چاپ سربرگ

تماس با ما سرزمین چاپ

چاپ سربرگ وکالت

چاپ سربرگ چیست؟

تا به حال اسم سربرگ را شنیده اید؟ سربرگ یکی از عناصر مهم برای برقراری روابط تجاری است. این روزها که دنیای علم و فناوری پیشرفت های زیادی به خود دیده است، دنیای روابط اجتماعی نیز تغییر کرده است.

اگر خوب به دور و برتان نگاه کنید لوازم مختلفی را برای برقراری ارتباط خواهید دید. با اینحال نوشتن نامه هنوز هم یکی از موارد مهم برای برقراری روابط تجاری است و استفاده از عناصری همچون سربرگ به یکی از موارد مهم در مکاتبات اداری تبدیل شده است.

اگرچه سربرگ ها کاربردهای متنوعی دارند، اما خیلی ها آن را برای نظم دادن مکاتبات شان مورد استفاده قرار می دهند. در حال حاضر استفاده از عناصر گرافیکی برای نشان دادن هویت برند به یک موضوع مهم و البته داغ تبدیل شده است.

شاید به همین خاطر است که شرکت ها به سراغ چاپ ست های اداری می روند و چاپ سربرگ را در میان اولویت های اصلی شان می گنجاند. در این مقاله قصد داریم به بررسی سربرگ و ویژگی های آن بپردازیم.

سربرگ‌ها برگه‌هایی هستند که به‌منظور نوشتن نامه‌های رسمی شرکتی طراحی می‌شوند. در هر سربرگ اطلاعاتی همچون نام شرکت، آدرس و راه‌های ارتباطی آن ثبت می‌شود. با طراحی سربرگ افراد متوجه می‌شوند که این نامه اداری مربوط به کدام شرکت و کدام بخش آن است. شما با چاپ سربرگ نظم سازمانی شرکت خود را افزایش می‌دهید و این موضوع لازمه موفقیت شرکت‌های بزرگ دنیا است. اگر به دنبال چاپ سربرگ ارزان در طرح‌ها و جنس‌های مختلف هستید در ادامه ما را در این مقاله همراه کنید.
سایز چاپ سربرگ متناسب با نیاز شما
سربرگ‌ها می‌توانند در هر سایزی که شما دوست دارید تولید شوند. البته معمولاً این اندازه بیشتر از یک کاغذ A4 نمی‌شود. اما در صورت نیاز شما می‌توانید سربرگ A3 نیز سفارش دهید. به علت اینکه این کاغذها بسیار بزرگ هستند خیلی برای نوشتن نامه‌های رسمی مناسب نیستند.
هر اندازه برای کار خاصی مناسب است و نمی‌توان در هر جایی از سایزهای دلخواه استفاده کرد. زیرا این سایزها در بین شرکت‌ها شناخته شده است و اکثر کمپانی‌ها از یک سایز مشخص استفاده می‌کنند. برای شناخت بیشتر سایزهای سربرگ و چاپ سربرگ فوری در ادامه با سرزمین چاپ همراه باشید.

 

اطلاع از قیمت انواع چاپ و سفارش آنلاین از سرزمین چاپ | در واتس آپ، تلگرام و تماس تلفنی
برای ثبت سفارش با ما تماس بگیرید: ۰۲۱۷۷۲۲۹۴۰۱

سایز چاپ سربرگ متناسب با نیاز شما

  • سربرگ A4

    معمول‌ترین اندازه سربرگ‌های شرکتی A4 است. کاغذهای A4 به طور استاندارد در اندازه 210 در 297 میلی‌متر ساخته می‌شوند. اندازه آن‌ها بسیار مناسب بوده و می‌توان انواع نامه‌های اداری را روی آن نوشت و چاپ کرد. به همین دلیل همه شرکت‌ها از این نوع سربرگ‌ها استفاده می‌کنند.
    معمولاً از این سربرگ برای نامه‌های درون شرکتی استفاده نمی‌شوند. شما می‌توانید از سربرگ A4 برای نامه‌های برون‌سازمانی خود استفاده نمایید. ازآنجایی‌که نامه‌های درون‌سازمانی معمولاً از اهمیت کمتری برخوردار هستند می‌توان از هر سربرگی استفاده نمود.

  • سربرگ A5

    چاپ سربرگ A5 بیشتر به‌منظور نگارش نامه‌های درون‌سازمانی انجام می‌شود. یک کاغذ A5 به طور استاندارد در اندازه 148 در 210 میلی‌متر تولید می‌شود و اندازه کوچک‌تری نسبت به کاغذ A4 دارد. ازآنجایی‌که نامه‌های درون‌سازمانی بیشتر کوتاه هستند بهتر است از این نوع سربرگ استفاده نمود.
    یکی از دلایلی که نمی‌توان از سربرگ A5 در نامه‌های برون‌سازمانی استفاده نمود اندازه کوچک آن است. معمولاً این نامه‌ها طولانی بوده و در یک برگه A5 جا نخواهد شد. به همین دلیل لازم است که نامه را در دو سربرگ چاپ کرد که ظاهر خوب و جذابی نخواهد داشت.

  • سربرگ A6

    هرچه جلوتر می‌رویم به‌تدریج میزان استفاده از سربرگ‌ها نیز کمتر می‌شود. یکی دیگر از سربرگ‌هایی که در شرکت‌ها استفاده می‌شود سربرگ A6 است. این سربرگ کوچک بوده و شاید حتی نتوان روی آن نامه‌های کوتاه را نیز نگارش نمود. اما باز هم مورداستفاده قرار می‌گیرد.
    کاغذ A6 به طور استاندارد در اندازه 105 در 148 میلی‌متر ساخته می‌شود. می‌توان از سربرگ‌های A6 به‌منظور نگارش درخواست‌های درون‌سازمانی استفاده نمود. هرچه از سربرگ A6 جلوتر برویم میزان استفاده از این سربرگ‌ها نیز کاهش پیدا خواهد کرد. بهتر است به سراغ برگه‌های کوچک‌تر از A6 نروید.
    نمونه های چاپ شده سربرگ در سرزمین چاپ
    تولید و چاپ سربرگ در چه سایز هایی انجام می‌شود؟
    برای انتخاب سایز سربرگ هیچ مانعی روبه روی شما دیده نمی‌شود. شما می‌توانید روی هر کاغذی که دوست دارید سربرگ خود را چاپ کرده و از آن استفاده نمایید. حتی در صورت نیاز می‌توانید اندازه سفارشی و دلخواه خود را داشته باشید و روی آن سربرگ‌های خود را چاپ کنید. مخصوصاً اگر شما به دنبال چاپ سربرگ دیجیتال باشید.
    اما به طور معمول سایزهای خاصی برای سربرگ‌ها انتخاب شده است که بد نیست آن‌ها را بشناسید. به گفته کارشناسان بهتر است سربرگ در بزرگ‌ترین حالت خود در اندازه 210 در 297 میلی‌متر و در کوچک‌ترین حالت خود در اندازه 105 در 148 میلی‌متر ساخته شود.

همه چیز درباره تفاوت چاپ افست و دیجیتال را در این مقاله بخوانید.

حداقل تیراژ چاپ سربرگ چقدر است؟

چاپ سربرگ تعداد کم یکی از نگرانی‌های شرکت‌های کوچک است. بیشتر مجموعه‌هایی که در حال چاپ سربرگ هستند به تعداد کم‌عمل چاپ را انجام نمی‌دهند. همین امر باعث می‌شود تا آن‌ها مجبور باشند برای چاپ سربرگ خود تعداد بالا سفارش دهند که ممکن است اصلاً به کار آن‌ها نیاید.
اما جای نگرانی نیست؛ زیرا یووی پرینت این مشکل را برای شما حل خواهد نمود. شما می‌توانید حتی سربرگ‌های خود را در تعداد کم به چاپ برسانید. درست که شما آزاد هستید در هر تعداد که دوست دارید سربرگ خود را چاپ کنید؛ اما به شما پیشنهاد می‌شود حتی‌الامکان این کار را انجام ندهید.
شما می‌توانید با افزایش میزان تیراژ خود در هزینه‌های چاپ صرفه‌جویی نمایید. هرچه میزان سفارش‌های شما بیشتر باشد هزینه کمتری را برای چاپ سربرگ خودپرداخت خواهید کرد. همین موضوع باعث می‌شود چاپ سربرگ در تعداد بالا برای شما مقرون‌به‌صرفه‌تر باشد.

مدت‌زمان چاپ و تحویل سربرگ در یووی پرینت

مدت‌زمان چاپ سربرگ و تحویل آن به سفارش شما بستگی دارد. برای مثال چاپ سربرگ طلاکوب کمی سخت‌تر از چاپ عادی است. به همین دلیل چاپ آن کمی زمان برخواهد بود و سفارش شما دیرتر از حالت عادی آماده خواهد شد و باید کمی صبور باشید.
هر چند یووی پرینت به مشتریان خود اهمیت بسیاری می‌دهد. به همین دلیل سعی بر این دارد که همیشه سفارش‌ها را خیلی سریع و فوری آماده کرده و در اختیار مشتریان قرار دهد. ما همیشه سعی داشتیم علاوه بر ثابت نگه‌داشتن کیفیت محصول نهایی سرعت چاپ خود را افزایش دهیم.
اگر چاپ سربرگ در تهران باشد سفارش‌ها سریع‌تر تحویل داده خواهد شد. ازآنجایی‌که مجموعه ما در تهران فعالیت می‌کند می‌تواند سفارش‌های تهران را خیلی سریع‌تر از نقاط دیگر به دست مشتری برساند. مکان سفارش شما نیز یکی از عواملی است که روی سرعت تحویل تأثیرگذار است.

 

اطلاع از قیمت انواع چاپ و سفارش آنلاین از سرزمین چاپ | در واتس آپ، تلگرام و تماس تلفنی
برای ثبت سفارش با ما تماس بگیرید: ۰۲۱۷۷۲۲۹۴۰۱

قیمت چاپ سربرگ

در حال حاضر لیست قیمت چاپ سربرگ مجموعه سرزمین چاپ در اختیار نیست. ازآنجایی‌که قیمت مواد اولیه چاپ سربرگ دائماً در حال نوسان است نمی‌توان یک قیمت پایه برای آن در نظر گرفت. زیرا با تغییر قیمت مواد قیمت نهایی چاپ نیز افزایش خواهد یافت.
شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت چاپ سربرگ با مجموعه ما تماس بگیرید. کارشناسان ما خیلی سریع شما را در جریان چاپ انواع سربرگ‌ها قرار خواهند داد. پس از آن می‌توانید سفارش خود را ثبت کرده و در کمترین زمان ممکن سربرگ‌های خود را از مجموعه یووی پرینت تحویل بگیرید.

چاپ سربرگ دفتر بیمه

 سربرگ چیست؟

قبل از اینکه به سراغ بحث اصلی مان برویم، باید ببینیم سربرگ چیست؟ سربرگ به کاغذی گفته می شود که در ابعادی همچون A5  و A4 چاپ می شوند و در برخی از شرایط نیز اندازه کوچک تری دارند.

شرکت ها از این گزینه برای معتبر نشان دادن خود استفاده می کنند و هویت شان را به کمک سربرگ نشان می دهند. معمولا سربرگ ها به گونه ای طراحی و تولید می شوند که نشان و لوگوی اصلی شرکت را بر روی خود داشته باشند و می توانند متمایز کننده برند از سایر شرکت ها باشند.

برخی از سربرگ ها تنها به درج لوگوی شرکت بسنده می کنند، اما بعضی هایشان عناصر دیگری همچون نام شرکت، زمینه فعالیت شرکت، تاریخ و آدرس را هم دارند و پرسنل و مدیریت شرکت برای نوشتن نامه های رسمی از این گزینه استفاده می کنند؛ هر چند کاربرد سربرگ به همین جا ختم نمی شود.

بیشتر بخوانید: اهمیت چاپ ریسو در چاپ تراکت چیست؟

کاربردهای سربرگ

همانطور که قبلا نیز بیان کردیم سربرگ ها معمولا در مکاتبات تجاری استفاده می شوند. با اینحال این عنصر کاربردهای دیگری هم دارد که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

ابزاری برای بازاریابی

اگر با دنیای بزرگ بازاریابی آشنا باشید، بدون شک با استراتژی ها و تکنیک های مختلفی که در آن به کار می رود نیز آشنا هستید. این روزها شرکت های مختلف برای رسیدن به اهداف کسب وکارشان از تکنیک های مختلف بازاریابی همچون بازاریابی اینترنتی استفاده می کنند.

با اینحال استفاده از روش های قدیمی هم می تواند در برخی از موارد پاسخگو باشد. زمانی که یک سربرگ زیبا و جذاب طراحی می کنید، می توانید نظر مشتریان تان را هم به سمت خود جذب کنید. اینکار شما را در ذهن مشتری حک می کند و دیدگاه مثبتی در ذهن او شکل می دهد.

 

اطلاع از قیمت انواع چاپ و سفارش آنلاین از سرزمین چاپ | در واتس آپ، تلگرام و تماس تلفنی
برای ثبت سفارش با ما تماس بگیرید: ۰۲۱۷۷۲۲۹۴۰۱

سربرگ ها از چه موادی ساخته می شوند؟

همانطور که در بخش های قبلی مقاله نیز بیان کردیم، سربرگ ها کاغذهایی با ابعاد A5 و A4 هستند و حتی می توانند ابعاد کوچک تری هم داشته باشند. برای چاپ سربرگ از کاغذهایی که وزن 80 گرم دارند استفاده می شود و در برخی از موارد برای بهبود کیفیت از کاغذهای 100 گرمی نیز استفاده می گردد. جنس کاغذهایی که در تولید سربرگ استفاده می شوند متفاوت است، اما بیشتر از کاغذهای کتان یا گلاسه بهره برده می شود.

  •  استفاده در مکاتبات اداری

برای برقراری ارتباط در دنیای تجارت روش های مختلفی وجود دارد. نامه نوشتن و ارسال نامه یکی از این روش هاست. زمانی که از یک سربرگ با طراحی مشخص و هویت دار استفاده می کنید می توانید به مکاتبات اداری تان نظم ببخشید و چهره خوبی از شرکت تان در ذهن مخاطب ایجاد کنید.

تنها در چنین شرایطی است که قادر خواهید بود خودتان را یک سر و گردن از رقبا متمایز کنید. به نظر می رسد این گزینه یکی از بهترین و مهم ترین کاربردهای چاپ سربرگ باشد.

چه نکاتی را در طراحی سربرگ باید رعایت کرد؟

اگر می خواهید سربرگ با کیفیتی داشته باشید و به کمک آن شرکت تان را متمایز کنید باید نکات مختلفی را رعایت کنید. اگرچه چاپخانه ها این نکات را به بهترین شکل ممکن رعایت می کنند، اما دانستن شان خالی از لطف نیست. پس بیایید نکاتی که برای طراحی سربرگ باید رعایت شود را بررسی کنیم:

  1. در طراحی سربرگ از عناصر گرافیکی زیادی استفاده نمی شود. شاید مهم ترین دلیل این امر سادگی سربرگ باشد. شما که نمی خواهید نظر مخاطب را به سمت عناصر گرافیکی پر زرق و برق دار جلب کنید و نظرشان را از اطلاعات مهم شرکت دور کنید؟ پس سربرگ ساده ای طراحی نمایید.
  2. زمینه ای که به کار می برید بهتر است بدون رنگ باشد تا به هنگام کپی یا ارسال فاکس مشکلی برای مشتری پیش نیاید.
  3. بسته به نیاز مشتری و سلیقه او می توان از مواردی همچون راست چین، چپ چین و وسط چین استفاده کرد. همه این ها به نیاز مشتری بستگی دارد.
  4. در نوشتن نامه های مهم باید از فونت درشت استفاده کنید تا نظرتان را برجسته تر نمایید و نظر مخاطب را به خوبی به خود جلب کنید. بهتر است اندازه فونت بین 10 الی 14 متغیر باشد. برای تایپ آدرس هم معمولا از فونت 8 الی 12 استفاده می شود.
  5. اگر رنگ سازمانی خاصی دارید بهتر است از این رنگ در سربرگ هایتان هم استفاده کنید. به کمک همین رنگ سازمانی است که می توانید هویت تان را به مشتری ثابت کنید.
  6. استفاده از علائم مذهبی مجاز نیست. فقط اگر نامه را برای کشور خودمان می نویسید می توانید از نام خدا در ابتدای نامه استفاده کنید. این موضوع را حتما به خاطر بسپارید تا بعدا دچار مشکل نشوید.
  7. لوگوی شرکت معمولا فضایی بین 5 الی 15 سانتی متر مربع را به خود اختصاص می دهد و محل قرار گرفتن آن نباید لطمه ای به سربرگ بزند.
  8. عنوان نیز بلافاصله بعد از لوگو قرار می گیرد.
  9. عناصری که در سربرگ قرار می گیرند معمولا از حاشیه های سربرگ نیز فاصله دارند.

 

اطلاع از قیمت انواع چاپ و سفارش آنلاین از سرزمین چاپ | در واتس آپ، تلگرام و تماس تلفنی
برای ثبت سفارش با ما تماس بگیرید: ۰۲۱۷۷۲۲۹۴۰۱

سفارش آنلاین چاپ سربرگ سفارشی و عمومی از سرزمین چاپ

امروزه عصر ارتباطات است. به همین دلیل دیگر نیازی نیست که برای ثبت سفارش یا خرید محصول یا دریافت خدمات به‌صورت حضوری به جایی مراجعه کنید. خوشبختانه یووی پرینت نیز از این عصر ارتباطات جا نمانده و برای حفظ وقت ارزشمند شما سفارش آنلاین را اولویت کار خود قرار می‌دهد.

شما می‌توانید بدون اینکه از منزل خود تکان بخورید با یک تماس سفارش خود را ثبت نمایید. علاوه‌برآن بد نیست ما را در شبکه‌های اجتماعی نیز دنبال نمایید. شما می‌توانید از طریق همین شبکه‌ها نیز با کارشناسان ما در ارتباط بوده و سفارش نهایی خود را ثبت کنید.

در صورتی که شما نیز مایلید تا در این دنیای تجارت، متمایز تر از رقبایتان به نظر برسید و بتوانید تصویری خاص را در ذهن مشتریانتان بر جای گذارید، می توانید همینک با شماره های موجود بر روی سایت تماس گرفته و نسبت به سفارش چاپ سربرگ مناسب با حوزه کاری خود اقدام نمایید. کارشناسان ما آماده اند تا به شما در زمینه طراحی و چاپ سربرگ بهترین مشاوره های لازم را ارائه دهند تا در نهایت سربرگ شما در بهترین حالت ممکن چاپ و برای شما ارسال شود.

اطلاع از قیمت چاپ سربرگ و سفارش آنلاین از سرزمین چاپبرای ثبت سفارش با ما تماس بگیرید: ۰۲۱۷۷۲۲۹۴۰۱

 

سوالات متداول

آیا چاپ سربرگ واجب است؟

اگر می‌خواهید که به یک نظم سازمانی برسید بهتر است حتماً به فکر چاپ یک سربرگ باشید.

آیا لازم است از چاپ سربرگ طلاکوب استفاده نماییم؟

ازآنجایی‌که در چاپ این سربرگ از طلا استفاده شده است زیبایی سربرگ شما افزایش می‌یابد؛ اما حتماً لزومی به انجام چنین کاری نیست.

چرا باید برای استعلام قیمت حتماً تماس گرفت؟

همان‌طور که می‌دانید بازار دائماً در حال نوسان است و قیمت مواد اولیه چاپ نیز دائماً تغییر می‌کند و نمی‌توان یک قیمت قطعی مشخص نمود.

چرا باید سفارش خود را در یووی پرینت ثبت نمایم؟

مجموعه ما همیشه مشتری را در اولویت قرار می‌دهد. با وجود کادر مجرب و دستگاه‌های پیشرفته می‌تواند سفارشات شما را در کمترین زمان ممکن و با بیشترین کیفیت آماده نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *