لوگوی سایت

استفاده از تراکت تبلیغاتی چه کاربردها و مزایایی دارد؟

امروزه صاحبان کسب و کار برای معرفی کالا و خدماتی که ارائه می کنند از روش های تبلیغاتی متنوعی استفاده می کنند. انتخاب روش بازاریابی، متناسب با اهداف تجاری و خصوصیات مصرف کنندگان یک برند است. یکی از معروف ترین و مقرون به صرفه ترین روش ها که بازدهی بالایی دارد، چاپ و توزیع تراکت می باشد که در این مطلب درباره آن صحبت خواهیم کرد.
تراکت

منظور از تراکت چیست؟

تراکت که به آن فلایر (flyer) و کاتالوگ تک برگی هم گفته می شود کاغذی است که غالبا تا نمی خورد، حاوی تصویر و متن کوتاهی درباره یک محصول اعم از کالا یا خدمات، برند و حتی یک رویداد است و بیشتر جنبه تبلیغاتی و اطلاع رسانی دارد. تراکت معمولا در جاهای پر رفت و آمد مانند ورودی متروها، خیابان های شلوغ شهر، ورودی مراکز خرید بزرگ، سمینارها، نمایشگاه ها و … در بین مردم توزیع می شود و گاهی نیز روی دیوار و تابلوی اعلانات نصب می گردد. برای جلب توجه مخاطبین، ممکن است تراکت را لای درب منزل یا زیر برف پاک کن ماشین ها هم قرار دهند. تراکت یکی از رایج ترین، ساده ترین و کم هزینه ترین نوع تبلیغات در محل های عمومی است.

چاپ تراکت تهرانپارس

انواع تراکت

تراکت در اندازه های مختلف و همچنین طراحی ها و رنگ های متنوع قابلیت چاپ دارد و همچنین می تواند روی انواع متفاوتی از کاغذ چاپ شود. مراکز ارائه دهنده چاپ و تبلیغات، غالبا تراکت ها را از نظر جنس کاغذ، چاپ و سایز دسته بندی می کنند تا مشتریان راحت تر بتوانند تراکت دلخواه خود را سفارش دهند. در ادامه این مطلب درباره دسته بندی سه گانه ای که گفته شد بیشتر توضیح خواهیم داد.

انواع تراکت از نظر جنس کاغذ

مجموعه یووی پرینت در چاپ تراکت از 2 نوع کاغذ تحریر 80 گرمی و 80 گرمی ایرانی و همچنین 2 نوع کاغذ گلاسه  135گرم و 170 گرم استفاده می کند. درست است که کاغذ گلاسه مناسب ترین کاغذ برای چاپ تراکت است اما مشتریان عزیز می توانند با توجه به نوع کسب و کار خود و هدفی که از چاپ تراکت دارند یکی از انواع کاغذهای تحریر را هم انتخاب کنند. کاغذ تحریر همان کاغذ کتاب و دفتری است که به صورت روزانه استفاده می کنیم و دارای ضخامت کمتر و هزینه چاپ پایین تری نسبت به کاغذ گلاسه می باشد.

چاپ تراکت یک روزه

انواع تراکت از نظر چاپ

تمام سایز های تراکت در 2 مدل چاپ یک رو و دورو قابلیت چاپ دارند. مشتریان می توانند هر طرح یا محتوای گرافیکی که می خواهند برای چاپ روی تراکت انتخاب کنند. بنا به کاربرد تراکت و هدف از چاپ آن می توان آن را با به صورت تمام رنگی یا تک رنگ چاپ کرد. قیمت چاپ تک رنگ کمتر از چاپ رنگی است و واضح است که تراکت های رنگی نسبت به سیاه و سفید توجه بیشتری به خود جلب می کنند. همچنین می توانید یکی از روکش های مات یا براق را برای تراکت انتخاب کنید، روکش براق جلوه بهتری از رنگ ها را نشان می دهد.

از آنجا که رایج ترین شیوه پخش کردن تراکت ها، توزیع آنها میان مردم است بنابراین ما به شما پیشنهاد می کنیم  چاپ دورو را انتخاب کنید تا تراکت به هر سمتی که روی زمین می افتد، نگاه عابران را به خود جلب کند. برای سفارش تراکت نیازی به مراجعه حضوری به دفتر یووی پرینت نیست. می توانید از طریق پیام رسان های تلگرام و واتساپ یا از طریق تماس با شماره تلفن 02177229401 سفارش خود را در مجموعه ما ثبت کنید و آن را در کمترین زمان ممکن تحویل بگیرید.

انواع تراکت

انواع تراکت از نظر سایز

یکی از مولفه های بسیار مهم در دیده شدن تراکت اندازه آن است. بنابراین با توجه به طرح و متنی که می خواهید روی تراکت چاپ شود، باید مناسب ترین اندازه را انتخاب کنید. به طور مثال اگر تصمیم دارید یک محتوای متنی با تعداد کلمات بالا را در کوچکترین سایز تراکت چاپ کنید احتمالا قابل خواندن نیست و در نگاه اول جلب توجه نمی کند. بنابراین قبل از سفارش اندازه تراکت، حتما درباره تناسب آن با محتوای تراکت اطمینان داشته باشید تا هزینه تبلیغات شما هدر نرود.

کاربردهای تراکت

تراکت ها در ابعاد مختلفی تولید می شوند. در مجموعه یووی پرینت در 3 اندازه استاندارد A4، A5 و A6  قابل سفارش هستند. بهتر است بدانید اندازه های A5 و A6 پر طرفدارترین سایزهای تراکت در بین مشتریان است. با مراجعه به وب سایت یووی پرینت می توانید انواع مختلف تراکت ها را مشاهده و اندازه دلخواه خود را انتخاب کنید. قابل ذکر است حداقل تیراژ قابل سفارش تراکت 1000 عدد می باشد.

مزایای استفاده از تراکت

تراکت به دلیل هزینه چاپ و طراحی پایینی که نسبت به سایر ابزار تبلیغاتی دارد می تواند برای کسب و کارهای نوپایی که در ابتدای راه هستند و نمی خواهند هزینه زیادی بابت تبلیغات برند و محصول خود متحمل شوند گزینه بسیار مناسبی است. پخش و توزیع تراکت ها نیز آسان و مقرون به صرفه است. نیروی کاری که پخش تراکت را به هر شکلی اعم از توزیع میان مردم، نصب روی دیوار یا تابلوی اعلانات و … به عهده می گیرد دستمزد خیلی بالایی ندارد. هزینه چاپ و طراحی تراکت ها نیز ارزان است. همچنین با توجه به اینکه تراکت ها مستقیما به دست مشتریان احتمالی می رسد کسب و کارها می توانند از این طریق به سریع ترین حالت ممکن پیام خود را با آنها برسانند. از دیگر مزایای تراکت می توان به این موضوع اشاره کرد که برای طیف گسترده ای از کسب و کارها در هر زمینه ای که فعالیت می کنند و هر کالا یا خدمتی را ارائه می کنند قابل استفاده است.

تراکت و کارت ویزیت چه تفاوت هایی دارند؟

معایب استفاده از تراکت

در کنار تمام مزایا و نکات مثبتی که برای چاپ تراکت به عنوان یک روش تبلیغاتی ارزان قیمت، کارامد و موثر برشمردیم، این روش معایبی هم دارد که در ادامه به تعدادی از آنها اشاره می کنیم:

  • حجم کاغذی که در این روش استفاده می شود در مقایسه با سایر انواع تبلیغات بالاست و همانطور که می دانیم امروزه کاهش استفاده از کاغذ یکی از مسائل حائز اهمیت است که کسب و کارها به عنوان یک مسئولیت اجتماعی در راستای حفظ و نگهداری منابع طبیعی آن را در نظر می گیرند.
  • تاثیر کوتاه مدت تراکت در ذهن مخاطبان هم در مقایسه با انواع دیگر تبلیغات مانند نصب بنر از معایب آن محسوب می شود، چرا که افراد گاها به محض دریافت این تراکت ها یا پس از مرور سریع محتوای تراکت، آن را دور انداخته و توجهی به آن نمی کنند.
  • استخدام نیروی کار معتمد که تراکت ها را واقعا به دست مردم برساند و هزینه بازاریابی شرکت را هدر ندهد هم یکی دیگر از مشکلات مربوط به انتخاب این روش تبلیغاتی است.
  • در نهایت می توان گفت با توجه به اینکه در حال حاضر تبلیغات آنلاین و اینترنتی موجود در فضای مجازی، مخاطبین بیشتری به خود اختصاص داده است، استفاده از تراکت که یک ابزار تبلیغاتی آفلاین به حساب می آید به اندازه گذشته در جلب توجه افراد تاثیرگذار نیست.

کاربرد تراکت تبلیغاتی

همانطور که گفته شد تراکت از کاربردی ترین و محبوب ترین ابزارهای تبلیغاتی ارزان قیمت در میان صاحبان کسب و کارها می باشد. از مهمترین کاربردهای تراکت می توان به طور خلاصه به موارد زیر اشاره کرد:

  • تبلیغ برند یا کالا و خدمات ارائه شده توسط یک کسب و کار
  • تبلیغ و اطلاع رسانی درباره کسب و کاری که تازه شروع به فعالیت کرده است
  • اطلاع رسانی درباره یک رویداد مهم مثل افتتاحیه یا کنسرت
  • اعلام شرایط ویژه ای که گاها کسب و کارها به عنوان ابزار تبلیغاتی استفاده می کنند مانند اطلاع رسانی درباره جشنواره تخفیف
  • اطلاع رسانی درباره تغییرات ایجاد شده در کسب و کارها مثل تغییر آدرس یک فروشگاه و نقل مکان آن به جای دیگر
  • دادن سرنخ درباره خدمات ارائه شده یک کسب و کار، ایجاد جذابیت برای کسب اطلاعات بیشتر از سمت مردم و اعلام راه های ارتباطی جهت گرفتن تماس یا مراجعه مشتریان
  • استفاده به عنوان ابزار تبلیغاتی سیاسی برای کاندیدا در انتخابات مختلف شورای شهر، ریاست جمهوری و …
  • اطلاع رسانی درباره فراخوان های مختلف هنری، اجتماعی و …

طراحی تراکت تبلیغاتی

اولین و مهمترین مساله ای که در چاپ تراکت تبلیغاتی باید مد نظر داشته باشید طراحی آن است. فراموش نکنید که هدف از چاپ تراکت، دیده شدن و شناخته شدن توسط مشتریان است بنابراین باید طراحی آن به شکلی باشد که در میان هزاران تراکتی که روزانه در معرض دید افراد قرار می گیرد بتواند توجه آنها را به خود معطوف کند تا هدف بازاریابی و تبلیغاتی یک شرکت محقق گردد. بدون شک با انتخاب یک طراحی ضعیف، تکراری و بی کیفیت شانس دیده شدن را از دست خواهید داد.

در طراحی تراکت باید به تیتر، فونت، رنگ بندی، انتخاب تصویر مناسب و متن تاثیرگذار توجه کرد. هر چقدر طراحی شما جذاب تر باشد، بازدهی هزینه ای که برای چاپ تراکت کرده اید هم بیشتر خواهد شد و احتمال اینکه مخاطب آن تراکت را برای تماس یا مراجعه به شما نزد خود نگه دارد بالاتر می رود. نکته مهمی که باید در طراحی تراکت در نظر گرفت شناخت خوب مشتریان است، اینکه چه چیزی برای آنها جذاب است و می تواند آنها را به سمت استفاده از برند شما سوق دهد. چیدمان محتوا، رنگ بندی و تصاویر تراکت باید متناسب و جذاب باشد و محتوای متنی نیز بهتر است کوتاه، مفید و ساده باشد.

قیمت چاپ و سفارش تراکت در یووی پرینت

مجموعه یووی پرینت ارائه دهنده کلیه خدمات مربوط به چاپ تراکت با کیفیت عالی و قیمت مناسب می باشد و از پیشرفته ترین و مدرن ترین دستگاه های چاپ استفاده می کند. پس اگر به دنبال یک موسسه چاپ و تبلیغات معتبر و حرفه ای می گردید تا بتوانید با خیال آسوده، سفارش طراحی و چاپ تراکت خود را به آنها بسپارید بدون معطلی با کارشناسان ما در یووی پرینت تماس بگیرید. همچنین می توانید با مراجعه به به سایت www.uvprint.ir مشخصات انواع تراکت های قابل سفارش را مشاهده کنید.

برای استعلام قیمت کافیست با شماره 09101400024 تماس گرفته و از مشاوره رایگان و تخصصی یووی پرینت بهره مند شوید. همکاران ما آماده پاسخگوئی به تمامی سوالات شما هستند.

مشاوران یووی پرینت 7 روز هفته و 24 ساعته بصورت تلفنی و از طریق پیام رسان ها آماده ارائه خدمات و پاسخگویی به سوالات شما می باشند. هر کجای ایران که سکونت دارید می توانید به راحتی به صورت تلفنی و آنلاین سفارش خود را ثبت کنید. یووی پرینت سفارش شما را در سریع ترین زمان ممکن آماده و به هر آدرسی که می خواهید از طریق سامانه پستی کشور ارسال خواهد کرد.

با توجه به آنچه گفته شد استفاده از تراکت به عنوان یک ابزار تبلیغاتی اقتصادی می تواند به صاحبان کسب و کارهای بزرگ و کوچک کمک کند تا مردم بیشتر با محصولات آنها آشنا شوند. برای چاپ یک تراکت با کیفیت با تیم یووی پرینت که یک برند خوشنام در زمینه چاپ و طراحی تراکت ها می باشد تماس بگیرید و سفارش خود را ثبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *