لوگوی سایت

اصول طراحی سربرگ و پارامترهای ضروری برای طراحی خوب

سربرگ یک برگه است که در بالای آن اطلاعات مربوط به یک شرکت یا سازمان چاپ می شود. سربرگ ها معمولاً در مکاتبات تجاری استفاده می شوند و می توانند به ایجاد یک تصویر حرفه ای و معتبر برای شرکت کمک کنند.
اصول طراحی سربرگ

فهرست مطالب

طراحی سربرگ

برخی پارامترهای مهم در طراحی سربرگ

     پارامترهای ضروری و اصول طراحی سربرگ که باید در طراحی سربرگ خوب لحاظ شود، شامل نام تجاری ، لوگو شرکت (طراحی لوگو) و یا سازمان و جزئیات تماس می باشد.

علایم تجاری

     شما می توانید از الگوهای آماده که در دسترس متخصصین این امر قرار دارد، برای سبک بندی حروف خود استفاده کنید ؛ اما همیشه باید از یک آرم منحصر به فرد برای نشان دادن حرفه شرکت خود استفاده کنید.

اطلاعات تماس

     در اطلاعات تماس خود باید آدرس کسب و کار ثبت شده ، آدرس پستی و شماره تلفن خود را درج کنید. همچنین در صورت تمایل باید آدرس وب سایت و آدرس ایمیل خود را درج کنید. برخی از شرکتهایی که دارای SEC هستند ، اسامی مدیران شرکت را نیز بر روی سر نامه درج می کنند.

لزوم سادگی و وضوح از اصول طراحی سربرگ

     الگویی که شما انتخاب می کنید باید در عین ساده ، خیلی مبهم نباشد و حاوی تمام اطلاعات مربوطه باشد. شناخت برند شما هنگام طراحی سربرگ بسیار مهم است. بنابراین آرم باید برجسته ترین قسمت طراحی باشد.

اهمیت انکار ناپذیر طراحی سربرگ برای سازمان

     طراحی سربرگ نقش بزرگی در ایجاد تصویر فیزیکی از برند شما دارد. علاوه بر این ، به تصویرگری حرفه ای و اعتبار یک شرکت کمک می کند. به خاطر داشته باشید که نوشتن نامه ها یک بخش مهم در ارتباطات تجاری است. بنابراین ، داشتن یک سربرگ اداری با آرم مخصوص به شما این امکان را می دهد تا احساس خوبی را برای مشتری و حتی سایر شرکت ها ایجاد کنید.

پیشنهاد مقاله:

اصول طراحی سربرگ

انتخاب کاغذ مناسب برای سربرگ یکی از اصول طراحی سربرگ

     هنگامی که زمان چاپ فرا رسید ، کاغذی که انتخاب می کنید برای صداقت برند مهم خواهد بود. همه عناصر طراحی باید از رنگ ، آرم یا نوع استفاده مداوم برخوردار باشند. بنابراین مطمئن شوید که کاغذی را با رنگ و وزن مناسب انتخاب کرده اید که محصول نهایی را تقویت می کند. قسمت های دیگری از هویت برند خود را نیز در نظر بگیرید و آنها را با سربرگ مطابقت دهید، ضمن نمایش هویت بصری می تواند شما را از سایر رقبا متمایز سازد. طراحی یک ست ادارای شامل، کارت ویزیت ، پاکت نامه، فولدر و سایر ابزار تبلیغاتی که بطور هماهنگ با هم همخوانی داشته باشند یکپارچگی و هماهنگی بی نظیری را ایجاد می کند.

سفارش و اطلاع از قیمت چاپ سربرگ در یووی پرینت

 

اصول طراحی سربرگ

هنگام طراحی سربرگ، مهم است که اصول زیر را رعایت کنید:

  • ساده باشد. سربرگ ها نباید بیش از حد شلوغ یا پیچیده باشند. یک طراحی ساده و واضح توجه مخاطب را به متن نامه جلب می کند.
  • از لوگوی شرکت استفاده کنید. لوگو یک نماد بصری از شرکت شما است و باید در بالای سربرگ قرار گیرد.
  • نام شرکت را درج کنید. نام شرکت باید به وضوح در بالای سربرگ نوشته شود.
  • اطلاعات تماس را درج کنید. اطلاعات تماس شرکت شما باید در پایین سربرگ قرار گیرد. این اطلاعات باید شامل آدرس، شماره تلفن، شماره فکس و آدرس ایمیل باشد.
  • از رنگ ها و فونت های متناسب استفاده کنید. رنگ ها و فونت ها باید با هویت برند شرکت شما مطابقت داشته باشند.

 

نکاتی که باید در طراحی سربرگ استاندار رعایت شود

در اینجا چند نکته دیگر برای طراحی سربرگ وجود دارد:

  • از فضای سفید استفاده کنید. فضای سفید می تواند به ایجاد یک طراحی تعادل و قابل خواندن کمک کند.
  • از تصاویر استفاده کنید. تصاویر می توانند به ایجاد یک طراحی جالب تر و جذاب تر کمک کنند. با این حال، مهم است که از تصاویری استفاده کنید که با هویت برند شرکت شما مطابقت داشته باشند.
  • از نرم افزار طراحی مناسب استفاده کنید. نرم افزارهای طراحی مانند Adobe Photoshop و Illustrator می توانند به شما کمک کنند تا سربرگ های حرفه ای ایجاد کنید.

با رعایت این اصول، می توانید یک سربرگ طراحی کنید که تأثیر مثبتی بر مخاطبان شما بگذارد.

     همانطور که قبلاً نیز اشاره شد ، طراحی یک سربرگ حرفه ای می تواند تفاوت قابل توجهی در درک کسب و کار شما ایجاد کند. این امر به حرفه ای تر شدن ارتباطات كمك می كند. هنگام طراحی سربرگ ، موارد اساسی وجود دارد که باید در آن قرار گیرد. آنها به شرح زیر هستند :

انتخاب محل مناسب برای درج لوگو در سربرگ

     لوگو : آرم شرکت همیشه به عنوان شناسایی مشاغل تلقی می شود. اطمینان حاصل کنید که آرم به خوبی در سربرگ جای گرفته است. می توانید آن را در مرکز ، در بالای صفحه و یا در یک گوشه بالا قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که آرم واضح و قابل مشاهده است.

اهمیت درج نام کسب و کار یا سازمان

     نام کسب وکار و تجارت : قراردادن آرم همیشه کافی نیست. به این دلیل نیست که همه می دانند که یک آرم خاص نشان دهنده یک تجارت خاص است. یک سرفصل استاندارد باید به طور کامل شامل نام کسب و کار و یا تجارت باشد و ترجیحا محل درج آن باید در بالای آرم قرار گیرد.

لزوم درج اطلاعات تماس در سربرگ

     اطلاعات تماس : سربرگ باید مستلزم اطلاعات تماس مشاغل مانند شماره تلفن ، ایمیل و آدرس پستی باشد. رسالت، شعار و هدف شرکت ، ماموریت و شعار شرکت باید در قسمت پایین صفحه در قسمت پاورقی قرار بگیرد.

سایر موارد و اصول طراحی سربرگ

     همچنین باید حاوی قلم شیک ، فاصله خط ، فاصله پاراگراف ، حاشیه از پیش تنظیم شده ، یک هدر و حاشیه بالا و پایین صفحه باشد.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *