لوگوی سایت

چاپ روی پی وی سی شیت ؛ شرایط و هزینه چاپ و برش

تا بحال به این موضوع فکر کرده اید که می توانید طرح مورد علاقه خود را به راحتی بر روی پی وی سی چاپ نمائید ؟ چاپی با قیمت بسیار مناسب به وسیله دستگاه های بروز دنیا چاپ دیجیتال با وضوح بسیار بالا ، ماندگاری مطلوب و شادابی جوهر که هر بیننده را به خود جلب نماید . برای اطلاعات بیشتر در زمینه چاپ انواع طرح ها روی پی وی سی (شامل عکس، لوگو و نوشته) مطلب زیر را مطالعه نمائید یا با کارشناسان ما تماس بگیرید .
چاپ روی پی وی سی

فهرست محتوا

نمونه کار چاپ روی پی وی سی
جهت مشاوره تخصصی رایگان و استعلام قیمت تماس بگیرید.
توضیحات چاپ روی پلکسی

پلی‌وینیل‌کلراید که به اختصار (PVC) گفته می‌شود، ماده‌ای با کاربردهای بی‌پایان است. پی وی سی یکی از انواع متعدد پلاستیک است که طرف‌داران زیادی در صنایع مختلف دارد. این ماده را می‌توان مانند فلز یا چوب سوراخ کرد یا برش داد. امروزه دستگاه‌های چاپ پیشرفته‌ای وجود دارند که می‌توانند چاپ روی پی وی سی را به طور دقیق انجام دهند. دستگاه فلت بد یا دستگاه چاپ UV می‌تواند تصاویر را با رزولوشن بالا روی ورقه‌های پی وی سی یا دیگر مواد ماند فلز و چوب چاپ کند.

هزینه چاپ روی پی وی سی چقدر است؟

به دلیل سفید بودن سطح پی وی سی، دیگر نیاز به چاپ پنج رنگ ( چاپ جوهر سفید ) روی این متریال نیست و با همان چاپ 4 رنگ پروژه چاپ انجام می گیرد و طبق تعرفه مجموعه یووی پرینت هزینه چاپ چهار رنگ مبلغ 120.000 تومان به ازای هر متر مربع است.

 

بیشتر بخوانید: آموزش چاپ مش روی شیشه

سفارش چاپ روی ورق پی وی سی

مانند دیگر چاپ‌ها نظیر فلکسی، بنر و … بهترین فرمت فایل تصویر، Tiff یا PSD است. استفاده از این فرمت‌ها باعث می‌شود چاپ باکیفیت‌تری انجام شود. چنانچه نیاز به برش ورق پی وی سی باشد، فایل برش به شکل وکتور باید ارسال شود. پس از این که فایل از طرف مشتری فرستاده شد، توسط اپراتور بررسی و ثبت سفارش می‌شود. پس از ارزیابی حجم و متراژ چاپ موردنظر، زمان تحویل و ارائه کار اعلام خواهد شد. پس از آن، چاپ روی ورق پی وی سی آغاز می‌شود.

چاپ روی پی وی سی

در یووی پرینت تلاش می‌شود تا با کیفیت بالا و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، چاپ موردنظر شما انجام شود. برای دریافت اطلاعات قیمت چاپ روی پی وی سی با ما در ارتباط باشید.

 

اطلاع از قیمت انواع چاپ و سفارش آنلاین از یووی پرینت | در واتس آپ، تلگرام و تماس تلفنی
برای ثبت سفارش با ما تماس بگیرید: ۰۲۱۷۷۲۲۹۴۰۱

انواع چاپ روی پی وی سی

امروزه، بیش از هر زمان دیگری، استفاده از پی وی سی در صنایع مختلف رواج پیدا کرده است. پر استفاده‌ترین کاربرد آن مربوط به دکوراسیون و محصولات تبلیغاتی است. برخی از موارد چاپ روی پی وی سی عبارتند از:

  • چاپ جهت ساخت کابینت یا کابین داخل سرویس بهداشتی
  • چاپ فوم به‌ منظور استفاده در دکوراسیون داخلی
  • چاپ برای دکور اتاق پرو
  • چاپ طرح‌های باکیفیت برای استفاده در تابلوهای هنری
  • چاپ طرح دلخواه برای ساخت استندهای تبلیغاتی شکل دار

در یووی پرینت می‌توانید علاوه بر چاپ روی ورق پی وی سی، چاپ طرح دلخواه خود روی محصولاتی چون فلز، فوم برد، سنگ، پلکسی، چرم، کارتن پلاست و … را سفارش دهید. برای اطلاع از قیمت چاپ رو پی وی سی با ما تماس بگیرید.

<<برای سفارش چاپ کارت پرسنلی pvc کلیک کنید.>>

چاپ روی پی وی سی
این متریال چاپ پذیری بسیار بالایی دارد و جوهر چاپ امکان نفوذ به بافت آن را دارد و می توانید محصولاتی با کیفیت و ماندگاری بالا تولید کنید.

جنس پی وی سی فوم، ابعاد و ماندگاری چاپ

پی وی سی فوم محصولی از جنس پلی‌استایرن با ابعاد 122 در 244 سانتی‌متر است. با توجه به سایز و ابعاد دستگاه چاپ روی پی وی سی حداکثر اندازه‌ای که می‌شود روی آن چاپ کرد، ورق‌های پی وی سی فوم 310 در 160 سانتی‌متری هستند. چاپ روی ورق پی وی سی با دستگاه چاپ فلت بد، ماندگاری بالایی دارد. دلیل ماندگاری بالای آن، استفاده از اشعه UV برای خشک کردن جوهر است.

انواع ورق پی وی سی کدامند

ورق‌های پی وی سی امروزه در داخل کشور تولید می‌شوند. این ورق‌ها به شکل فومیزه به صورت خام، روکش‌دار، رنگی، چند لایه، برجسته و … با ضخامت‌های مختلف از 2 تا 31 میلیمتر در بازار عرضه می‌شوند. با ترکیب پی وی سی و فوم، ورق‌های فومیزه ساخته خواهند شد. همان طور که پیش‌تر گفته شد، کیفیت، برش‌پذیری و سطح یکنواخت این محصول، آن را تبدیل به یک محصول مناسب برای چاپ کرده است. چاپ روی ورق پی وی سی چنانچه دقیق صورت بگیرد، زیبایی چشم نوازی خواهد داشت.

برای ثبت سفارش با ما تماس بگیرید: ۰۲۱۷۷۲۲۹۴۰۱

مراحل چاپ پی وی سی

چاپ روی PVC فوم مراحلی دارد که بهتر است با دقت انجام شوند. در مرحله اول باید ابعاد فایل موردنظر را برای چیدمان تعیین کرد. چنانچه نیازی به برش فایل بود، توسط دستگاه برش این کار صورت می‌گیرد. در مرحله بعد به کمک دستگاه فلت بد، به صورت مستقیم چاپ روی PVC انجام می‌شود. یک راه دیگر چاپ روی وینیل و پرس روی پی وی سی فوم است.

در چاپ روی ورق پی وی سی، جوهر به صورت مستقیم روی سطح پاشیده می‌شود و بلافاصله اشعه UV روی آن می‌تابد تا سطح ورق خشک شود. به ‌این ‌ترتیب جوهر پخش نمی‌شود و ماندگاری بالایی پیدا می‌کند. ورق‌های پی وی سی ممکن است در معرض آب و شرایط سخت قرار بگیرند. برای مقاومت بیشتر در کار چاپ روی پی وی سی، چنانچه مشتری درخواست کند، می‌توان از وارنیش (مات یا براق) در پایان کار استفاده کرد.

متریال های تولیدی از پی وی سی برای صنعت چاپ

از پی وی سی متریال های متنوعی برای صنعت چاپ تولید و روانه بازار شده است. مواردی نظیر سولیت ، چاپ وینیل، مش و خود پی وی سی به صورت شیت و همان طور که قبل تر هم اشاره شد با استفاده از تکنولوژی چاپ مستقیم می توان روی انواع اجسام و متریال ها با سطوح صاف عملیات چاپ را انجام داد. یکی از پر مصرف ترین متریال ها در این حوزه ورق پی وی سی ( PVC ) است. شما عمدتا این محصول را در تولیدات انواع شلف ها دیده اید. و تقریبا در منازل یک نمونه از کاربرد های مختلف پی وی سی دیده می شود .

<< برای سفارش و اطلاع از قیمت چاپ سولیت کلیک کنید. >> 

سایز و ضخامت ورق های پی وی سی چقدر است؟

ورق های پی وی سی در سایز 244*122 تولید می شود. ولی می توان این ورق ها را در سایز های کوچک نیز تهیه کرد. و ضخامت این ورق ها نیز به صورت 3 ، 8 و 10 میلی متر موجود است.

بزرگترین سایز برش پی وی سی چقدر است ؟

دستگاه های لیزر در دو سایز 120*90 و 120*180 موجود می باشند ، عمده دستگاه های لیزر در سطح کشور همان سایز 120*90 بوده و به ندرت سایز 120*180 مورد استفاده قرار می گیرد به همین دلیل هم تعداد محدودی از این سایز در مراکز استان ها یا شهرستان های بزرگ موجود است ؛ ولی نکته ای که باید به آن توجه ویژه داشت این موضوع است که دستگاه های لیزر سایز بزرگ یعنی 120*180 در کار خود خطای مختصری دارند که در بعضی پروژه ها شاید کمی آزاردهنده برای شما باشد.

ارسال طرح و فایل چاپی برای چاپخانه

  • در هنگام ارسال فایل های خود به چاپخانه حتما موارد ذیل را مدنظر داشته باشید :
  • طرح شما بایستی در مد رنگی چهار رنگ ( CMYK ) طراحی شود .
  • سایز طرح دقیقا سایز چاپ مورد نظر باشد به نسب دقیق 1:1
  • رزولوشن طرح بایستی حداقل روی 150DPI باشد
  • فرمت طرح فقط PDF یا JPG باشد.
  • در صورت ارسال فایل از طریق تلگرام یا واتس اپ حتما توجه داشته باشید تا طرح خود را به صورت فایل ارسال نمائید تا دچار افت کیفیت نشود و بهترین کار زیپ کرن فایل قبل از ارسال است.

 

برای مشاهده نمونه کارها و استعلام قیمت چاپ فلکسی کلیک کنید.
برای ثبت سفارش با ما تماس بگیرید: ۰۲۱۷۷۲۲۹۴۰۱

 

با توجه به اهمیت و کاربرد روزافزون پی وی سی، نیاز به چاپ روی آن نیز بیش از پیش احساس می‌شود. ورق‌های پی وی سی با ضخامتی 2 الی 31 میلیمتری و به شکل‌های روکش‌دار، رنگی، چند لایه و … به بازار عرضه می‌شوند. چاپ روی ورق پی وی سی بیشتر برای کارهای تبلیغاتی و دکوراسیون مورد استفاده قرار می‌گیرد. مراحل چاپ به این صورت هستند که فایل مورد نظر با فرمت Tif یا  PSD برای اپراتور ارسال می‌شود و پس از بررسی، آماده چاپ خواهد شد. چنانچه نیاز به برش پی وی سی وجود داشته باشد، فایل برش باید به شکل وکتور فرستاده شود.

در یووی پرینت می‌توانید طرح‌های دلخواه خود را روی انواع متریال مانند سنگ، چوب، فلکسی، فلز، پلکسی، کارتن پلاست و … سفارش دهید تا با دقت بالا و در کوتاه‌ترین زمان چاپ و به شما ارائه شود. قیمت چاپ روی پی وی سی در یووی پرینت، مناسب و رقابتی است.

 

برخی سوالات متداول

 

هزینه چاپ مستقیم روی پی وی سی چقدر است؟

طبق تعرفه مجموعه یووی پرینت هزینه چاپ چهار رنگ مبلغ ۱۲۰.۰۰۰ تومان به ازای هر متر مربع است.

هزینه برش پی وی سی چقدر است ؟

هزینه برش و لیزر پلکسی به صورت تایمینگ محاسبه می شود و زمان صرف شده برای برش هزینه آن را مشخص می کند و تعرفه برش پی وی سی به ازای هر دقیقه مبلغ ۲.۵۰۰تومان است.

سایز و ضخامت ورق های پی وی سی چقدر است؟

ورق های پی وی سی در سایز ۲۴۴*۱۲۲ تولید می شود ولی می توان این ورق ها را در سایز های کوچک نیز تهیه کرد و ضخامت این ورق ها نیز به صورت ۳ ، ۸ و ۱۰ میلی متر موجود است.

موارد ساخته شده از پی وی سی چیست ؟

از پی وی سی متریال های متنوعی برای صنعت چاپ تولید و روانه بازار شده است ، مواردی نظیر سولیت ، وینیل ، مش و خود پی وی سی به صورت شیت.

امکان چاپ تمام ورق ( ۲۴۴*۱۲۲ ) پی وی سی وجود دارد ؟

با توجه به سایز سینی دستگاه فلت بد که ۲۰۰ در ۳۰۰ سانتی متر است، امکان چاپ تمام ورق پی وی سی وجود دارد و می توان یک طرح در ابعاد ۲۴۴*۱۲۲ را به یک باره روی ورق پی وی سی چاپ نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *