لوگوی سایت

راهنمای طراحی حرفه ای بروشور

در دنیای امروز، بروشور یکی از ابزارهای بازاریابی و تبلیغاتی مهم در دست صاحبان کسب و کار است که اگر در طراحی و چاپ آن خلاقیت به خرج دهند می تواند تاثیر بسزایی در ذهنیت مشتریان و مصرف کنندگان کالا و خدمات نسبت به برند ایجاد کند. پیش از هر چیز بهتر است ابتدا تعریف مختصری از بروشور ارائه دهیم. بروشور کاغذی است که اغلب تا می خورد یعنی چند لتی می باشد و البته می تواند به صورت دفترچه یا کتابچه نیز باشد و به همین دلیل فضای کافی برای درج اطلاعات زیاد را داراست. در بازار 2 نوع مختلف بروشورهای تبلیغاتی و آموزشی وجود دارد و محتوای مندرج در آنها شامل معرفی محصولات، توضیح مشخصات یک محصول، نحوه استفاده و دستورالعمل نگهداری از آن می باشد. ما در ادامه می خواهیم از صفر تا صد طراحی بروشورهای تبلیغاتی را برای شما توضیح دهیم پس اگر قصد دارید برای محصولاتی که تولید یا عرضه می کنید بروشور تبلیغاتی طراحی کنید حتما تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.
اصول طراحی بروشور

نکات مهم در طراحی بروشور خلاقانه

مهمترین نکته ای که باید در طراحی بروشور مد نظر قرار دهید این است که هدف از طراحی آن چیست و برای چه کسانی طراحی می شود. همچنین باید فکر و سلیقه به خرج دهید و ایده هایی را به کار ببرید که تا کنون از آنها استفاده نشده و برای مخاطبان جذاب می باشد. همانطور که در بالا گفته شد بروشورها کاربرد های مختلفی دارند و قبل از هر چیز باید هدف از طراحی آن تعیین شود. مثلا محتوای بروشور آموزشی است یا تبلیغاتی؟  هدف آن ترغیب افراد به خرید محصول است یا قرار است صرفا مشخصات محصول و دستورالعمل استفاده از آن را ارائه دهد؟

ما به شما توصیه می کنیم قبل از طراحی بروشور تبلیغاتی هدف از چاپ آن، بازار و ویژگی های مصرف کنندگان محصول را به خوبی تجزیه و تحلیل کنید تا با چاپ بروشورهای ناکارامد، بودجه تبلیغاتی شرکت را هدر ندهید.

توجه به نکاتی که در ادامه خواهیم گفت به شما کمک خواهد کرد تا بروشور تبلیغاتی که طراحی می کنید خلاقانه باشد:

  1. استفاده از اشکال هندسی جذاب و خاص از تاثیرگذارترین خلاقیت هایی است که می توانید به کار ببرید. سعی کنید از چاپ بروشور به شکل های متداول مستطیل، مربع و … که اکثر کسب و کارها از آن استفاده می کنند اجتناب کنید.
  2. از دیگر خلاقیت هایی که می توانید در طراحی بروشورها به خرج دهید، نوآوری در نحوه تا خوردن آن است به صورتی که افراد را مشتاق و کنجکاو کند تا آن را باز کنند.
  3. استفاده از فونت های جذاب و گیرایی که به راحتی خوانده شوند می تواند در جلب نظر افراد تاثیر داشته باشد. در بروشورهایی که میزان محتوای متنی آنها بالاست حتما برای انتخاب فونت مناسب دقت کافی داشته باشید.
  4. ترکیب رنگ هایی که در بروشور استفاده می شود و تناسب آن با رنگ لوگوی شرکت و نوع محصولی که ارائه می کنید نیز موضوع بسیار مهمی است.
  5. انتخاب عکس ها و تصاویری که با محتوای متنی همخوانی خوبی داشته باشند می تواند در طراحی بروشور خلاقانه به شما کمک کند. خوب می دانیم که جلوه بصری یک بروشور تبلیغاتی در جلب نظر مخاطبان تاثیر زیادی دارد.
  6. چسباندن اجسام غیر کاغذی به بروشور. به طور مثال برخی شرکت های تولید کننده یا توزیع کننده مواد شوینده مقدار کمی از محصول را به عنوان سمپل در بسته بندی های جذابی قرار می دهند و بر روی بروشور می چسبانند.
  7. در انتخاب عناوین و تیترهایی که به کار می برید دقت کنید. تیتر ها باید گیرا باشند و در جای مناسبی از بروشور چاپ شوند.
  8. محتوای بروشور را طوری تنظیم کنید تا خواننده بعد از مطالعه آن احساس کند پاسخ کلیه سوالات خود را دریافت کرده است.
  9. شناخت کافی از سلیقه و نیاز مصرف کنندگان و مشتریان نیز می تواند در طراحی بروشور تبلیغاتی خلاقانه نقش مهمی داشته باشد.

طراحی بروشور

اصول طراحی بروشور تبلیغاتی

با توجه به نقش مهمی که بروشورهای تبلیغاتی در پیشبرد اهداف تجاری شرکت ها ایفا می کنند بهتر است در طراحی آنها اصول مهمی را رعایت کرد که در ادامه به تعدادی از آنها اشاره می کنیم. اگر در طراحی بروشور تبلیغاتی اصول اساسی را رعایت کنید به طور حتم نتیجه مطلوبی نیز از توزیع آن خواهید گرفت.

  1. قبل از طراحی بروشور حتما هدف تبلیغاتی خود را مشخص کنید.
  2. سعی کنید در طراحی و چاپ خلاقیت به خرج دهید تا بروشور شما برای مخاطبان منحصر به فرد باشد.
  3. نام برند، نام شرکت، شعار تبلیغاتی و لوگو در جای مناسبی از بروشور چاپ شود.
  4. محتوای متنی با طبقه بندی درست و تیترهای گیرا نوشته شود.
  5. اصول نگارشی را رعایت کنید.
  6. از فونت خوانا و مناسب استفاده کنید.
  7. به یکپارچگی مطالب و سازماندهی متن دقت کنید.
  8. از عکس و طرح های متناسب با محصول استفاده کنید و گرافیک جذاب را حتما در نظر داشته باشید.
  9. موارد کاربردی، مهم و جذاب درباره کالا و خدماتی که ارائه می کنید بنویسید و از اضافه گویی و درج اطلاعات زیاد و خسته کننده در بروشور پرهیز کنید.
  10. اندازه و ابعاد مناسبی انتخاب کنید.
  11. از کاغذی با جنس و بافت مناسب استفاده کنید.

اصول طراحی بروشور

اهمیت طراحی بروشور برای کسب و کارها

اهمیت طراحی بروشورهای تبلیغاتی برای کسب و کارها بر کسی پوشیده نیست. خوب می دانید که چاپ بروشور یکی از روش های بازاریابی چاپی است که مزایای خاص خود را دارد. نکته حائز اهمیت این است که مالکان کسب و کار باید با توجه به استراتژی بازاریابی شرکت خود، پیش از سفارش طراحی و چاپ بروشور حساسیت کافی را به خرج دهند و اصول مهم را رعایت کنند تا بیشترین بازدهی را از هزینه ای که برای تبلیغات می کنند به دست بیاورند. اما چرا طراحی بروشور برای کسب و کارها اهمیت بالائی دارد؟ در ادامه به بیان برخی از دلایل آن می پردازیم:

  • بروشورهای تبلیغاتی اگر حرفه ای طراحی و چاپ شوند در ایجاد تمایل افراد به آشنائی با محصولات و متعاقبا خرید محصولات نقش دارند، بنابراین چاپ بروشور تبلیغاتی یکی از راه های تاثیرگذار در افزایش فروش است.
  • بروشور یکی از روش های رایج و مقرون به صرفه بازاریابی است که توزیع آن نیز نسبتا آسان می باشد.
  • با طراحی یک بروشور حرفه ای می توانید ذهنیت مثبتی از برند و محصول خود در ذهن مخاطبان ایجاد کنید.
  • آگاهی افراد نسبت به برند و محصول از طریق مطالعه بروشور افزایش می یابد.
  • یک بروشور حرفه ای و جذاب برای شرکت و برند اعتبار می سازد و می تواند بیانگر شخصیت برند باشد.
  • اگر بروشور تبلیغاتی اصولی و کاربردی طراحی شود در ایجاد اعتماد مشتریان به کسب و کار نقش مهمی دارد.
  • از طریق بروشور تبلیغاتی می توانید اهداف و ایده های شرکت خود را توضیح دهید.
  • چشم انداز فعالیت های تجاری شرکت می تواند از طریق بروشور برای مشتریان روشن شود.
  • معرفی محصولات جدیدی که در آینده قرار است به بازار عرضه شوند از سایر مواردی است که از طریق بروشورهای تبلیغاتی می تواند انجام شود.

طراحی بروشور خاص

هزینه طراحی بروشور تبلیغاتی

تا اینجای کار با اهمیت بروشور تبلیغاتی برای شرکت ها آشنا شدیم. سازمان هایی که از اهمیت طراحی یک بروشور خاص و حرفه ای خبر دارند حاضرند برای طراحی و چاپ بروشور بودجه بالائی اختصاص دهند. با این حال بروشور نسبت به سایر روش های تبلیغاتی مانند تبلیغات محیطی هزینه پایین تری دارد.

هر چه طرح انتخابی پیچیده تر باشد، طراحی آن زمان بیشتری می برد و مسلما هزینه طراحی آن بالاتر است. هزینه چاپ انواع بروشور نیز با توجه به رنگی یا سیاه و سفید بودن بروشور، ابعاد آن، تعداد لت، گرماژ کاغذ، جنس کاغذ، هزینه خط تا، طرح انتخابی و تیراژ مد نظر شرکت ها متفاوت است. نکته قابل توجه در تیراژ چاپ بروشور این است که در اکثر مراکز چاپ، حداقل تعداد قابل سفارش بروشور 1000 عدد می باشد و البته سفارش کمتر از این تعداد نیز برای مشتریان صرفه اقتصادی ندارد. به صورت کلی می توان گفت روش چاپ افست در تیراژهای بالا و روش دیجیتال در تیراژهای پایین به صرفه است. خدمات تکمیلی مانند برش خاص، روکش سلفون و یووی، طلاکوب و … که در استحکام و قوام بروشور نقش دارد در قیمت نهایی این محصول تاثیرگذار است. مجموعه یووی پرینت به عنوان یکی از مراکز چاپ و تبلیغات با سابقه و خوشنام، خدمات مربوط به طراحی و چاپ بروشور را به صورت آنلاین و حضوری با قیمت های عالی و کیفیت بالا ارائه می دهد.

 

طراحی و چاپ بروشورهای تبلیغاتی تنها یکی از خدماتی است که مرکز ارائه خدمات چاپ و تبلیغات یووی پرینت ارائه می کند. شما می توانید جهت استعلام قیمت طراحی و چاپ انواع بروشور با شماره 09101400024 تماس بگیرید. البته از طریق پیام رسان های واتساپ و تلگرام نیز می توانید با کارشناسان این تیم متخصص ارتباط بگیرید. کافیست در پیام رسان های گفته شده به شماره 09026736723 پیام دهید و از مشاوره رایگان و تخصصی همکاران ما در یووی پرینت بهره مند شوید. مرکز یووی پرینت در راستای رضایتمندی مشتریان خود، در تمامی روزهای هفته و به صورت 24 ساعته آماده پاسخگوئی به سوالات شما و ارائه اطلاعات درباره کلیه محصولات می باشد. شما می توانید با اطمینان خاطر از ابتدا تا انتهای فرایند طراحی و چاپ بروشور تبلیغاتی خود را به یووی پرینت بسپارید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *