، تخصص‌ها، حوزه ارائه خدمات، شماره تلفن، شماره فکس، آدرس پست الکترونیکی و سایر اطلاعات تماس در کارت ویزیت درج شود.

 

۲. به‌صرفه‌تر بودن

     کارت ویزیت دو رو به نسبت کارت ویزیت یک رو، از نظر اقتصادی نیز به‌صرفه‌تر است. اگرچه در نگاه اول هزینه طراحی و تولید کارت ویزیت یک رو از نمونه دو رو ارزان‌تر است. اما نباید فراموش کرد که خالی گذاشتن یک روی مقوای خریداری شده برای چاپ کارت ویزیت، از نظر اقتصادی منطقی نیست. چراکه هزینه‌های چاپ به نسبت هزینه‌های خرید کاغذ و مقوا، بسیار کمتر است.

 

کارت ویزیت دور
کارت ویزیت دور

 

۳. فضای بیشتر برای درج اطلاعات بیشتر

     با طراحی یک روی کارت ویزیت، دقیقا به همان اندازه فضا که می‌توان در آن اطلاعات بسیار مهمی را ارائه داد. به‌طور کامل از دست می‌رود. طراحی کارت ویزیت به‌صورت دو رو این فرصت را فراهم می‌کند، تا فضای بیشتری برای درج اطلاعات ضروری و تکمیلی ایجاد شود. فضایی که می‌توان آن را با اطلاعات مهمی از جمله اطلاعات تماس و جزئیات بیشتر درباره کسب ‌وکار و تخصص‌های صاحب کارت تکمیل کرد.

 

۴. طراحی جذابتر در کارت ویزیت دورو‌

این در حالی است که استفاده از کارت ویزیت دورو کمک می‌کند تا طراح اطلاعات تکمیلی را به پشت کارت ویزیت منتقل کرده و اطلاعات اصلی و ضروری را روی کارت ویزیت درج کند. نتیجه چنین شرایطی قابلیت طراحی کارت ویزیت به صورت مینیمال‌تر و به کار بردن طراحی‌های ساده‌تر و استفاده از تایپوگرافی‌ های جذاب‌ و بزرگ‌تر خواهد بود.

بیشتر بخوانید
تابلو رفلکتیو یا شبرنگی و معرفی این محصول و فناوری مفید

 

۵. دیده شدن از دو سمت

     کارت ویزیت از زمان چاپ، مسیر پرفراز و نشیبی را طی می‌کند. این کارت ممکن است چندین بار دست ‌به ‌دست شود. ممکن است روی زمین بیفتد، شاید زیر شیشه یک میز کار قرار بگیرد و یا در کیف مخصوص کارت‌ها یا کیف پول شخصی جا خوش کند. در همه این موارد به هر حال یک روی کارت قابل مشاهده است. کارت ویزیت دو رو این مزیت ساده را ایجاد می‌کند، که در صورت مشاهده کارت از هر سمتی، اطلاعات مرتبط و مناسبی به مخاطب منتقل شود.

 

۶. اثرگذاری بیشتر کارت ویزیت های دورو

     ممکن است این مزیت، ساده به نظر برسد؛ اما می‌تواند بسیار موثر باشد. دیده شدن کارت ویزیت از دو سمت در مراودات تجاری نیز می‌تواند یک برگ برنده باشد. حقیقت آن است که ارائه کارت ویزیت به مخاطبان آداب خاصی دارد. از جمله اینکه حتما باید کارت طوری ارائه شود که روی آن در دید مستقیم مخاطب قرار گیرد، اما در بسیاری از موارد این ترفند ساده فراموش می‌شود. در این شرایط ارائه یک کارت ویزیت دو رو، تا حد زیادی مشکل را برطرف می‌کند.

 

حرف آخر

     در نهایت فارغ از مواردی که طراح کارت ویزیت، هدفی خاص و خلاقانه را دنبال می‌کند؛ طراحی و تولید کارت ویزیت به شکل دو رو منطقی‌تر به نظر می‌رسد.

 

منابع ( Sources ) :

چاپ آقا

۹۸۰۶۴

برای مشاوره و استعلام قیمت با کارشناسان مجموعه یووی پرینت در تماس باشید :

  • 021-77335593
  • 0910-1400024
  • print_admin@

شاید به این مواد هم علاقه داشته باشید...

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود به سایت