لوگوی سایت

اصول طراحی تراکت تبلیغاتی برای تاثیر هر چه بیشتر بر مخاطب

تراکت یکی از ساده ترین و کم هزینه ترین روش های تبلیغاتی است که می تواند تأثیر زیادی بر مخاطب بگذارد. با این حال، برای اینکه یک تراکت بتواند تأثیرگذار باشد، باید اصول طراحی آن را رعایت کرد. در ادامه به برخی از مهم ترین اصول طراحی تراکت اشاره می کنیم.
طراحی تراکت
طراحی تراکت
طراحی تراکت

نکات کلیدی در طراحی تراکت

     جهان پر از سر و صدای بازاریابی است و پیدا کردن راهی برای توجه مخاطبان هدف، همیشه آسان نیست. تراکت یکی از راه های بازاریابی است که به خوبی توجه مشتری را جلب می کند. شاید شما یک صاحب کسب و کار هستید و نمی خواهید تلاش های بازاریابی خود را برای رسیدن به سطل بازیافت انجام دهید پس نکات طلایی در طراحی تراکت را فرا گیرید و هرگز فراموش نکنید. برای رسیدن به نتیجه مناسب هرگز عجله نکنید، سعی کنید با برنامه ریزی پیش روید و برای رسیدن به هدف، به تبلیغات خود پایبند باشید. سعی کنید زمان طراحی نکات زیر را رعایت کنید.

هدف را مشخص کنید 

    قبل از هر چیز، باید هدف خود از طراحی تراکت را مشخص کنید. آیا می خواهید محصول یا خدمات جدیدی را معرفی کنید؟ آیا می خواهید یک رویداد یا فروش ویژه را تبلیغ کنید؟ یا می خواهید مخاطب را به تماس با شما ترغیب کنید؟ با مشخص کردن هدف، می توانید محتوا و طراحی تراکت خود را بر اساس آن تنظیم کنید.

از فونت خوانا و مناسب استفاده کنید

     اطمینان حاصل کنید که اطلاعات ارائه شده در تراکت شما به راحتی قابل خواندن است. به یاد داشته باشید که هدف از آگهی، انتقال اطلاعات به مخاطبان هدف می باشد. به عنوان یک قاعده کلی توصیه می شود که انتخاب فونت را در طراحی خود محدود کنید. انتخاب یک یا دو نوع فونت نتیجه ای حرفه ای را تضمین می کند.

بیشتر بخوانید:

مهم ترین بخش متن

     مهم ترین بخش متن بر روی تراکت شما شاید یک عنوان، رویداد، نام شرکت، شعار تبلیغاتی یا تخفیف باشد که باید به طور کلی بزرگترین اندازه فونت باشد و یا بیشترین وزن بصری را داشته باشد.

متن مختصر و مفید بنویسید

   مخاطبان شما زمان زیادی برای خواندن تراکت شما ندارند. بنابراین، متن باید مختصر و مفید باشد و به سرعت پیام شما را منتقل کند. از جملات کوتاه و ساده استفاده کنید و از کلمات فنی و تخصصی که مخاطبان شما نمی دانند، پرهیز کنید.

عکس جذاب انتخاب کنید

     تصاویر زیبا و با کیفیت یک راه فوق العاده عالی برای جلب توجه مشتری است و به شما این اطمینان را می دهد که مردم تراکت شما را بردارند و مطالعه کنند.

هدف یا پیام خاص

     هر طراحی یک هدف یا پیام خاص دارد. شاید شما در حال باز کردن یک کسب و کار کوچک هستید و می خواهید آن را تبلیغ کنید. هدف اصلی را واضح بیان کنید. تماشاگران را مجبور نکنید تا پیام اصلی آگهی شما را پیدا کنند.

طراحی تراکت
طراحی تراکت

رنگ را در نظر بگیرید

     هیچ چیز توجه ما را مانند یک رنگ جذاب جلب نمی کند. رنگ احساسات ما را درگیر می کند، به همین دلیل است که شما باید از این توانایی استفاده کنید تا طراحی تراکت شما بیشتر مورد توجه قرار گیرد. به عنوان مثال، رنگ های گرم مانند قرمز و نارنجی حس گرما، انرژی و هیجان ر ا نشان می دهد. در حالی که رنگ های سرد مانند آبی و سبز ،آرامش بخش، الهام گرفته از طبیعت و محافظه کار هستند. از این ویژگی ها برای افزایش پیام تراکت استفاده کنید.

نقطه کانونی ایجاد کنید

     هر طراحی نیاز به یک نقطه کانونی دارد. نقطه کانونی می تواند یک تصویر، پیام تبلیغاتی، شعار یا متن باشد که بیننده را به مهمترین اطلاعاتی که برای برقراری ارتباط نیاز دارد هدایت می کند.

تعادل را حفظ کنید

     با یک طرح متعادل و یکپارچه، اطلاعات را به آسانی به مخاطب منتقل کنید. با یک طرح شلوغ مردم را از تماشای تراکت خود محروم می کنید. به مواردی مانند تراز، فاصله و تعادل بین متن و تصویر توجه کنید. این موارد تفاوت بین یک محصول نهایی خوب و یک طراحی گیج کننده را ایجاد می کنند.

عامل یک طرح متعادل

     یکی از بزرگترین عوامل در دستیابی به یک طرح متعادل، استفاده درست از فضای سفید است. از فضای خالی به عنوان یک نقشه راه برای حرکت بازدیدکنندگان استفاده کنید این کمک می کند تا چشم به نقطه کانونی و محتوای اصلی هدایت شود. با یک پس زمینه ساده می توانید مطالب خود را در مرکز قرار دهید. از مهمترین اطلاعات در بالای طرح شروع کنید و صفحه را به کمترین اطلاعات مهم انتقال دهید.

سازماندهی متن

     پس از تصمیم گیری در مورد این که چه اطلاعاتی برای طراحی در نظر گرفته شده، وقت آن است که متن را به گونه ای سازماندهی کنید که بسیار آسان، قابل خواندن باشند.

اطلاعات تماس خود را در تراکت درج کنید

  در انتهای تراکت، اطلاعات تماس خود را درج کنید تا مخاطبان بتوانند در صورت تمایل با شما تماس بگیرند.

در ادامه، به برخی نکات تکمیلی در طراحی تراکت اشاره می کنیم:

  • از رنگ های متناسب با موضوع تراکت استفاده کنید.
  • از فونت های خوانا و قابل تشخیص استفاده کنید.
  • از فضای خالی در تراکت به طور متعادل استفاده کنید.
  • از خلاقیت و نوآوری در طراحی تراکت خود غافل نشوید.

با رعایت اصول و نکات ذکر شده، می توانید تراکتی طراحی کنید که تأثیرگذار باشد و به اهداف تبلیغاتی شما کمک کند.

نتیجه گیری

     در پایان ذکر این نکته الزامی است که پس از اتمام طراحی حرفه‌ای تراکت خود از چگونگی چاپ آن غافل نمانید چرا که چاپ بدون کیفیت می‌تواند به راحتی تمامی زحمات شما را از بین ببرد.

برای اطلاع از قیمت و چاپ تراکت در مجموعه یووی پرینت کلیک کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *