اصول طراحی سربرگ و پارامترهای ضروری برای طراحی خوب

دسترسی سریع به عناوین اصلی این نوشته

اصول طراحی سربرگ

 

برخی پارامترهای مهم در طراحی سربرگ

     پارامترهای ضروری و اصول طراحی سربرگ که باید در طراحی سربرگ خوب لحاظ شود، شامل نام تجاری ، لوگو شرکت و یا سازمان و جزئیات تماس می باشد.

علایم تجاری

     شما می توانید از الگوهای آماده که در دسترس متخصصین این امر قرار دارد، برای سبک بندی حروف خود استفاده کنید ؛ اما همیشه باید از یک آرم منحصر به فرد برای نشان دادن حرفه شرکت خود استفاده کنید.

اطلاعات تماس

     در اطلاعات تماس خود باید آدرس کسب و کار ثبت شده ، آدرس پستی و شماره تلفن خود را درج کنید. همچنین در صورت تمایل باید آدرس وب سایت و آدرس ایمیل خود را درج کنید. برخی از شرکتهایی که دارای SEC هستند ، اسامی مدیران شرکت را نیز بر روی سر نامه درج می کنند.

 

لزوم سادگی و وضوح از اصول طراحی سربرگ

     الگویی که شما انتخاب می کنید باید در عین ساده ، خیلی مبهم نباشد و حاوی تمام اطلاعات مربوطه باشد. شناخت برند شما هنگام طراحی سربرگ  بسیار مهم است ، بنابراین آرم باید برجسته ترین قسمت طراحی باشد.

 

اهمیت انکار ناپذیر طراحی سربرگ برای سازمان

     طراحی سربرگ  نقش بزرگی در ایجاد تصویر فیزیکی از برند شما دارد. علاوه بر این ، به تصویرگری حرفه ای و اعتبار یک شرکت کمک می کند. به خاطر داشته باشید که نوشتن نامه ها یک بخش مهم در ارتباطات تجاری است. بنابراین ، داشتن یک سربرگ اداری با آرم مخصوص به شما این امکان را می دهد تا احساس خوبی را برای مشتری و حتی سایر شرکت ها ایجاد کنید.

 

اصول طراحی سربرگ

 

انتخاب کاغذ مناسب برای سربرگ یکی از اصول طراحی سربرگ

     هنگامی که زمان چاپ فرا رسید ، کاغذی که انتخاب می کنید برای صداقت برند مهم خواهد بود. همه عناصر طراحی باید از رنگ ، آرم یا نوع استفاده مداوم برخوردار باشند. بنابراین مطمئن شوید که کاغذی را با رنگ و وزن مناسب انتخاب کرده اید که محصول نهایی را تقویت می کند. قسمت های دیگری از هویت برند خود را نیز در نظر بگیرید و آنها را با سربرگ مطابقت دهید، ضمن نمایش هویت بصری می تواند شما را از سایر رقبا متمایز سازد. طراحی یک ست ادارای شامل ، کارت ویزیت ، پاکت نامه ، پوشه ها و سایر ابزار تبلیغاتی که بطور هماهنگ با هم همخوانی داشته باشند یکپارچگی و هماهنگی بی نظیری را ایجاد می کند.

بیشتر بخوانید
چاپ روی پاور بانک تبلیغی ارزشمند و ماندگار

 

نکاتی که باید در طراحی سربرگ استاندار رعایت شود

     همانطور که قبلاً نیز اشاره شد ، طراحی یک سربرگ حرفه ای می تواند تفاوت قابل توجهی در درک کسب و کار شما ایجاد کند. این امر به حرفه ای تر شدن ارتباطات کمک می کند. هنگام طراحی سربرگ ، موارد اساسی وجود دارد که باید در آن قرار گیرد. آنها به شرح زیر هستند :

انتخاب محل مناسب برای درج لوگو در سربرگ

     لوگو : آرم شرکت همیشه به عنوان شناسایی مشاغل تلقی می شود. اطمینان حاصل کنید که آرم به خوبی در سربرگ جای گرفته است. می توانید آن را در مرکز ، در بالای صفحه و یا در یک گوشه بالا قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که آرم واضح و قابل مشاهده است.

اهمیت درج نام کسب و کار یا سازمان

     نام کسب وکار و تجارت : قراردادن آرم همیشه کافی نیست. به این دلیل نیست که همه می دانند که یک آرم خاص نشان دهنده یک تجارت خاص است. یک سرفصل استاندارد باید به طور کامل شامل نام کسب و کا ر و یا تجارت باشد و ترجیحا محل درج آن باید در بالای آرم قرار گیرد.

لزوم درج اطلاعات تماس در سربرگ

     اطلاعات تماس : سربرگ باید مستلزم اطلاعات تماس مشاغل مانند شماره تلفن ، ایمیل و آدرس پستی باشد. رسالت، شعار و هدف شرکت ، ماموریت و شعار شرکت باید در قسمت پایین صفحه در قسمت پاورقی قرار بگیرد.

سایر موارد و اصول طراحی سربرگ

     همچنین باید حاوی قلم شیک ، فاصله خط ، فاصله پاراگراف ، حاشیه از پیش تنظیم شده ، یک هدر و حاشیه بالا و پایین صفحه باشد.

۹۸۱۲۶

برای مشاوره و استعلام قیمت با کارشناسان مجموعه یووی پرینت در تماس باشید :

  • 021-77335593
  • 0910-1400024
  • print_admin@

شاید به این مواد هم علاقه داشته باشید...

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود به سایت