لوگوی سایت

شیشه سندبلاست چیست – انواع طرح ها و کاربرد آن

شیشه سندبلاست چیست؟

شیشه سندبلاست شده

نحوه سنبلاس شیشه

شیشه سندبلاست چیست؟

شیشه سندبلاست نوعی شیشه مات است که بیشتر در اماکن خصوصی مورد استفاده قرار می‌گیرد. هدف استفاده از آن پوشاندن فضاهای خصوصی از دید دیگران است. همچنین خوب است بدانید که به پروسه مات کردن شیشه سندبلاست گفته می‌شود. در این پروسه طی یک فرایند نسبتا پیچیده بخش‌هایی از شیشه یا کل آن مات می‌شود. در این فرایند ساینده‌هایی از جنس شن و ماسه با کمک جریان هوا به شیشه پاشیده می‌شوند.

در نهایت لایه نازکی روی شیشه قرار می‌گیرد که آن را مات می‌کند. امروزه انواع مدل شیشه‌های سندبلاست وجود دارد که در طرح و رنگ هم متفاوت‌اند. به همین دلیل جذابیت بصری زیادی ایجاد می‌کنند که خود یک از اصلی‌ترین مزایای آن است. در این مقاله تمام اطلاعاتی که درباره شیشه سندبلاست لازم دارید را در اختیارتان قرار خواهیم داد. همچنین به مزایای و معایب شیشه سندبلاست می‌پردازیم و به شما می‌گوییم که این نوع شیشه چه کاربردهایی دارد.

بیشتر بخوانید: آموزش نصب استیکر

انواع طرح های شیشه سندبلاست

یکی از انواع شیشه سندبلاست تمام مات است که به سکوریت شده معروف است. این مدل از شیشه به صورت کامل درون اتاق سندبلاست قرار می‌گیرد و توسط پرسنل کارگاه مات می‌شود. عمل پاشش بر روی این شیشه به صورت یک جا انجام می‌شود و همه ان را مات می‌کند. یکی دیگر از انواع شیشه‌های سندبلاست لوگودار است که برند یا لوگو سازمان سفارش دهنده بر روی آن قرار می‌گیرد. اگر خواهان شیشه‌هایی مات با لوگو شرکت خود هستید این مورد بهترین گزینه است.

شیشه سندبلاست لوگودار در ابتدا در نرم افزار طراحی می‌شود و در نهایت پس از تایید تولید می‌شود. یکی دیگر از انواع شیشه سندبلاست راه مات نام دارد. این مدل از شیشه به شکل طراحی تولید می‌شود. به طوری که خطوط عمودی و افقی (یا شطرنجی) روی شیشه حک می‌شود. همچنین بسته به درخواست شما شیشه‌ها می‌توانند مات یا شفاف باشند. تولید این نوع شیشه نیز زمان زیادی لازم ندارد و خیلی زود آماده می‌شود.

سندبلاست طرح دار

کاربرد شیشه سندبلاست چیست؟

همانگونه که پیشتر گفتیم شیشه سند بلاست برای پوشاندن فضاهای خصوصی استفاده می‌شود. اما این نوع شیشه کارایی بیشتری نیز دارد. یکی از کاربردهای آن استفاده در حمام، سرویس بهداشتی و آشپزخانه است. به طوری که هم نمای شیک ایجاد می‌کند و هم تمیز کردن آن راحت است. به همین دلیل شاهد استفاده از آن در واحدهای مسکونی نیز هستیم. از دیگر کاربردهای شیشه سندبلاست می‌توان به جداسازی فضای کار در محل کار پرسنل اشاره کرد.

این کار باعث نظم‌بخشی بیشتر به محیط می‌شود و محیط را جذاب‌تر جلوه می‌دهد. از دیگر کاربردهای این مدل از شیشه می‌توان به حک شدن برند شرکت اشاره کرد. امروزه سازمان‌های زیادی علاقه دارند تا بر روی شیشه محل کار خود لوگو کسب و کارشان را نصب کنند. این کار باعث حک شدن برند بر ذهن مشتریان می‌شود. به همین دلیل به صاحبان مشاغل توصیه می‌کنیم که از شیشه سندبلاست در محل کار خود استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: آموزش نصب مش روی شیشه

ویژگی‌های شیشه سندبلاست

از جمله مهم‌ترین ویژگی های شیشه سند بلاست می‌توان به انعطاف آن‌ها اشاره کرد. این ویژگی باعث می‌شود تا به آسانی بتوان هرگونه طرحی را بر روی شیشه حک کرد. همچنین اگر شیشه سندبلاست با لایه لمینیت پوشانده شود شبیه به شیشه سکوریت شده و ضد ضربه می‌شود. لذا دارای مقاومت بالایی بوده و به سختی آسیب می‌بیند. از دیگر مشخصه‌های آن می‌توان به محدود شدن دید اشاره کرد؛ ولی همچنان نور از آن عبور می‌کند.

همین ویژگی باعث می‌شود تا بتوان طرح‌های گوناگون بر روی شیشه ایجاد کرد و به زیبایی فضا افزود. ایجاد طرح‌های جذاب از جمله مشخصه‌های شیشه سندبلاست است که به شما در داشتن یک محیط شیک کمک می‌کند. طول عمر بالا، شیک جلوه دادن فضا و نظم بخشیدن به محیط از دیگر مشخصه‌های شیشه سندبلاست است که برای افراد زیادی حائز اهمیت است. لذا اگر به دنبال شیشه‌ای اقتصادی با مشخصات قابل توجه هستید پیشنهاد می‌کنیم که شیشه سندبلاست را از قلم نیندازید.

انواع شیشه سن پلاس

تفاوت شیشه سندبلاست با ساتینا

حالا که با مشخصه‌های شیشه سندبلاست آشنا شدید بد نیست تا درباره تفاوت شیشه سند بلاست و ساتینا هم بدانید. شیشه ساتینا یکی از شیک‌ترین و جذاب‌ترین نوع شیشه مات است که شباهت زیادی به سندبلاست دارد. در عین حال میان این دو شیشه تفاوت نیز وجود دارد. اصلی‌ترین تفاوت آن‌ها تمیز کردن آن‌هاست. به طوری که اگر روی شیشه سندبلاست مایع چرب ریخته شود به سختی تمیز می‌شود. به نحوی که مثل روز اول شیک نخواهد شد. همین خود یکی از معایب شیشه سندبلاست تلقی می‌شود.

در حالی که شیشه ساتینا این گونه نیست. این مدل شیشه به آسانی با هر نوع مایع شونده تمیز می‌شود و ظاهر اولیه خود را حفظ می‌کند. به همین دلیل می‌توان گفت این مزیت باعث شده تا شیشه ساتینا محبوب‌تر باشد. البته به یاد داشته باشید که در شیشه ساتینا امکان حکاکی روی شیشه وجود ندارد. همچنین بهتر است جهت جلوگیری از از شکستگی این مدل شیشه را به سکوریت تبدیل کنید. در غیر اینصورت امکان شکستی آن افزایش می‌یابد.

تفاوت سندبلاست و ساتینا

کلام آخر

به دلیل مزایای زیاد شیشه سندبلاست این نوع شیشه همواره کاربرد دارد و در ایجاد نظم و زیبایی محیط تاثیرگذار است. به یاد داشته باشید که امروزه طرح‌های متنوعی بر روی شیشه‌های سندبلاست اجرا می‌شود. لذا در طرح شیشه حق انتخاب فراوانی دارید و می‌توانید ایده‌های خود را ارائه دهید. امروزه قیمت شیشه سندبلاست بسته به طرح و ابعاد متغیر است. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که در این باره با افراد آگاه مشورت کنید.

در سال‌های اخیر کاربرد شیشه سندبلاست زیاد شده است و در محیط‌های متنوع مسکونی و اداری می‌توان از آن استفاده کنید. همچنین فراموش نکنید که بسته به محیط و چیدمان فضا طرح شیشه را انتخاب کنید تا در شیک‌تر شدن محیط تاثیر مثبت بگذارد. اگر در این باره هرگونه سوالی دارید تنها کافیست با شماره‌های موجود در وب سایت تماس گرفته و از پرسنل باتجربه مشاوره دریافت کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *