لوگوی سایت

آموزش نصب استیکر روی سطوح مختلف

نصب استیکر روشی آسان و جذاب برای تزئین سطوح مختلف مانند دیوار، شیشه، ماشین، یخچال و ... است. با کمی دقت و حوصله می‌توانید این کار را به تنهایی انجام دهید. برای اطلاعات بیشتر، این مقاله از یووی پرینت را مطالعه کنید.
آموزش نصب استیکر

استیکرها یک راه عالی و ارزان برای تزئین یک سطح یا رساندن پیام به مشتری در فروشگاه‌هاست. هر موقع که دل‌تان بخواهد می‌توانید آن‌ها را بردارید، بدون این که کوچکترین اثری باقی بماند. آیا تا به حال سعی کرده‌اید که یک استیکر را روی شیشه یا دیوار بچسبانید؟ اگر این کار را انجام داده‌اید، احتمالا می‌دانید که ممکن است حباب‌های هوا یا چین و چروک شکل زیبای آن را به کلی دگرگون کند. به همین خاطر در این نوشته از یووی پرینت قصد داریم تا آموزش نصب استیکر را با یکدیگر بررسی کنیم.

نحوه نصب استیکر روی سطوح مختلف

استیکرها انواع مختلفی دارند که هر یک متدهای خاص خود را برای نصب می‌طلبد. از سویی دیگر، سطوح گوناگون مانند دیوار، شیشه، اتومبیل، کرکره و … نیز هر یک تکنیک‌های خاص خود را خواهند داشت. در این قسمت از آموزش نصب استیکر تلاش می‌کنیم تا هر یک از این موارد را به شکل مجزا توضیح دهیم.

برای سفارش چاپ استیکر به یووی پرینت کلیک کنید.

طریقه نصب استیکر روی شیشه

اصولا روش چسباندن استیکر روی سطوح صیقلی مشابه یکدیگر است. برای نصب استیکر روی شیشه، سرامیک، استیل، دیواری که رنگ روغنی است و … باید از یک دستورالعمل استفاده کنید.

بهترین کار برای نصب استیکر روی شیشه استفاده از آب و مایع ظرف‌شویی است. استفاده از این محلول تنها به خاطر جلوگیری از حباب است. برای این منظور کافی است که :

  • سطح مد نظر را از چربی، گرد و خاک و … پاک کنید.
  • مخلوطی از آب و مایع ظرف‌شویی آماده کرده و در آب‌پاش بریزید.
  • مقداری از این مخلوط را روی سطح مد نظر خود بریزید و بعد استیکر را روی آن بچسبانید.
  • حالا با استفاده از یک کاردک نرم روی استیکر بکشید تا آب و مایع ظرف‌شویی از زیر آن خارج شود.
  • به آرامی و از گوشه اقدام به کندن لیبل پشت استیکر کنید.
  • اگر حبابی زیر استیکر باقی مانده است، کافی است که آن را هم با استفاده از کاردک خارج کنید.
  • حالا باید 2 الی 3 ساعت صبر کنید تا استیکر به خوبی رو سطح مد نظر بچسبد.

چند نکته که باید به آن‌ها توجه داشته باشید:

  • نصب استیکر در فصل زمستان و در فضای بیرون با استفاده از آب و مایع ظرف‌شویی امکان‌پذیر نیست.
  • نحوه چسباندن استیکر روی شیشه به شکل کامل با نحوه چسباندن استیکر روی ماشین متفاوت است.

نحوه نصب استیکر

طریقه نصب استیکر روی دیوار

در ادامه‌ی آموزش نصب وینیل به نحوه‌ی چسباندن آن روی دیوار می‌رسیم. اصولا استیکرهایی که برای دیوار به کار می‌روند، دارای 3 لایه هستند. برای انجام این کار طبق مراحل زیر پیش روید:

  • سطح مد نظر خود را کاملا پاک کنید.
  • استیکر را روی بخش مد نظر خود روی دیوار قرار داده و با استفاده از چسب کاغذی، گوشه‌های آن را به دیوار بچسبانید تا تکان نخورد. در این قسمت از آموزش نصب استیکر توجه داشته باشید که طرف شطرنجی رو به دیوار باشد.
  • کاغذ شطرنجی را جدا کنید.
  • حالا طرح را روی دیوار بچسبانید. در این مرحله هنوز سلفون شفاف به پشت استیکر چسبیده است.
  • در این قسمت با کاردک روی سلفون بکشید تا طرح به خوبی روی دیوار بچسبد.
  • حالا سلفون را به آرامی بکشید تا طرح روی دیوار باقی بماند.

در ادامه‌ی آموزش نصب استیکر دیواری بهتر است به این نکته اشاره کنیم که در صورتی که دیوار شما رنگ روغن است می‌توانید از محلول آب و مایع ظرف‌شویی هم استفاده کنید.

چسباندن استیکر روی دیوار

طریقه‌ی نصب استیکر روی بدنه‌ی ماشین

آموزش نصب وینیل استیکر روی بدنه‌ی ماشین متفاوت است به این خاطر که بدنه‌ی ماشین اصولا دارای فرورفتگی و پستی و بلندی است و همین مسئله سبب می‌شود تا محلول آب و مایع ظرف‌شویی کارآمد نباشد. حتی اگر بتوانید با این محلول استیکر خود را بچسبانید، اما بعد از چند روز مشاهده خواهید کرد که استیکر در حال جدا شدن از سطح است. به همین خاطر بایستی استیکر را به صورت خشک بچسبانید. آموزش نصب استیکر روی بدنه‌ی اتوموبیل به شکل زیر است:

  • ابتدا بخش مد نظر خود از بدنه‌ی ماشین را بشویید تا هیچ گرد و غبار یا آلودگی روی آن نباشد. سپس آن را کاملا خشک کنید.
  • استیکر را روی قسمت خاص ماشین قرار داده و با استفاده از چند تکه چسب کاغذی جای آن را ثابت نگه دارید.
  • از سمت چپ یا راست استیکر، کاغذ زیری که روی به بدنه‌ی ماشین است را جدا کرده با کاردک آن را به بدنه بچسبانید. این کار را با دقت و ظرافت انجام دهید تا هیچ حبابی زیر آن ایجاد نشود.
  • بعد از این کار کافی است که لیبل رویی استیکر را جدا کنید.

نکته: اگر احیانا حبابی زیر استیکر باقی ماند اما نتوانستید با استفاده از کاردک آن را جدا کنید، کافی است که با استفاده از یک سوزن، یک سوراخ بسیار ریز روی آن ایجاد کرده و سپس با استفاده از کاردک هوای اضافی را خارج کنید. سپس باز هم روی استیکر کاردک بکشید تا طرح به شکل کامل به بدنه بچسبد.

 

بیشتر بخوانید: آموزش نصب مش روی شیشه

 

نحوه چسباندن استیکر روی ماشین

 

طریقه‌ی نصب استیکر روی کرکره

چسباندن استیکر روی کرکره امکان‌پذیر اما کار سخت و تخصصی است. به این خاطر که شما با یک سطح صاف روبرو نیستید و امکان بروز حباب بسیار بالا می‌رود. از آنجایی که کرکره‌ها دارای سطح صیقلی هستند، در نتیجه روش چسباندن آن‌ها دقیقا مشابه آموزش نصب استیکر روی شیشه است و تفاوتی ندارد. اما از آنجایی که سطح کرکره صاف نیست، نیاز به کمک از سوی فرد باتجربه است. البته فیلم نصب وینیل استیکر روی کرکره به تعداد زیاد در اینترنت وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها هم استفاده کنید.

 

نکات تکمیلی در خصوص نصب استیکر

  • برای افزایش طول عمر استیکر، از آن در برابر نور مستقیم خورشید و رطوبت محافظت کنید.
  • برای تمیز کردن استیکر، از یک پارچه مرطوب استفاده کنید.
  • از مواد شوینده قوی برای تمیز کردن استیکر استفاده نکنید.

با رعایت این نکات می‌توانید به راحتی استیکر را روی سطوح مختلف نصب کنید و از زیبایی آن لذت ببرید.

 

سخن پایانی

ما در این مقاله از یووی پرینت سعی کردیم تا آموزش نصب استیکر دیواری، استیکر روی شیشه، ماشین و کرکره را مورد بررسی قرار دهیم. در فضای اینترنت می‌توانید به راحتی با آموزش نصب استیکر آشنا شوید اما نکته اینجاست که نحوه چسباندن استیکر روی شیشه ساده است اما نصب روی بدنه‌ی ماشین و کرکره‌ی برقی نیاز به مهارت و تجربه‌ی بسیاری دارد. به همین خاطر پیشنهاد می‌کنیم که حتما برای انجام آن از افراد متبحر استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *