لوگوی سایت

خدمات ما

چاپ تراکت ، یک بازاریابی کم هزینه و انتقال پیام سریع به مخاطب

چاپ تراکت
چاپ تراکت

 

در این مقاله از سایت یووی پرینت می خوانید :

     در این مقاله از سایت یووی پرینت با شما همراهان گرامی هستیم تا درباره ی اهمیت طراحی و چاپ تراکت برای یک کسب و کار صحبت کنیم و در این راستا طراحی تراکت موثر و بحث های فنی در این زمینه و همچنین تهیه محتوای تراکت خوب برای شما عزیزان شرح دهیم. با ما همراه باشید.

 

تراکت و اهمیت بکارگیری آن

  • شاید معرفی یک محصول، کالا یا خدمات به مشتریان مستلزم صرف زمان و انرژی زیادی از جانب شما باشد.
  • تراکت می تواند یک راه متقاعد کردن مشتری یا دعوت کننده مشتریان زیادی به سمت کسب و کار شما باشد.
  • تراکت اطلاعات مفیدی را که مطابق با نیاز مصرف کنندگان است را در اختیار مخاطب قرار می دهد.
  • تراکت یک رسانه تبلیغاتی برای صرفه جویی در زمان است چرا که مردم به اطلاعات چاپی نیازمندند تا به همراه خود در منزل یا محل کار و یا در زمان فراغت به مطالعه‌ی آن بپردازند.
  • یک بروشور خوب و تاثیر گذار علاوه بر شرح عملکرد و مشخصات یک محصول باید بتواند خوب صحبت کند و به بهترین شکل ممکن به تعداد مشتریان بیفراید و فروش قابل توجهی داشته باشد.
  • بدین ترتیب شعار تبلیغاتی جذاب و رعایت کردن اصول طراحی تراکت تبلیغاتی تاثیر زیادی در جلب توجه مشتریان دارد.

 

 تراکت ، یک بازاریابی کم هزینه

     یک بازاریابی کم هزینه برای کسب و کارهای کوچک و محلی طراحی و چاپ تراکت است. همچنین انتخاب کاغذ مورد استفاده در تراکت می تواند پیام شما را واضح تر منتقل کند در عوض کاغذهای نازک و بی‌کیفیت نه تنها مورد استقبال خواننده قرار نمی‌گیرد بلکه راهی زباله دان خواهد شد.

 

تیراژهای مختلف چاپ تراکت و کاغذ مناسب برای تراکت

     تراکت در تیراژهای مختلف قابل چاپ است و به دلیل هزینه پایین بیشتر از سایر روش های چاپی مورد استقبال قرار گرفته است. کاغذهای تحریر ۸۰ گرمی سفید رنگ یکی از انتخاب های مناسب برای چاپ تراکت است و بهترین کاغذ برای چاپ تراکت کاغذ گلاسه است که بهترین آن گلاسه ۳۰۰ گرمی است و با روکش های مات و براق پوشانده می شوند.

 

انواع روکش کاغذ برای چاپ تراکت جذاب‌تر

  • روکش مات انتخاب خوبی برای یک جلوه منحصر بفرد است
  • و روکش براق قادر است نمایه بهتری از رنگ ها را به نمایش بگذارد.

 

دلیل استفاده کاغذهای مختلف برای چاپ تراکت

     کاغذهای تحریر نسبت به کاغذهای گلاسه به دلیل جنس و ضخامت کمتر، هزینه چاپ تراکت کمتری دارد. کاغذهای با کیفیت و ماندگار احساس پایداری و قدرت را برای صاحبین برند به دنبال دارد. اما در عوض یک چاپ بد می تواند زمان و سرمایه شما را هدر بدهد، پس بهتر است پیش از هر چیز در انتخاب بهترین کاغذ چاپ توجه نمایید.

 

اهمیت پیام و محتوایی که در تراکت چاپ می شود

انتخاب تیتر مناسب

     تنها چیزی که می تواند پس از انتخاب کاغذ جایگاه شما را در ذهن مشتریان تعریف کند انتخاب عنوان یا تیر مناسب است. با خواندن تنها همین جمله می توان مخاطب را شیفته کند و یا بالعکس آنها را نسبت به کل تبلیغات بی تفاوت سازد.

هماهنگی متن و گرافیک

     هماهنگی متن و گرافیک با محصول و خدماتی که می خواهیم بر روی یک تراکت تبلیغ کنیم، تاثیرگذاری بیشتری بر روی ذهن مخاطب می تواند داشته باشد. به علاوه استفاده از رنگ‎های هم‎ خانواده و ترکیب اصولی رنگ‎ها در طراحی بسیار حائز اهمیت است.

تنظیم متن حرفه ای تراکت را به متخصصین تبلیغ نویسی بسپارید

     نوشتن متن تبلیغاتی تراکت تاثیر پذیری ویژه ای بر روی مشتریان دارد، برای کسب نتیجه مطلوب در این باره بایستی به یک متخصص زبده در این زمینه مشورت کنید و تنها متن فقط برای مخاطب باید نوشته شود نه صاحب برند چرا که بازار هدف و مخاطب مهم ترین بخش یک تبلیغات بشمار می آیند. بنابراین کیفیت طراحی، نوع کاغذ، و نوع چاپ تراکت، نقش موثری در جذابیت و گیرایی تراکت در دید مخاطبان شما دارد.

 

چاپ تراکت

تراکت ها یکی از متداول ترین شیوه های تبلیغ کالا و خدمات در جوامع کنونی است. اصولا زمانی که فردی یا گروهی می خواهند مردم را به سمت استفاده از کالا یا خدمت خاصی ترغیب کنند از شیوه های مختلفی بهره می برند که یکی از آن ها تبلیغ و چاپ تراکت است.

حتما برای خود شما هم اتفاق افتاده است که در یک اجتماع خاص شرکت کنید یا در خیابان در حال گذر باشید و فردی که تراکت های زیادی در دست دارد یکی از آن ها را به شما بدهد. این کار یکی از ساده ترین و موثرترین شیوه های تبلیغ در تمامی جوامع است.

بد نیست بدانید که چاپ تراکت صرفا با اهداف تجاری و معرفی یک محصول یا خدمت با برندی خاص صورت نمی گیرد. ممکن است افراد با اهداف مختلفی اعم از اهداف سیاسی، فرهنگی، هنری، علمی و … مبادرت به چاپ و انتشار تراکت نمایند.

هر چند تراکت به عنوان یک شیوه کم هزینه در خصوص تبلیغ کالا یا خدمت و ترغیب مردم به یک سمت خاص صورت می گیرد با این حال نمی توان هزینه های مربوط به آن را نیز نادیده گرفت. مبحث چاپ تراکت را در ادامه تشریح می کنیم.

 

تراکت یک شیوه دیرینه در تبلیغ و ترغیب افراد

چاپ تراکت به قرن بیستم باز می گردد و تقریبا می توان گفت چیزی در حدود یک صد سال پیشینه دارد. تراکت ها روی برگه های نازکی چاپ می شوند که در مقایسه با بسیاری از شیوه های تبلیغاتی دوام کمتری دارند اما نباید از این واقعیت چشم پوشی کرد که تراکت ها قادر به ارسال پیام های بسیار زیادی به مخاطبان شما خواهند بود و توسط افراد ویژه ای پیگیری می شوند.

معمولا تراکت ها در ابعاد بزرگ تری نسبت به کارت ویزیت ها تهیه می شوند اما در مقایسه با کاتالوگ ها کوچکتر هستند به همین علت مردم نیز می توانند به راحتی آن ها را دریافت نموده، تا بزنند و در کیف خود نگهداری کنند.

این برگه در ظاهر بسیار ساده به نظر می رسد، اما طراحی آن یک کار حرفه ای بوده و نمی توان به صورت آزاد و بدون توجه به قوانین موجود در این زمینه مبادرت به طراحی، تولید و فروش تراکت نمود.

 

اصول اساسی طراحی تراکت ها

مهم ترین اصلی که برای طراحی تراکت ها باید مورد توجه شما و شرکت های مربوط به تهیه و چاپ تراکت قرار گیرد این است که طراحی آن اعم از تصاویر و مندرجات باید منطبق بر قوانین کلی و عرفی جامعه باشد و برای تبلیغ اهدافی که مخالف متون شرعی و قانونی هستند بکار گرفته نشوند.

دومین اصلی که در این زمینه مطرح شده است شناسایی گروه های خاصی است که باید با توجه به سلایق آن ها مبادرت به طراحی تراکت ها نمود. اصولا این مقوله را زیاد سخت و دشوار نمی کنند، اما بد نیست بدانید که تراکت ها بهتر است دارای تصاویر موجهی باشند که هدف از چاپ و انتشار آن ها را برای مخاطب بیان می کند. در صورتی که قادر به انتخاب یک تصویر مناسب نیستید بهتر است از این امر صرف نظر کرده و تراکت مورد نظرتان را صرفا به صورت نوشته و مندرجات مهم و مخصوص چاپ کنید.

نکته بعدی در خصوص ابعاد تراکت است. اصولا این برگه ها را در ابعاد مختلفی چاپ می کنند که شامل ابعاد A4، A5،  A6 و DL است. برگه آچهار بزرگ ترین ابعاد و برگه آ شش نیز کوچکترین ابعاد ممکن را دارند. در اغلب موارد این برگه به صورتی که تا نخورده باشند چاپ می شود، اما این امر یک قاعده کلی نیست و می توان آن ها را به صورت بروشور نیز تهیه کرد.

 

محتوای تراکت و اهمیت آن

شاید طراحی کلی و رنگ بندی بکار رفته در تهیه و تولید یک تراکت در وهله اول بسیار جذاب باشد و افراد خاصی را به سمت تراکت شما متمایل کند، اما در نهایت این محتوای تراکت است که تعیین می کند افراد مورد نظر به سمت اهداف شما می آیند یا خیر! چنین امری حتی در زمان پخش تراکت نیز به شدت حائز اهمیت است که در مبحث بعد مورد بررسی قرار می گیرد.

محتوای تراکت مورد نظرتان را باید با توجه به گروه هدف تعیین کنید. به عنوان مثال گروه مورد نظر شما ممکن است بخش خاصی از بانوان جامعه باشد، بنابراین باید متنی که آماده کرده اید بتواند بانوان جامعه را به سمت خود جذب نماید. استفاده از جملاتی مطابق با سلایق بانوان بهترین شیوه ممکن برای درج محتوای اصولی در این زمینه  است.

در کنار این محتوا بهتر است از تصاویر مورد علاقه همان قشر نیز استفاده کرد و سپس در یک بند خاص به جملات ترغیب کننده اشاره کنید.

-ویژه بانوان جوان!

-فرصتی استثنایی برای کدبانوهای خوش سلیقه!

-فرصت محدود است! محدودیت ثبت نام یا پذیرش!

-همین الان تماس بگیرید! در همین لحظه تصمیم بگیرید!

-یک پیشنهاد عالی!

-یک پیشنهاد فوق العاده!

-فرصت تکرار نشدنی و امثال آن ها، جملات جادویی هستند که شما برای تکمیل محتوای تراکت به آن ها نیاز خواهید داشت.

 

شناسایی گروه های هدف

بخش قابل توجهی از تراکت ها بدون توجه به گروه هدف چاپ و منتشر می شوند؛ اینگونه نباید انتظار داشته باشید به موفقیت چندانی در زمینه مورد نظرتان دست یابید. برخی از افرادی که به صورت حرفه ای در این زمینه فعالیت می کنند هر تراکت را صرفا به فردی تحویل می دهند که احتمال می دهند امکان مراجعه آن ها به آدرس درج شده در تراکت یا تماس با شماره تلفن درج شده بیشتر است. به عنوان نمونه می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • تراکت هایی که با هدف ترغیب دانش آموزان به سمت شرکت در کلاس های آموزشی چاپ می شوند باید در مدارس پخش شوند و یا در خیابان ها به افرادی که احتمال داده می شود دانش آموز هستند تحویل داده شوند.
  • اگر می خواهید برای یک موسسه زیبایی در زمینه کاشت مو یا پروتز مو فعالیت کنید باید این تراکت ها را به اشخاص خاصی در جامعه تحویل دهید که موهایشان بسیار کم و ضعیف است یا طاس قلمداد می شوند.
  • اگر می خواهید یک آرایشگاه خاص را تبلیغ کنید که زنانه است و خدمات مربوط به زیبایی اعم از پوست، مو، ناخن و مواردی از این قبیل را ارائه می دهد قطعا گروه های هدف را در جامعه خواهید شناخت.

 

چاپ تراکت به صورت آنلاین

اکنون که تکنولوژی به تمام فعالیت های اقتصادی و تجاری کشیده شده است، بد نیست از چاپ تراکت به صورت آنلاین نیز سخن به میان آید. اگر شما نیز می خواهید برای فعالیت مورد نظرتان دسته ای از تراکت های با کیفیت و با محتوای اصولی را طراحی و چاپ کنید می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

وب سایت … به شما کمک می کند تا بهترین تراکت های ممکن را چاپ نموده و به صورت پستی در آدرس مورد نظرتان دریافت نمایید. هم اکنون می توانید با شماره تلفن های درج شده در همین صفحه از وب سایت … تماس گرفته و تراکت مورد نظر خود را سفارش دهید.

 

۹۸۰۱۹

مشاوره و استعلام قیمت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *