لوگوی سایت

خدمات ما

چاپ سالنامه | تقویم | سررسید

آخرین بروزرسانی : ۲۲ مرداد ۱۳۹۹

سالنامه
سالنامه

اهمیت سالنامه ها به چه دلیل است ؟

     طبق نظرسنجی انجام گرفته توسط PPAI بیش از ۹۴ درصد شرکت هایی که سالنامه و تقویم به عنوان هدیه دریافت می کنند؛ آن را تا پایان سال نزد خود نگاه می دارند. همین مساله نشان می دهد که سالنامه ها تا چه میزان می توانند باعث رشد و ارتقای یک برند شوند. معمولا در انتهای هر سال فعالیت برای طراحی و چاپ سالنامه ها و تقویم ها آغاز می شود.

 

پایان سال و سفارشات چاپ سالنامه

     هر ساله با نزدیک شدن به سال جدید اگر در حوزه ی چاپ فعال هستید به احتمال زیاد با انبوه سفارشات چاپ برای سال جدید مواجه خواهید شد و اگر شرکت و کسب و کاری دارید به فکر توسعه ی برند خود از طریق تقویم و سالنامه هستید.

 

در ادامه می خوانید :

     سعی می شود در ادامه این نوشته مطالبی قرار داده شود که هم برای طراحان حاوی ایده هایی جدید باشد و هم به مشتریان ذهنیتی جدید در انتخاب گزینه ها هدیه دهد.

 

تقویم رومیزی
تقویم رومیزی

 

نقطه اشتراک بین طراحان و خریداران

     قبل از هر چیز باید بدانیم دقیقا چه انتظاری از یک تقویم داریم. به بیان دیگر نمی توان از هر طرح و تکنیکی در تمامی زمینه ها استفاده کرد. یک شرکت فعال در حوزه ی ساختمانی قالب و طرحی می طلبد که با یک کار مناسب برای باشگاه های ورزشی تفاوت دارد. همچنین شاید در توان یک شرکت کوچک نباشد که سالنامه ی دیواری کار کند. به بیان ساده تر، اینکه باید متناسب با نیاز سالنامه طرح کرد و خرید.

 

کاربردهای متنوع تقویم

     در زیر کارکردهای متنوع تقویم ها در قالب های مختلف بیان شده است :

  • در صورتی که به دنبال تقویم های دیواری هستید به خاطر داشته باشید که مهم ترین ویژگی این نمونه ها جلوه های بصری منحصر به فرد و خاص است. در واقع باید فارغ از کارکرد سالنامه ای به دیواری که روی آن قرار می گیرند، زیبایی ببخشند.
  • توجه داشته باشید که اگر ملاقات های حضوری زیادی دارید شاید نمونه هایی که در قالب کارت کار می شوند، برای شما مناسب باشند. شرکت های بازرگانی و بازاریابی به احتمال زیاد باید این نمونه ها را امتحان کنند.
  •  در صورتی که طراحی یک تقویم برای شما مشکل به نظر می رسد می توانید از طراح های حرفه ای حاضر در این حوزه استفاده کنید.

 

یادآوری مهم

     به خاطر داشته باشید قرار است یک سال تمام برند خود را به وسیله ی یک سالنامه تبلیغ کنید. پس هزینه برای آن یک سرمایه گذاری ارزشمند است.

 

ایده هایی برای سالنامه های سال نو

     جدا از قالبی که برای سالنامه و تقویم خود انتخاب می کنید مفهومی که در دل کار شما به مخاطب منتقل می شود نقش و تاثیری حیاتی در موفقیت کسب و کار شما بازی می کند. به عنوان مثال اگر بخواهیم برای سال پیش رو ایده هایی بیان کنیم باید بگوییم بهترین سالنامه ها آن هایی خواهند بود که ویژگی های زیر را داشته باشند:

  1. بومی، محلی و اختصاصی باشد. مثلا اگر صاحب یک رستوران هستید گنجینه ی ظروف خود را در سالنامه کار کنید.
  2. تصاویر منحصر به فرد از آن ها افراد را ترغیب می کند که از رستوران شما بازدید کنند.
  3. احساسی باشد. مثلا اگر یک شرکت مسافرتی هستید می توانید لحظات نابی که در سفرهایتان خلق می شود را منتشر کنید. از کلیشه ها دوری کنید. به خاطر داشته باشید قواعد برای شکسته شدن نگاشته شده اند، پس از تجربه های جدید نهراسید و تصاویر جدید را استفاده کنید.
  4. کیفیت کار فوق العاده مهم است. مثلا بین یک سالنامه ی طلاکوب و یک جلد چرمی ساده، در صورتی که اولی ضعیف طرح شده باشد و دومی حرفه ای؛ بی شک دومی جذابیت و جلوه ی بیش تری خواهد داشت.

 

چاپ سررسید

برای نشان دادن برند، روش ها و تکنیک های زیادی وجود دارد. تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که چگونه می توانید مخاطبان تان را از وجود خود آگاه کنید و  آن ها را با فعالیت هایی که انجام می دهید اشنا سازید؟

یکی از روش هایی که طرفداران زیادی در میان صاحبان کسب و کارها دارد و در عین حال برای مشتریان نیز جذاب است، چاپ سر رسید است. حتما برای شما هم پیش آمده است که قبل از فرا رسیدن روزهای پایانی سال و عید نوروز هدایای تبلیغاتی زیادی از طرف شرکت هایی که می شناسید دریافت کنید.

به طور حتم با دیدن سررسیدهای جذابی که به طور خلاقانه طراحی شده اند شگفت زده شده اید و آن را یک هدیه ارزشمند دانسته اید. در ادامه می خواهیم به طور خلاصه به بررسی این موضوع بپردازیم و ببینیم سر رسیدها چگونه تولید می شوند و چه مزایایی برایمان دارند. پس همراه ما باشید.

 

بهتر است چه زمانی را برای چاپ سررسید انتخاب کنیم؟

قبل از اینکه به سراغ سایر مسائل برویم، باید ببینیم بهترین زمان برای چاپ سر رسید و تحویل آن به مخاطب چه زمانی است. برای تعیین زمان دقیق چاپ این هدایای تبلیغاتی فاکتورهای مختلفی هست که باید در نظر داشته باشید.

چه بودجه ای در اختیار دارید؟ سررسیدها را در چه تیراژی می خواهید چاپ کنید؟ قرار است این هدایا را چگونه به دست مخاطبان تان برسانید؟ می خواهید آن ها را به شهرهای دیگر ایران هم ارسال کنید؟

پاسخ شما به سوالات بالا کمک می کند بهترین زمان برای چاپ این هدایای تبلیغاتی ارزشمند را تعیین کنید. به عنوان مثال اگر می خواهید سررسید را در تیراژ بالا چاپ کنید یا آن را به شهرهای دیگر ایران برسانید بهتر است زودتر از فرا رسیدن ماه اسفند دست به کار شوید و آذر یا دی ماه را برای اینکار انتخاب کنید.

 

چگونه می توان سررسید با کیفیت داشت؟

شاید برایتان جالب باشد که بدانید کیفیت سررسیدهایی که چاپ می کنید به عوامل مختلفی بستگی دارد. به عنوان مثال کیفیت جلد، کیفیت عناصر چاپی، صحافی و چسب زنی و مواد اولیه ای که در تولید این عناصر به کار می روند می توانند کیفیت کار نهایی را تعیین نمایند.

قبل از هر کاری باید نمونه های قبلی که شرکت تبلیغاتی در اختیارتان قرار می دهد را بررسی کنید. بعد از اینکه از کیفیت کارها مطمئن شدید می توانید فاکتورهای دیگری که خودتان مدنظر دارید را هم به گوش مسئولان شرکت برسانید.

 

 چاپ سررسید چه هزینه ای برایتان خواهد داشت؟

این روزها بیشتر کسب و کارها با کسری بودجه مواجه هستند و نمی توانند هزینه زیادی بابت هدایای تبلیغاتی بپردازند. اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید قبل از چاپ سر رسید باید نکاتی را مدنظر داشته باشید.  قیمت سر رسید و هزینه چاپ آن به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله این عوامل می توان به  طراحی روی جلد، کیفیت عناصر به کار رفته و تیراژ اشاره کرد. به خاطر داشته باشید که هیج ارزانی بی دلیل نیست و سر رسیدهای ارزان معمولا کیفیت خوبی در اختیارتان قرار نمی دهند.

این نوع سر رسیدها نه تنها هزینه و زمان شما را به هدر می دهند بلکه می توانند اعتبار کسب و کارتان را هم زیر سوال ببرند و خاطره بدی از شما در ذهن مخاطب ایجاد کنند. اگر دوست دارید در هزینه هایتان صرفه جویی کنید بهتر است تیراژهای بالا را برای چاپ سر رسید انتخاب نمایید. در این شرایط قادر خواهید بود با هزینه های کمتر سررسیدهای جذاب تر و خلاقانه تری داشته باشید.

 

چرا سر رسید یک هدیه تبلیغاتی عالی است؟

همانطور که قبلا نیز بیان کردیم شرکت ها به دلایل مختلف دست به سفارش هدایای تبلیغاتی می زنند. برخی از برندها دوست دارند جایگاه شان را در ذهن مخاطب تثبیت کنند و بعضی ها ترجیح می دهند فروش شان را افزایش دهند.

دلیل شما برای استفاده از هدایای تبلیغاتی هر چه که باشد سر رسید یک انتخاب ایده آل و البته هیجان انگیز خواهد بود. سر رسیدها کارایی زیادی برای مشتریان دارند و می توانند به یک یار همیشگی در محل کار و حتی خانه هایشان تبدیل شوند.

این عناصر را می توان برای یادداشت کارهای روزانه مورد استفاده قرار داد یا حتی برای انجام فعالیت های دیگر از آن ها استفاده نمود. به همین خاطر است که هر سال به تعداد شرکت هایی که از سر رسید به عنوان هدیه تبلیغاتی استفاده می کنند افزوده می شود.

 

چه مراحلی برای چاپ سر رسید وجود دارد؟

خوب حالا که با مزایای سر رسید و بررسی کیفیت آن آشنا شدیم، می توانیم سری به مراحل تولید کار بزنیم و ببینیم چگونه یک سر رسید خوب و عالی خواهیم داشت. برای تولید سر رسید مراحل مختلفی وجود دارد که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

انتخاب اندازه سر رسید(قطع)

قطع یا اندازه سر رسید اولین مرحله ای است که پیش رویمان قرار دارد. قبل از هر چیزی باید ببینیم سر رسیدهای ما در چه اندازه هایی باید تولید شوند. به خاطر داشته باشید که سر رسیدها در اندازه های متفاوتی به چاپ می رسند. این اندازه ها شامل قطع وزیری، خشتی، مدیریتی و جیبی هستند و هر کدام شان ویژگی ها و کارایی های متفاوتی دارند.

 

انتخاب نوع جلد

چیزی که سررسیدها را از سایر هدایای تبلیغاتی متمایز می کند جلد زیبا و خلاقانه آن هاست. جلدهای مختلفی برای تولید سررسیدها به کار می روند و باعث می شوند قیمت تولید سر رسید نیز تغییر کند. به عنوان مثال برخی از افراد ترجیح می دهند سر رسیدهایی با جلد چرم داشته باشند.

در این میان افرادی هستند که به سراغ سایر جلدها همچون گالینگور، ترمو، سلفون و جیر می روند. اینکه چه جلدی را برای سر رسیدهایتان می پسندید به شما و بودجه ای که در اختیار دارید بستگی دارد.

 

انواع کاغذ در تهیه سر رسید

برای تهیه و تولید سررسیدها از کاغذهای مختلفی استفاده می شود. یکی از معمول ترین و رایج ترین کاغذی که برای تولید این هدایا به کار می رود کاغذ تحریر است. با این حال برخی از افراد ترجیح می دهند از کاغذهای گلاسه برای تولید سر رسید استفاده کنند.

 

 صحافی سررسیدها

صحافی سررسیدها جزء مراحل مهم تولید این هدایای تبلیغاتی به حساب می آیند. روش های زیادی برای صحافی وجود دارد که از جمله آن ها می توان به صحافی فنری، صحافی چسبی، گلاسوری و دوخت اشاره کرد.

مشاوره و استعلام قیمت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *