لوگوی سایت

چاپ یووی چیست و چه کاربردی دارد؟

چاپ روی پلاستیک

امروزه روش‌های بسیار متنوعی برای چاپ وجود دارد که کاربردهای یکسانی دارند. درواقع بااستفاده از دستگاه‌های مختلف برروی طیف مشخصی از مواد این امکان وجود دارد که طراحی‌هایی مطابق باسلیقه و نیاز خود چاپ کنید. یکی از انواع چاپ‌‎ ها، چاپ یووی است. کشف و ارتقای قابلیت چاپ بااستفاده از دستگاه‌‎های چاپ یووی بسیار محبوب و طرفداران بسیاری دارد. اگر می‌خواهید اطلاعاتی درباره اینکه چاپ یووی چیست، کسب کنید تا پایان با ما همراه باشید.

 

چاپ روی پلاستیک

چاپ یووی uv چیست؟

شاید برای شما نیز بارها سوال پیش آمده باشد که چاپ یووی چیست، چاپ یووی با اشعه یووی یا فرابنفش ارتباط مستقیم دارد. این چاپ، نوعی چاپ دیجیتال است که از اشعه‌های uv برای خشک کردن جوهر استفاده می‌کنند.

نحوه کار این نوع چاپ طوری است که چاپگر مطابق با الگو، جوهر را در سطح شیت پخش خواهد کرد سپس چراغ‌ ‎های فرابنفش داخل چاپگر آن‎ها را خشک می‌کنند. این اقدامات بااستفاده از فرآیند فوتومکانیک، آنقدر سریع انجام می‌گیرد تا جوهر چاپگر روی سطح کار پخش نشود؛ درنتیجه امکان باکیفیت درآوردن دیتیل‌ها در این نوع چاپ بسیار زیاد است.

چاپ روی پلکسی سفید

چاپ روی قطعه فلزی

کاربردهای چاپ یووی

چاپ یووی کاربردهای بسیاری دارد. بااستفاده از این نوع چاپ این امکان وجود دارد که انواع متن، طراحی، تصویر و… را بر روی مواد مختلف به کار برد. درواقع امکان انواع سفارش و چاپ بر روی لوازم جانبی موبایل، کیف، سررسید، ساک، خودکار، کارت ‌ویزیت، بروشور، کاتالوگ، دفتر، لوازم‌ تزیینی خانگی، مقوا، فیلم، بنر، چاپ بر روی انواع ابزارهای تبلیغاتی و… وجود دارد.

بنابراین هیچ نوع محدودیتی برای این نوع چاپ وجود ندارد و این امکان وجود دارد که هر وسیله ‎ای را با چاپ یووی طراحی و سفارشی ساخت.

تفاوت چاپ یووی با چاپ ‎های موجود

در ابتدا شما با چاپ uv چیست، آشنا شدید و همانطور که بیان کردیم چاپ یووی نوعی از چاپ دیجیتال است که از اشعه فرابنفش برای خشک کردن جوهر یووی استفاده می‌کند. تفاوت این نوع چاپ با سایر چاپ‎‌ها در نوع  خشک شدن جوهر چاپ است، که در چاپ یووی فرآیند خشک شدن طرح چاپ بسیار سریعتر است.

چاپ‎های امروزی فرارهای آلی را در هوا پخش می‎کنند، اما چاپ uv به ‎دلیل خشک شدن، فرارهای آلی کمی را درهوا پخش می‎کنند. همچنین بسیاری از چاپ‏ ها به‎ دلیل جذب شدن در بستر چاپ زیبایی کمتری نسبت به چاپ یووی دارند.

سفارش چاپ فلت بد از سرزمین چاپ

تفاوت جوهر یووی با جوهر‎های دیگر

جوهر یووی با سایر جوهرها تفاوت ‏هایی دارد که شامل خشک شدن سریع جوهر در سرعت‎‌های مختلف چاپ، مقاومت بسیار بالا در برابر الکل و خراش، انعطاف‌پذیری بالا جوهر و مقاومت در برابر ترک خوردگی، ماندگاری بیشتر در فضای بیرونی، چسبندگی بسیار قوی بر روی متریال‎ های کوتینگ خورده و بدون کوتینگ، قابلیت چاپ بر روی متریال‌های سخت و نرم مانند چرم، pvc، آلومینیوم، پلکسی، شیشه، چوب و …است.

مزایای چاپ یووی uv

استفاده از چاپ یووی مزایای بسیاری برای همه کسب وکارها دارد و نسبت به سایر چاپ‌ها بسیار کاربردی‌ است. برخی از مزایای این نوع چاپ به‎شرح زیر است:

  • سرعت خشک شدن جوهر این نوع چاپ نسبت به سایر روش‌ها بسیار بالا است. همچنین این نوع چاپ این امکان را دارد که طرح‎هایی که جزئیات بیشتری دارند را با کیفیت‌تر چاپ کند.
  • مقاومت چاپ یووی در شرایط بیرونی بالا است و بعد از گذشت زمان طولانی، چاپ کیفیت و وضوح خود را از دست نمی‌دهد و رنگ‌های مورد استفاده نیز کم رنگ نمی‌شوند.
  • هر کسب و کاری می‌تواند متناسب با بودجه‌ای که دارند از چاپ یووی استفاده کند؛ زیرا این نوع چاپ می‌تواند بر روی پارچه، کاغذ، شیشه، فلز و.. انجام گیرد.

 

اطلاع از قیمت انواع چاپ و سفارش آنلاین از سرزمین چاپ | در واتس آپ، تلگرام و تماس تلفنی
برای ثبت سفارش با ما تماس بگیرید: ۰۲۱۷۷۲۲۹۴۰۱

معایب چاپ یووی

چاپ یووی به گرمای زیادی نیاز دارد، طوری که درهنگام انجام فرآیند چاپ گرمای بالایی تولید خواهد شد و درصورت رعایت نکردن نکات ایمنی، باعث آسیب به چشم و پوست شما خواهد شد که بسیار خطرناک است. همچنین عمر چراغ‎های فرابنفش نسبت به چراغ های LED بسیار کم است و بازدهی انرژی در این نوع سیستم‏ها بسیار پایین است.

دستگاه چاپ uv

دستگاه چاپ uv باتوجه به سطحی که قرار است چاپ برروی آن صورت گیرد به سه نوع فلت بد، رول به رول و ترکیبی تقسیم شده است.. دستگاه فلت بد مخصوص چاپ بر روی جسم‎‌هایی است که سطح صافی دارند. دستگاه رول به رول مخصوص چاپ جسم‎‌هایی است که بسته‌‎بندی آن‌ها به‎‌صورت رولی است و دستگاه ترکیبی نیز همانطور که از نام آن مشخص است این امکان را دارد که هر دو روش چاپ را انجام دهد.

هزینه چاپ یووی چقدر است؟

این نوع چاپ نسبت‌ به سایر روش‌‎های چاپ انعطاف بیشتری در قیمت‌‎گذاری دارد، به همین دلیل نمی‌‎توان قیمت دقیقی برای آن مشخص کرد. هزینه این نوع چاپ به ‏میزان جوهر ‌بکار برده شده، موادی که قرار است چاپ برروی آن انجام شود، ابعاد چاپ، زمان چاپ و… بستگی دارد.

خدمات چاپ یووی در سرزمین چاپ

اگر شما دارای کسب و کاری هستید که برای تبلیغات خود نیز به چاپ uv دارید، پیشنهاد می‏‌کنیم به سایت سرزمین چاپ مراجعه کنید. یکی از خدمات این مجموعه ارائه خدمات مربوط به چاپ یووی است. شما عزیزان می‌توانید بااطمینان کارهای چاپی خود را به کارشناسان و کادر مجرب این مجموعه بسپارید. مجموعه سرزمین چاپ از بروزترین دستگاه‎‌های چاپ استفاده می‌‎کند و آماده دریافت انواع سفارشات چاپی شما و تحویل در کمترین زمان و بالاترین کیفیت است.

نتیجه گیری

چاپ uv یکی از انواع چاپ دیجیتال است، که برروی بسیاری از سطوح قابل انجام است. کاربرد این چاپ نسبت به سایر چاپ‌ها بسیار گسترده‌ است. ما در این مقاله بیان کردیم که چاپ یووی چیست و همه موارد مهمی که در مورد این نوع چاپ وجود دارد نیز بیان کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *