لوگوی سایت

آموزش نصب مش روی شیشه

در حال حاضر تبلیغات یکی از مهم‌ترین فاکتور‌ها در پیشرفت هر کسب‌و‌کار به شمار می‌رود. برای تبلیغ یک کسب‌و‌کار یا برند راه‌های مختلفی وجود دارد که رایج‌ترین و پر‌طرفدار‌ترین شیوه آن، مش است. این روش از محبوب‌ترین متریال‌های چاپ دیجیتال است که برای تزئینات هم از آن استفاده می‌شود. نصب مش از دغدغه‌های صاحبان کسب‌و‌کار‌های گوناگون است؛ چرا‌که این امر باید با ظرافت و رعایت نکات انجام شود. اگر شما نیز همچین دغدغه‌ای دارید، پیشنهاد می‌کنیم تا آخر مقاله با یووی پرینت باشید تا بیشتر به این موضوع بپردازیم.
نصب مش روی شیشه

 

آموزش نصب مش

 

آشنایی بیشتر با مش

این متریال دارای سوراخ‌های ریزی است که سبب می‌شود شیشه به‌طور کامل پوشیده نشود. در این‌صورت نور وارد اتاق شده و نور‌دهی کامل انجام می‌شود. این مورد باعث برتری این محصول نسبت به بنر یا استیکر است؛ زیرا دید شما را به‌طور کامل از بین نمی‌برد و می‌توانید هم‌زمان کار تبلیغات خود را هم انجام دهید.

 

برای سفارش چاپ مش از یووی پرینت کلیک کنید.

 

نکات مهم در نصب مش

  • یکی از نکاتی که نصاب باید هنگام چسباندن به آن توجه کند، زیر‌سازی کار است. مواقعی که سطح مورد‌نظر سیمانی، بسیار کثیف، خاکی یا نا‌هموار باشد، عملیات چسباندن به‌خوبی انجام نمی‌شود. هر‌چقدر هم که چاپ با کیفیت بالایی انجام شده باشد، به‌دلیل عملیات چسباندن بی‌کیفیت خروجی کار به خوبی انجام نمی‌شود.
  • یکی از توصیه‌های مفید برای کار‌گذاری این محصول، استفاده از سشوار صنعتی مخصوص است. استفاده از این سشوار باعث می‌شود حباب‌هایی که ممکن است ایجاد شود، برطرف شوند.
  • از دیگر نکاتی که می‌توان به‌عنوان توصیه مفید از آن نام برد، استفاده از پوشش سلفونی روی سطح کار است. معمولا سطوحی که برای نصب مش پشت چسبدار انتخاب می‌شوند، در حالت عادی دارای محافظ یا آفتاب هستند. اما برای استفاده از این محصول برای طولانی‌مدت ،بهتر است از یک پوشش سلفونی بر روی کار بهره ببرید.
  • همچنین نحوه چسباندن استیکر روی شیشه و مهارت نصاب، جزو اولین و مهم‌ترین اصول چسباندن است. به‌عنوان مثال: در قسمت‌هایی از کار که برآمدگی وجود دارد، در صورت داشتن مهارت بالا می‌توان از برآمدگی به‌عنوان برجستگی در کار یا حالت سه‌بعدی استفاده کرد.

 

نحوه نصب مش روی شیشه

  1. اولین گام در نحوه چسباندن مش روی شیشه، این است که شیشه را به‌خوبی تمیز کنید. توصیه می‌شود که برای پاک کردن از صابون یا الکل استفاده کنید.
  2. نصب مش به 2 صورت خیس و خشک انجام می‌شود که در هر دو صورت باید دقت کافی برای کار‌گذاری محصول داشته باشید.
  3. در حالت خشک ابتدا باید لایه نازک پشت چاپ را کم‌کم از آن جدا کرده و همزمان بر روی شیشه بچسبانید. البته توصیه می‌شود که قبل از شروع کار، خطوط راهنما را بر روی سطح علامت بزنید؛ در این‌صورت حین چسباندن متوجه کج یا صاف بودن چاپ می‌شوید و می‌توانید از کج‌بودن آن جلوگیری کنید.
  4. در روش خشک می‌توانید فرایند کار‌گذاری را از بالا به پایین یا از چپ به راست تکمیل کنید.
  5. در روش خیس شیوه کار کمی آسان‌تر است. سطح مورد‌نظر را به مخلوط آب و مایع ظرفشویی آغشته کنید. سپس چاپ را بر روی سطح قرار دهید. در‌صورت نیاز می‌توانید آن را به‌راحتی جا‌به‌جا کنید.

کار‌گذاری این چاپ برای شیشه ماشین نه‌تنها دید را نمی‌گیرد، بلکه باعث می‌شود تا نور ورودی به ماشین کمتر شود. علاوه‌بر موارد بالا، چاپ قرار گرفته روی ماشین، ظاهری خاص و منحصر‌به‌فرد به ماشین می‌بخشد. برای نصب مش بر روی ماشین می‌توانید از هر‌دو روش خیس و خشک استفاده کنید. نکته قابل‌توجه در این مورد این است که باید با دقت بیشتری انجام شود.

بیشتر بخوانید: آموزش نصب استیکر

 

نمونه چاپ مش

 

مزایای استفاده از این محصول

این محصول از مزایای بسیاری برخوردار است که آن را به محصول محبوب‌تری نسبت به استیکر و بنر تبدیل می‌کند‌. به‌دلیل قیمت یکسان آن با چاپ استیکر، بسیاری از افراد به هنگام انتخاب دچار سردرگمی می‌شوند؛ اما ویژگی‌های مثبت آن باعث می‌شود تا افراد بیشتری نصب مش را انتخاب کنند.

  1. امکان چاپ در ابعاد و اندازه‌های مختلف به درخواست مشتری
  2. جنس عالی، مرغوب و با‌کیفیت
  3. مقاومت بالا در برابر پاره شدن، رطوبت و قابلیت شست‌و‌شو
  4. هزینه چاپ منصفانه و ارزان‌قیمت
  5. مقاومت بالا در برابر عوامل و آسیب‌های محیطی مانند نور خورشید، گرد و خاک و آب
  6. قابلیت جای‌گذاری و جدا‌سازی آسان

 

اطلاع از قیمت انواع چاپ و سفارش آنلاین از یووی پرینت | در واتس آپ، تلگرام و تماس تلفنی
برای ثبت سفارش با ما تماس بگیرید: ۰۲۱۷۷۲۲۹۴۰۱

 

ویژگی‌های استفاده از مش

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این محصول این است که رنگ کمتری را برای شما در نمایش تصویر روی سطح می‌گیرد. بنابراین استفاده از جوهر تا ۳۰ درصد کاهش می‌یابد؛ این امر تا حد زیادی در کاهش هزینه‌ها تاثیر دارد.

  • نصب مش معمولا بر روی تمامی شیشه‌ها انجام می‌شود و نحوه جای‌گذاری آن بسیار آسان است.
  • این نوع چاپ بیشتر مناسب مکان‌هایی است که نیاز به حفظ نور محیط دارند.
  • استفاده از این محصول مناسب مکان‌هایی است که در مواجه نور خورشید و رطوبت هستند.
  • امکان چسباندن آن بدون ایجاد لکه چسب بر روی تمامی سطوح وجود دارد.
  • امکان چاپ آن در طیف گسترده اندازه، رنگ و مدل‌های مختلف وجود دارد.

 

کاربرد‌های این محصول

این محصول یکی از پر‌کاربرد‌ترین عوامل در صنعت تبلیغات است. زمانی از این نوع چاپ استفاده می‌شود که بخواهند دید را برای مشتریان و مردم از یک‌سو قطع کنند و از سوی دیگر بیرون یا داخل قابل رویت نباشد. به‌دلیل ویژگی‌های بی‌شمار، امکان استفاده از آن در حوزه‌های مختلف وجود دارد.

  • نصب مش پشت شیشه روی ویترین داروخانه‌ها، رستوران‌ها، مغازه‌ها، سوپر مارکت‌ها، فست فود‌ها، کافی شاپ‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای
  • بر روی استند‌های تبلیغاتی و پارتیشن‌های داخل غرفه‌ها و شرکت‌ها
  • درب ورودی آژانس‌های مسافری
  • شیشه‌های مراکز اداری و تجاری، پاساژ‌های بزرگ
  • ساختمان‌ها و مجتمع‌های مسکونی
  • ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی، اتومبیل‌ها، ماشین‌های حمل مواد غذایی و اتوبوس‌های شهری

انواع مدل های مش

نمونه های نصب مش بر روی شیشه

حتما تا‌کنون اتوبوس‌هاس شهری را که کل سطح آن توسط استیکر‌های تبلیغاتی پوشانده شده است را دیده‌اید؛ این استیکر‌ها از جنس mash هستند‌. اگر سوار این اتوبوس‌ها شده باشید، خواهید دید که ورود نور به داخل اتوبوس، محدود شده است؛ اما در عین‌حال تبلیغات برای برند مورد‌نظر انجام می‌شود. مترو‌ها هم یکی دیگر از لوازم حمل‌و‌نقل هستند که از این محصول برای آن‌ها استفاده می‌شود. امروزه کمتر مترویی را شاهد هستیم که از این ابزار تبلیغاتی استفاده نکرده باشد.

همینطور می‌توان سوپر‌مارکت‌های شهر را مثال زد. در حال حاضر تعداد بسیار زیادی از مغازه‌ها از این کالای تبلیغاتی بهره می‌برند. شما می‌توانید با چاپ این استیکر هم برند خود را به مردم معرفی کنید، هم ورود نور را کنترل کنید.

 

در این مقاله به نحوه نصب مش، کاربرد‌ها و مزایای آن پرداختیم. نکته مهم در هنگام چسباندن این استیکر، دقت بالای نصاب است‌. یعنی نصاب باید تمام دقت خود را به‌کار بگیرد تا استیکر به بهترین شکل ممکن چسبانده شود.

 

اطلاع از قیمت انواع چاپ و سفارش آنلاین از یووی پرینت | در واتس آپ، تلگرام و تماس تلفنی
برای ثبت سفارش با ما تماس بگیرید: ۰۲۱۷۷۲۲۹۴۰۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *