لوگوی سایت

انتخاب مناسب ترین هدایای تبلیغاتی برای نمایشگاه ها

امروزه یکی از راه‌هایی که کسب و کارهای مختلف برای رسیدن به اهداف تجاری و بازاریابی خود از آن استفاده می‌کنند، شرکت در رویدادها و نمایشگاه‌های مرتبط با کسب و کار آنهاست. صاحبان کسب و کارها در راستای استراتژی‌های مارکتینگ خود سعی می‌کنند با حضور در این نمایشگاه‌ها بیشترین تاثیر را در ذهن مخاطبان خود بگذارند و رابطه تجاری پایداری با آنها ایجاد کنند. یکی از مهمترین راه‌های برقراری این ارتباط دادن هدایای تبلیغاتی به افراد و شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه‌هاست. اگر می‌خواهید درباره بهترین هدایای تبلیغاتی برای رویدادها و نمایشگاه‌ها بیشتر بدانید حتما تا انتهای این مطلب در سایت یووی پرینت با ما همراه باشید.
انواع هدایای تبلیغاتی

انواع هدایای نمایشگاهی

هدایای تبلیغاتی طیف گسترده ای از محصولات مختلف را شامل می‌شود. ما به شما توصیه می‌کنیم با توجه به نوع فعالیت شرکت، بودجه تبلیغاتی، ارزش‌های شرکت و همچنین مشخصات و نیازهای مشتریان و شرکت کنندگان در نمایشگاه، هدایای تبلیغاتی را انتخاب کنید.

اگر بخواهیم انواع هدایای تبلیغاتی را به صورت منسجم طبقه‌بندی کنیم می‌توانیم آنها را در یک دسته‌بندی 4 گانه بگنجانیم. در ادامه این دسته‌بندی را به تفکیک برای شما توضیح می‌دهیم و برای هر یک از آنها مثالی خواهیم زد.

  1. هدایای مرتبط با موضوع نمایشگاه: انتخاب هدایایی که با موضوع نمایشگاه تناسب دارند ایده بسیار خوبی است. مثلا اگر در زمینه تجهیزات پزشکی فعالیت دارید و بازدیدکنندگان غرفه شما جراحان هستند می‌توانید کلاه اتاق عمل را به آنها هدیه کنید که نام جراح روی آن درج شده است.
  1. هدایای تبلیغاتی مرتبط با صنعت فعالیت: می‌‌توان گفت بهترین هدایای تبلیغاتی در این دسته هستند چون با زمینه فعالیت شرکت همخوانی دارند و تاثیر ماندگاری در ذهن مشتریان ایجاد می‌کنند. مثلا اگر در صنعت ساخت و ساز فعالیت دارید می‌توانید انواع ابزار ساختمانی، متر لیزری، آچار، سیم چین و … را به عنوان هدایای تبلیغاتی استفاده کنید.
  2. هدایای تبلیغاتی کاربردی و مفید: این دسته از هدایا به دلیل اینکه در زندگی روزمره افراد استفاده می‌شوند برای مخاطبان نمایشگاه‌ها بسیار جذاب هستند مثلا فلش، ماگ یا باکس رومیزی دمنوش از جمله هدایای تبلیغاتی بسیار محبوب هستند. اگر هدایای تبلیغاتی کاربردی نباشند به احتمال خیلی زیاد بعد از مدتی دور انداخته می‌شوند بنابراین این موضوع را حتما مد نظر قرار دهید که هدایایی که انتخاب می‌کنید مفید و قابل استفاده باشند.
  3. هدایای با کیفیت و لوکس: آخرین دسته از هدایا مربوط به هدایای نفیس و لوکس است. اگر در صنعتی فعالیت دارید که مشتریان شما سطح اقتصادی و اجتماعی بالایی دارند و یا در نمایشگاه و رویدادهایی شرکت می‌کنید که شرکت کنندگان آن این ویژگی را دارند پیشنهاد می‌کنیم از هدایای لوکس، گران قیمت و خاص برای جلب توجه آنها استفاده کنید مثلا ست چرم طبیعی یا یک باکس لاکچری شکلات.
سفارش چاپ روی چرم به عنوان یک هدیه لوکس

بهترین هدایای تبلیغاتی برای رویدادها و نمایشگاه‌ها کدامند؟

تا اینجای کار با انواع هدایای تبلیغاتی بطور کلی آشنا شدید. همانطور که گفته شد انتخاب شما حداقل در یکی از دسته‌بندی‌های 4گانه گفته شده می‌گنجد. بهترین هدایای تبلیغاتی آنهایی هستند که با خلاقیت انتخاب شده باشند، با کیفیت و بادوام باشند و در راستای تحقق اهداف تجاری شما باشند. در ادامه تعدادی از رایج ترین و متداول ترین هدایای تبلیغاتی را برای شما آورده ایم.

  1. ماگ/ تراول ماگ/ فنجان

این موارد از هدایای تبلیغاتی کاربردی هستند که نام شما با هر بار استفاده از آنها در ذهن مشتریان تداعی خواهد شد. مخصوصا اگر در صنعت مواد غذایی یا نوشیدنی فعالیت دارید این دسته محصولات گزینه بسیار مناسبی خواهند بود.

سفارش چاپ روی لیوان به یووی پرینت

ماگ تبلیغاتی

  1. تقویم رومیزی/ سررسید

این محصول کاربردی از متریال مختلفی از جمله کاغذ، چوب، فلز و چرم ساخته می شود. یکی از مزیت‌های این هدیه تبلیغاتی این است که می‌توانید لوگو، برند یا شعار تبلیغاتی شرکت را روی آن چاپ کنید تا به صورت مداوم در معرض دید مشتریان قرار داشته باشید و مدام به آنها یاداوری شوید.

سفارش طراحی لوگو به یووی پرینت
  1. خودکار

خودکار از سایر هدایای تبلیغاتی مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی است که کاربردی هم می‌باشد. امکان چاپ نام و شعار تبلیغاتی شرکت بر روی خودکار، از دیگر مزایای آن است.

  1. دفترچه/ کاغذ یادداشت

خرید این هدیه تبلیغاتی حتی برای شرکت‌های نوپا یا آن دسته از شرکت‌هایی که نمی‌خواهند یا در توانشان نیست بودجه زیادی برای این کار اختصاص دهند، انتخاب بسیار ایده آلی است. دفترچه یا کاغذ یادداشت علاوه بر اینکه مقرون‌به‌صرفه است، مفید و کاربردی هم می‌باشد و می‌توانید نام شرکت را نیز روی آن چاپ کنید.

  1. چراغ پیشانی

این محصول کاربردی از جمله جذاب ترین هدایای تبلیغاتی است به‌ویژه اگر در صنایع مرتبط با معدن، ماشین آلات، پالایشگاه و سایر صنایع مرتبط فعالیت می‌کنید. با استفاده از این چراغ در زمان تعمیر یک وسیله و یا بررسی یک دستگاه، در حالی‌که هر دو دست فرد آزاد است از نور این چراغ نیز می‌تواند استفاده کند.

  1. ست چرم طبیعی

یکی از لوکس ترین و خاص ترین هدایایی که می‌توانید در نمایشگاه‌ها و رویدادها ارائه دهید، محصولات چرمی است مانند جاکارتی، کیف پول، جاقلمی، جاکلیدی، کمربند و سایر محصولاتی که با این متریال ساخته می‌شوند. انتخاب چرم طبیعی به عنوان هدیه تبلیغاتی مختص به کسب و کارهایی هست که می‌خواهند اعتبار بالائی در ذهن مشتریان داشته باشند و محصولی منحصر به فرد و لوکس هدیه کنند.

  1. باکس شکلات

شرکت‌هایی این محصول را انتخاب می‌کنند که می‌خواهند تصویری دوستانه از خود در حافظه مشتریان به جا بگذارند. شما می‌توانید با قرار دادن انواع شکلات‌های لذیذ با طعم‌های متفاوت در یک بسته‌بندی زیبا یک هدیه تبلیغاتی خاص را درست کنید. باکس شکلات یک هدیه تبلیغاتی پرطرفدار است و با توجه به شکلات‌های انتخابی شما می‌تواند در دسته هدایای تبلیغاتی لاکچری قرار بگیرد.

  1. صنایع دستی

یکی از جذاب‌ترین و نفیس‌ترین هدایای تبلیغاتی به ویژه در نمایشگاه های بین المللی که بازدیدکنندگان غیر ایرانی دارد صنایع دستی ایرانی می باشد.

  1. پد موس تبلیغاتی

یکی دیگر از هدایای تبلیغاتی پرکاربرد، پد موس است. در عصر امروز کمتر کسی را می توان پیدا کرد که در طول روز از کامپیوتر یا لپ‌تاپ استفاده نکند. بنابراین این محصول گزینه بسیار خوبی برای هدایای تبلیغاتی است مخصوصا اگر اطلاعات شرکت را روی آن چاپ کنید. در این حالت افراد به صورت روزانه نام برند شما را می‌بینند.

موس پد تبلیغاتی

  1. هدایای تبلیغاتی مدیریتی

این محصول از آن دسته هدایای خاصی است که می‌توانید به مشتریان خاص، شرکای تجاری و یا همکاران و مدیران خاص هدیه کنید. نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که هدایای مدیریتی باید دارای کیفیت بالا و متناسب با سلیقه گیرنده باشد.

  1. فلش مموری

میزان کاربردی بودن این محصول بر کسی پوشیده نیست. حتی اگر در صنایع مرتبط با تکنولوژی فعالیت ندارید انتخاب فلش مموری برای هدیه تبلیغاتی یکی از بهترین گزینه‌هاست. ضمنا امکان چاپ کردن نام برند شما روی این محصول به راحتی امکان پذیر است.

فلش تبلیغاتی

  1. پاوربانک

یکی از محبوب‌ترین هدایای تبلیغاتی پاوربانک است. از آنجا که انواع متنوعی از پاوربانک‌ها در قیمت‌ها و ظرفیت‌های مختلف در بازار موجود است، این امکان را خواهید داشت که بر اساس بودجه تبلیغاتی اختصاص داده شده به حضور در نمایشگاه، این وسیله را خریداری نمایید.

  1. جاسوئیچی

یکی دیگر از هدایای پرطرفدار جاسوئیچی است. این گزینه هم برای هدیه دادن به مشتریان خاص شما مناسب است هم برای شرکت کنندگان عام در رویدادها. اگر در صنایع خودرو یا قطعات خودرو فعالیت دارید ما به شما پیشنهاد می‌کنیم برند شرکت خود را روی جاسوئیچی چاپ کنید تا از این طریق علاوه بر ماندگاری در ذهن مشتریان، تبلیغات گسترده‌ای هم انجام دهید.

  1. هندزفری

این محصول نیز بسیار کاربردی بوده و مانند پاوربانک در انواع و اقسام مختلفی در بازار وجود دارد. این مساله دست شما را برای انتخاب گزینه مناسب از نظر قیمتی بسیار باز می‌گذارد.

  1. ساک دستی

ساک‌های دستی یکی از متداول‌ترین هدایای تبلیغاتی است. این محصول را می‌توانید در سایزها و جنس‌های مختلفی تهیه کنید و به بازدیدکنندگان غرفه خود هدیه دهید.

سفارش چاپ روی پارچه به یووی پرینت
  1. اسپیکر

اسپیکر هدیه مناسب و مفیدی برای مخاطبان شماست. از این محصول برای پخش موسیقی، پادکست و انواع محتواهای صوتی استفاده می‌شود.

  1. گلدان

گلدان به عنوان یک محصول زیبا و دکوراتیو گزینه بسیار ارزشمندی برای هدایای تبلیغاتی است. هدیه گرفتن گلدان حس خوشایندی در مخاطب ایجاد می‌کند به همین دلیل انتخاب خوبی برای تاثیرگذاری در ذهن مشتریان است.

  1. ساعت دیواری

یکی از هدایایی که در منزل و محل کار، کسب و کار شما را در ذهن مشتریان زنده می‌کند ساعت دیواری است. این محصول با قیمت‌ها و سبک‌های متفاوتی در بازار عرضه می‌شود. شما می‌توانید بر اساس ویژگی‌های مخاطبان خود یکی از انواع ساعت‌های دیواری را انتخاب کنید.

لزوم و اهمیت هدیه دادن در نمایشگاه‌ها

هدایای تبلیغاتی یکی از راه‌های مهم بازاریابی است که شرکت‌ها در زمان حضور در نمایشگاه‌ها از آن بهره می‌برند تا بتواند کسب و کار خود را معرفی کنند، تاثیر ماندگاری در ذهن مشتریان خود ایجاد کنند و نهایتا رابطه تجاری پایداری با آنها بسازند. بنابراین قبل از سفارش هدایای تبلیغاتی دقت و وسواس کافی را به خرج دهید تا بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید و بودجه تبلیغاتی شرکت را هدر ندهید.

با توجه به آنچه گفته شد هدایای تبلیغاتی بهتر است متناسب با موضوع نمایشگاه و رویداد، حوزه فعالیت شرکت، و ویژگی‌های مخاطبان و مشتریان انتخاب شود. اگر خلاقیت و ایده‌های نو در این انتخاب لحاظ شود، هدایای تبلیغاتی شما در میان انبوهی از هدایا که غرفه‌های نمایشگاه‌ها عرضه می‌کنند جلب توجه می‌کند که همین موضوع باعث می‌شود در ذهن مشتریان خود ماندگار شوید ، ارزش خود را به آنها نشان دهید و خود را از سایر رقبا متمایز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *