لوگوی سایت

چاپ روی کاشی و سرامیک {عکس و نوشته} طرح دلخواه

تا بحال به این موضوع فکر کرده اید که می توانید طرح مورد علاقه خود را به راحتی بر روی کاشی و سرامیک چاپ نمائید؟ چاپی با قیمت بسیار مناسب به وسیله دستگاه های بروز دنیا چاپ دیجیتال با وضوح بسیار بالا ، ماندگاری مطلوب و شادابی جوهر که هر بیننده را به خود جلب نماید. برای اطلاعات بیشتر در زمینه چاپ انواع طرح ها روی کاشی و سرامیک (شامل عکس، لوگو و نوشته) مطلب زیر را مطالعه نمائید یا با کارشناسان ما تماس بگیرید.
چاپ روی کاشی

فهرست محتوا

نمونه کار چاپ روی کاشی
جهت مشاوره تخصصی رایگان و استعلام قیمت تماس بگیرید.
توضیحات چاپ روی کاشی

نحوه سفارش چاپ روی کاشی و سرامیک

درصورتی که نیاز به چاپ عکس روی انواع کاشی و سرامیک را دارید می توانید به صورت حضوری و غیرحضوری با مجموعه یووی پرینت ارتباط بگیرید و برای این منظور با شماره های 09101400024 و 02177229401 در ارتباط باشید.

مراحل ثبت سفارش چاپ عکس روی کاشی و سرامیک:

    1. استعلام قیمت از کارشناسان فروش یووی پرینت
    2. جویا شدن زمان تحویل سفارش کاشی نوشته
    3. دیدن نحوه بسته بندی کاشی
    4. هماهنگی زمان و نحوه ارسال سفارش

سفارش چاپ کاشی نوشته و متن

معمولا در دیواره های مساجد و حسینیه ها و حتی مراکز فرهنگی دیده اید که آیات و روایات اسلامی و حتی اشعار هنری در طرح های زیبا روی کاشی چاپ شده است پس در بحث چاپ روی کاشی می توان به متن و Text هم به صورت تصویر نگاه کرد.

ابعاد قابل چاپ روی کاشی سرامیک چقدر است؟

عکس و تصویر شما در هر سایزی که باشد قابلیت چاپ روی کاشی و سرامیک را دارد. معمولا چاپ روی کاشی به صورت پازلی انجام می شود به این صورت که چند قطعه در کنار هم یک تصویر را تشکیل می دهند. پس می توان هر تصویر حتی خیلی بزرگ را به قطعات کوچک تقسیم نمود و سپس عکس و تصویر مورد نظر را چاپ کرد و لذا هیچ گونه محدودیتی در سایز چاپ روی کاشی و سرامیک نخواهیم داشت.

چاپ دیجیتال کاشی چیست؟

اگر بخواهیم چاپ دیجیتال روی کاشی را با ویژگی ها و مزیت های آن بیان کنیم:

  1. نیاز به ساخت کلیشه و فیلم و زینک ندارد.
  2. در کوتاه ترین زمان قابل انجام است.
  3. محدودیت در نوع تصویر و رنگ بندی ندارد.
  4. محدودیت در سایز ندارد.

چاپ دیجیتال روی کاشی به 2 صورت قابل انجام است:

  1. چاپ فلت بد
  2. چاپ سابلیمیشن

نمونه های چاپ کاشی و سرامیک انجام شده توسط یووی پرینت

در صورتی که قبل از ثبت سفارش نیاز به بررسی نمونه کار دارید می توانید به صورت حضوری به مجموعه یووی پرینت مراجعه نمائید و یا از کارشناسان مجموعه درخواست کنید تا تصویر و ویدئوهای سفارشات گذشته را برای شما ارسال نمایند. البته در ادامه چند ویدئو و تصویر در مقاله قرار داده شده است.

چاپ روی کاشی با طرح قرمز

چاپ روی کاشی با طرح های متفاوت

چاپ فلت بد روی کاشی

چاپ مستقیم روی سطوح یا همان فلت بد نوعی چاپ دیجیتال است که به شما این امکان را می دهد تا بدون محدودیت هر نوع تصویر، عکس و متنی را روی کاشی با ابعاد دلخواه خود چاپ نمائید. چاپ فلت بد بالاترین کیفیت چاپ روی کاشی را به شما خواهد داد و به همین دلیل می توانید از نوشته ها و حتی المان های کوچک و تصاویر با رزولوشن بسیار بالا در چاپ فلت بد استفاده کنید.

تعرفه و قیمت چاپ عکس روی کاشی و سرامیک

قیمت چاپ روی کاشی مانند بسیاری از متریال های دیگر در عرصه چاپ فلت بد به صورت پروژه ای محاسبه می شود. قبل از استعلام چاپ روی کاشی می بایستی سایز دقیق کاشی را مشخص کرده باشید. در سایزهای بزرگ بالاتر از 10 مترمربع هزینه چاپ روی کاشی هر مترمربعی 150/000 تومان و در متراژ های پایین هر متر 200/000 تومان است.

اگر سفارش به صورت تک قطعه باشد فقط در ابعاد ذیل قابل انجام است:

قیمت چاپ (تومان)سایز کاشی (سانتی متر)
50/0005×5
90/00010×10
190/00020×20
290/00030×30
390/000
60×30
490/000
60×60

** سفارش چاپ در تعداد پایین فقط در سایزهای اعلام شده بالا قابل انجام است. **

سفارش چاپ روی کاشی در تیراژ بالا

برای استعلام قیمت چاپ عکس روی سرامیک و کاشی سفارشات در متراژ بالا می توانید با شماره 09101400024 در تماس باشید.

زمان آماده شدن چاپ روی کاشی

زمان تحویل پروژه های چاپ روی کاشی 15 روز کاری است، این زمان در سفارشات متراژ بالا امکان تغییر را دارد پس برای هماهنگی بیشتر و اطلاع از زمان دقیق تحویل پروژه حتما با کارشناسان فروش یووی پرینت در ارتباط باشید.

نحوه ارسال چاپ کاشی و سرامیک بعد از آماده شدن

کاشی و سرامیک از جمله متریال های حساس و شکننده می باشند، پس از تمام مراحل چاپ و آماده سازی بسیار از آن مراقبت می شود تا آسیب نبیند و نشکند، این مراقبت ویژه در مراحل حمل تا محل نصب و همینطور در زمان نصب نیز باید رعایت شود.

بدلیل همین حساست بالا کاشی ها بعد از چاپ در بسته بندی های 5 عددی قرار گرفته و تمام سطح با نایلون های حبابدار پوشانده می شود تا جلو ضربه های احتمالی را بگیرد و برای ارسال هم معمولا اتوبوس یا تاکسی های بین شهری را به مشتریان خود پیشنهاد می کنیم (برای مشتریان تهران با آژانس به محل مشتری ارسال می شود).

سایز بندی کاشی و سرامیک به چه صورت است؟

کاشی های موجود در بازار ایران معمولا در سایزهای ۲۵*۵۰ ، ۵۰*۵۰ ، ۱۰۰*۱۰۰ و ۲۰۰*۲۰۰ میلی متر تولید می شود و در مقابل تنوع سایز سرامیک بسیار بیشتر از کاشی است؛ کاشی و سرامیک ها تنوع طرح و پخت متفاوتی دارند، ولی تیم تولید محتوای یووی پرینت در این مطلب به شرایط چاپ مستقیم بر روی کاشی و سرامیک های سفید خواهد پرداخت.

انواع روش های چاپ روی کاشی و سرامیک

چاپ سابلیمیشن روی کاشی

چاپ سابلیمیشن به این صورت انجام می شود که ابتدا تصویر و طرح مورد نظر شما روی یک کاغذ مخصوص چاپ می شود و سپس این کاغذ روی سطح مورد نظر که در اینجا کاشی است چسبانده می شود و تحت گرما چاپ روی کاغذ به صورت گاز از روی کاغذ جدا شده و روی کاشی می نشیند و این گازهای رنگی توانایی نفوذ به بافت لعاب کاشی را دارند و به همین دلیل یکی از مزیت های چاپ سابلیمیشن بحث استقامت و ماندگاری این نوع چاپ است.

چاپ کاشی و سرامیک کوره ای

در سفارش چاپ روی کاشی می توانید از روش چاپ کوره ای هم بهره بگیرید که مزیت چاپ کاشی کوره ای استقامت بسیار بالای آن است که به شما این امکان را می دهد تا از کاشی در هر محلی استفاده نمائید، فقط به این شرط که متراژ سفارش شما چشم گیر باشد چون که چاپ کوره ای در متراژ های پایین قابل انجام نمی باشد و برای متراژ پایین مناسب ترین گزینه چاپ دیجیتال است.

چاپ سیلک روی کاشی

یکی از قدیمی ترین روش های چاپ روی سطوح و قطعات مختلف چاپ سیلک است، چاپی که با کلیشه انجام می شود و نمی توانید در چاپ سیلک از تصویر یا متون چند رنگ و ترکیبی استفاده کنید و فقط از یک تا چند رنگ کاملا مجزا در چاپ بهره می گیرید. بدلیل کیفیت بسیار پایین و هزینه نامناسب، چاپ سیلک را برای چاپ عکس روی کاشی به شما پیشنهاد نمی کنیم.

چاپ دیجیتال کوره ای روی کاشی

بهترین گزینه برای چاپ عکس و تصویر شخصی روی کاشی استفاده از تکنولوژی چاپ مستقیم یا فلت بد است. جوهرهای فلت بد تا 200 درجه سانتی گراد استقامت در برابر حرارت غیر مستقیم را دارند، به همین دلیل می توان برای استقامت مطلوب کاشی و سرامیک از لاک های کوره ای روی چاپ استفاده نمود.

جزئیات چاپ روی کاشی و سرامیک

چاپ مستقیم روی کاشی: تحلیل انواع روش های چاپ روی انواع کاشی و سرامیک و بررسی بازار فعالیت و استفاده این متریال بسیار اهمیت دارد و ما سعی داریم تا بتوانیم با جزئیات دقیق و تصاویر و ویدئو جذاب شما را با این سبک چاپ و تبلیغات آشنا کنیم، پیشنهاد می کنیم محتوا را تا انتها مطالعه نموده و از کلیپ بالا بازدید نمائید.

مزایا و معایب چاپ روی کاشی

از مزایای چاپ روی کاشی و سرامیک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم محدودیت در طرح و رنگ
  • ماندگاری بسیار بالا چاپ فلت بد روی کاشی
  • امکان استفاده در دیزاین مکان های مختلف
  • امکان استفاده در هر شرایط آب و هوایی

معایب چاپ روی کاشی:

  • امکان خطا در طراحی و چاپ در پروژه های پازلی
  • محدودیت در سایز کاشی های موجود در بازار

چاپ طرح دلخواه شما روی انواع کاشی و سرامیک

یکی از متریال های مورد استفاده در دکوراسیون داخلی کاشی و سرامیک است که به دلیل مشخصات فیزیکی خود نظیر صاف بودن سطح، تحمل دمای بسیار بالا و حتی زیر صفر، عایق آب و … همیشه پر استفاده بوده و هست. کاشی و سرامیک معمولا در سایزهای مختلف و طرح های بسیار متنوع تولید و روانه بازار می شود.

طبیعتا برخی از کاربران خوش ذوق و حساس ترجیح می دهند به جای استفاده از طرح های موجود در بازار، طرح خاص خود را روی کاشی چاپ کنند و دکوراسیون منحصر بفردی داشته باشند به همین دلیل به سمت سفارش چاپ روی کاشی و سرامیک سوق پیدا می کنند.

دستگاه چاپ روی کاشی و سرامیک

کاشی و سرامیک را می توان به کمک دو نوع دستگاه چاپی مورد چاپ قرار داد.

  1. چاپ مستقیم روی کاشی یا فلت بد
  2. چاپ غیرمستقیم روی کاشی یا سابلیمیشن

گستردگی تبلیغات محیطی و تزئینات داخلی

تبلیغات محیطی و تزئینات داخلی در عرصه بسیار بزرگی فعالیت می کند و کاربران و مصرف کنندگان بسیار زیادی هم دارد، برای همین موضوع است که در گذر زمان نیاز به تغییرات و بروزرسانی های مداوم دارد که این تغییرات شامل تنوع بالا در متریال های مورد استفاده و طرح ها و نقش های گوناگون است. یکی از روش های چاپ استفاده از تکنولوژی چاپ مستقیم یا فلت بد است که به شما اجازه می دهد روی تمام سطوح صاف طرح خود را به راحتی و با کیفیت بالا چاپ نمائید.

تا چه سایزی می توان سفارش چاپ عکس روی کاشی را داد؟

در سفارش چاپ روی کاشی و سرامیک محدودیت در سایز طرح ندارید، چرا که تمام طرح های شما به صورت پازلی چاپ می شود، به این صورت که اگر طرح شما در سایز 200 در 300 سانتی متر باشد و از این رو که ما کاشی یا سرامیکی در این سایز نداریم پس باید کاشی های خام را در کنار هم قرار بدهیم تا تولید یک کاشی در این سایز بکنیم یعنی 24 عدد کاشی 50 در 50 سانتی متر در کنار هم تشکیل یک کاشی در سایز 200 در 300 سانتی متر را می دهد؛ با همین روش می توان در هر سایزی اقدام به سفارش چاپ کاشی و سرامیک نمود. 

موارد استفاده از تکنولوژی چاپ روی کاشی و سرامیک در تزئین و دکوراسیون داخلی چیست؟

موارد استفاده از کاشی و سرامیک های چاپی متعدد است و اگر بخواهیم به مواردی از آن اشاره کنیم:

  • چاپ کاشی برای استفاده در قاب دکوراتیو
  • چاپ کاشی های بین کابینتی و دیواری
  • چاپ کاشی های مخصوص مسجد و حسینیه
  • چاپ کاشی مخصوص دیوارهای موزه، باشگاه و زورخانه
  • چاپ کاشی مخصوص استخر، سونا و جکوزی
  • چاپ کاشی های مخصوص سردرب ورودی اماکن
  • چاپ کاشی مخصوص حمام و سرویس بهداشتی
  • چاپ کاشی برای استفاده روی مزار و آرامگاه

آیا محدودیتی در طرح های چاپی روی کاشی و سرامیک وجود دارد؟

چاپ روی کاشی و سرامیک به صورت دیجیتال انجام می شود و به همین دلیل محدودیتی در انتخاب رنگ نخواهید داشت و می توانید در طرح های خود از هر طرح و رنگ و نقشی استفاده نمائید. چاپ فلت بد درست برعکس چاپ سیلک و تامپو نیازی به ساخت کلیشه ندارد و کاربران هزینه ای بابت این موضوع پرداخت نمی کنند و می توانند هر سفارش را در طرح های مختلفی ثبت نمایند.

نکته ای که وجود دارد و حتما باید مدنظر قرار بگیرد کیفیت بالای طرح است، به دلیل چاپ در سایز بزرگ نیاز به طرحی با کیفیت مطلوب می باشیم پس در زمان شروع طراحی رزولوشن طرح را روی 300 قرار داده و سایز را درست به اندازه سایز سفارش در نظر بگیرید. مد رنگی بایستی 4 رنگ (CMYK) باشد.

شرایط ماندگاری چاپ و طراحی بر روی کاشی به چه شکل است؟

ماندگاری چاپ بر روی کاشی بسیار بالاست و تا سالیان طولانی در معرض تابش نور آفتاب و یا بارش باران و برف هم آسیب نخواهد دید. دلیل این اطمینان ما از چاپ روی کاشی استفاده از پرایمر و همینطور اسپری کردن لاک محافظ بر روی کاشی و سرامیک چاپ شده است که این لاک باعث محافظت از چاپ در برابر عوامل محیطی مانند سائیده شدن جسمی به کاشی و شست و شوی کاشی می گردد و این لاک همینطور می تواند چاپ روی کاشی را در برابر عوامل جوی دیگر نیز محافظت کند.

بیشتر بخوانید: کوتینگ چیست

چاپ روی سرامیک در خانه

در صورتی که به شغل دوم و چاپ انواع تابلو دکوراتیو در منزل فکر می کنید، بهترین گزینه برای شما خرید یک پرینتر جوهرافشان و یک دستگاه چاپ سابلیمیشن است.

تاثیر کیفیت کاشی در کیفیت خروجی چاپ بر روی کاشی

کاشی های ایرانی و خارجی تفاوتی در برآورد هزینه چاپ ندارد ولی این موضوع را مدنظر داشته باشید که کاشی ها بدلیل هموار و صیقلی بودن سطح خود بسیار تفاوت در کیفیت خروجی چاپ دارند. پس در هنگام تهیه کردن کاشی و سرامیک، ابتدا با کارشناسان مجموعه یووی پرینت در تماس باشید تا بتوانید بهترین متریال را تهیه بفرمائید.

نکات مهم در انتخاب یک کاشی ایده آل برای چاپ

در انتخاب کاشی بسیار دقت داشته باشید تا سطح کاشی کاملا سفید یا اصطلاحا گچی باشد، چرا که هر چقدر سطح کاشی به رنگ کرم نزدیک باشد در وضوح چاپ تاثیر بسیار مستقیم می گذارد و باعث تغییر در رنگ بندی طرح شما خواهد شد. بهترین خروجی چاپ از لحاظ شادابی و نزدیکی رنگ به واقعیت زمانی اتفاق می افتاد که متریال کاملا سفید باشد.

از خرید کاشی های بافت دار و طرح دار صرف نظر کنید که باعث اُفت کیفیت چاپ خواهد شد.

زمان تحویل پروژه های طراحی بر روی کاشی

زمان تحویل پروژه های چاپ مستقیم بر روی کاشی و سرامیک معمولا 5 روزکاری است، که طبیعتا این زمان بنا به شلوغی دستگاه و چاپخانه قابل تغییر است.

پس زمان دقیق تحویل پروژه های خود را از کارشناسان ما جویا شوید و در زمان اعلام شده برای تحویل آن اقدام نمائید.

سوالات متداول

بعد از چاپ مستقیم روی کاشی ، با لاک زدن کاشی یک لایه محافظ روی کاشی ایجاد می شود که ماندگاری چاپ روی کاشی در برابر آفتاب ، باران و … را سالها تضمین می کند.

اکثر سفارش های چاپ کاشی به صورت طرحی بزرگ روی کاشی های کوچک مثلا ۲۰ در ۲۰ یا ۱۰ در ۱۰ می باشد که طرح به صورت پازلی روی کاشی ها چاپ می شود.

– با لاک زدن بعد از چاپ روی کاشی این امکان وجود دارد که در مکان های با رطوبت بالا هم از چاپ کاشی استفاده کرد.

– چاپ روی کاشی به دلیل اینکه چاپ به صورت پازلی انجام می شود ، محدودیتی در سایز کلی پروژه وجود ندارد.

2 پاسخ

  1. سلام خسته نباشید شما تعداد بالا هم چاپ روی کاشی انجام میدین؟ قیمتش چقدر در میاد نسبت به تعداد پایین؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *