لوگوی سایت

لیبل مات و گلاسه چه تفاوت هایی دارند؟

اگر شما هم به دنبال چاپ لیبل هستید یووی پرینت بهترین گزینه برای شماست چرا که انواع مختلف لیبل های مات و گلاسه را با قیمت مناسب و کیفیت بالا چاپ می کند. ما در این مطلب قرار است صفر تا صد لیبل های گلاسه و مات، تفاوت ها و کاربرد آنها را برای شما توضیح دهیم پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.
لیبل مات یا براق

یک تولید کننده حرفه ای کالا حتما با اهمیت طراحی و چاپ لیبل محصولات آشنایی دارد. اگر لیبل ها خاص و با کیفیت طراحی و چاپ شوند می توانند به عنوان یک ابزار تبلیغاتی کارامد عمل کرده و تاثیر بسیار زیادی در دیده شدن محصولات توسط مشتریان داشته باشند.

قبل از هر چیز بهتر است اول با تعریف لیبل آشنا شویم. به برچسب ها یا کاغذهای پشت چسبداری که بر روی کالاها چسبانده می شوند لیبل (Label) گفته می شود. ما روزانه با تعداد زیادی محصول سر کار داریم و کمتر کالایی دیده می شود که روی آن لیبل وجود نداشته باشد. لیبل بر روی انواع محصولات خوراکی، لوازم تحریر، دارو و … چسبانده می شود و حاوی اطلاعات مهمی راجع به آنها هستند مانند قیمت، دستورالعمل استفاده، بارکد، آدرس کارخانه و … . در بازار لیبل های سایز بزرگ را با نام استیکر هم می شناسند.

لیبل گلاسه یا مات

لیبل گلاسه چیست؟

لیبل گلاسه در واقع چاپ طرح دلخواه مشتریان بر روی کاغذ پشت چسبدار گلاسه یا براق است. لیبل گلاسه رنگ ها را بسیار زنده و پر رنگ نشان می دهد. به بیان دیگر لیبل گلاسه از نظر زیبائی ظاهری حرف اول را می زند. این نوع لیبل به دلیل جنس کاغذ آن، در برابر رطوبت مقاومت بیشتری نسبت به سایر لیبل ها دارد. اگر لیبل گلاسه در تماس با آب یا سایر مایعات مانند روغن قرار بگیرد طراحی و نوشته های درج شده روی آن دچار تغییر نمی شود. شما می توانید سفارش انواع مختلف لیبل های گلاسه را در مجموعه یووی پرینت ثبت کنید. این لیبل ها علاوه بر ظاهر زیبا، استحکام خوبی هم در برابر شرایط محیطی دارند.

 

لیبل مات چیست؟

نوع دیگری از لیبل ها لیبل مات است. همانطور که از نام آن مشخص است مانند لیبل گلاسه براق نیست و سطح صیقلی ندارد. معمولا رنگ تصاویر و نوشته های روی لیبل مات کمرنگ تر دیده می شود و دارای یک سطح زبر است. به دلیل عدم انعکاس نور روی لبل مات، نوشته روی آن خواناتر و تصاویر واضح تر دیده می شود. می توان گفت کاغذ لیبل مات تقریبا همان کاغذ تحریر است. به طور کلی لیبل مات به دلیل آسیب پذیری نسبت به رطوبت و ضربه، طول عمر کمتری نسبت به لیبل گلاسه دارد. لیبل مات برای چاپ طرح هایی با رنگ های کمتر، گزینه مناسب تری است.

 

تفاوت بین لیبل مات و گلاسه در چیست؟

یکی از متداول ترین سوالاتی که مشتریان عزیز در زمان سفارش لیبل ها از ما می پرسند این است ک لیبل مات و گلاسه چه فرقی با هم دارند؟ به همین خاطر در ادامه راجع به انواع تفاوت های این لیبل ها از نظر نحوه چاپ، نوع مواد، کاربرد، ابعاد و قیمت بررسی خواهیم کرد.

لیبل مات یا براق

تفاوت در نحوه چاپ لیبل مات و گلاسه

در مرکز چاپ و تبلیغات یووی پرینت چاپ لیبل های گلاسه و مات به 2 روش رایج چاپ افست و دیجیتال انجام می شود. با توجه به عملکرد دستگاه های چاپ افست، سرعت و کیفیت چاپ در این روش پایین تر است. ضمنا حداقل تعداد قابل سفارش در روش افست بالا می باشد اما در روش دیجیتال هیچ محدودیتی به لحاظ تعداد چاپ وجود ندارد. بنابراین اگر زمان ارسال سفارش برای شما مهم است و یا تعداد کمی لیبل نیاز دارید بهتر است سفارش شما با روش دیجیتال آماده شود.

 

تفاوت در جنس مواد یا متریال لیبل مات و گلاسه

در مواد سازنده لیبل های گلاسه ترکیبی از نشاسته و پلاستیک وجود دارد و به همین دلیل است که نسبت به کاغذ مات براق است و روی آن صیقلی دیده می شود. ترکیب گفته شده در کاغذ گلاسه باعث شده چاپ لیبل گلاسه دارای کیفیت بالاتری باشد و طول عمر آن را نیز افزایش دهد. پوشش یا روکش شیشه ای که روی لیبل گلاسه به کار می رود آن را در برابر نفوذ آب مقاوم می کند. ناگفته نماند در زمان ثبت سفارش لیبل ها در بازار رایج است که مات بودن یا گلاسه بودن را به عنوان جنس لیبل در نظر می گیرند.

در نوع دیگری از دسته بندی لیبل های گلاسه و مات از نظر جنس، می توان به دسته بندی چهارگانه لیبل کاغذی، شیشه ای، پی وی سی و متالایز اشاره نمود که دوام و کیفیت آنها با هم متفاوت است و هرکدام هم در صنایع خاصی استفاده می شوند.

تفاوت در نوع کاربرد لیبل مات و گلاسه

  • انعکاس نور روی لیبل گلاسه ممکن است باعث شود که محتوای آن به راحتی قابل خواندن یا اسکن شدن نباشد بنابراین برای لیبل های دارای بارکد قیمت و یا QR Code بهتر است از لیبل مات استفاده شود.
  • اگر محصول به طور نرمال در معرض مایعات، ضربه و خط و خش قرار دارد بهتر است برای جلوگیری از آسیب دیدن یا محو شدن نوشته های روی لیبل، جنس گلاسه انتخاب شود.
  • با توجه به اینکه لیبل های مات به عکس ها یک حالت قدیمی و سنتی می دهد اگر طرح خاصی مد نظر دارید که می خواهید کلاسیک تر دیده شود بهتر است از لیبل مات استفاده کنید.
  • لیبل مات به دلیل سادگی که در آن دیده می شود، برای محصولاتی که می خواهید تمیزی، سادگی و طبیعی بودن را به ذهن مشتریان القا کند گزینه بسیار مناسبی است.
  • در صورتی که طرح انتخابی شما دارای رنگ های زیادی است بهتر است از لیبل گلاسه استفاده کنید تا حالت براق لیبل گلاسه به آن جلوه بیشتری بدهد.
  • به دلیل جلوه ای که لیبل گلاسه دارد برای محصولات تزیینی و لاکچری گزینه خوبی است.
  • اگر کیفیت چاپ لیبل برای شما اهمیت دارد بهتر است لیبل گلاسه را انتخاب کنید چرا که سطح صاف گلاسه، رنگ ها را بهتر از لیبل مات نشان می دهد.

 

تفاوت در ابعاد لیبل ها

لیبل ها با توجه به اندازه محصول و نیاز مشتری در اندازه های مختلف از بسیار کوچک تا بسیار بزرگ طراحی و چاپ می شوند. محبوب ترین سایز چاپ لیبل ها A3 پلاس، A3، A4 و A5 می باشد. همچنین لیبل ها در اشکال متنوعی نیز قابلیت چاپ دارند مثل مربع، دایره، مستطیل و برش دار. نکته مهم این است که در انتخاب نوع لیبل به مواردی از جمله نوع محصول، ویژگی های آن، رقبای بازار، سایز محصول ، رنگ برند شرکت، بسته بندی و … دقت کافی داشته باشید تا مناسب ترین لیبل را انتخاب کنید.

 

تفاوت در قیمت لیبل ها

کاغذ های گلاسه با توجه به ویژگی هایی که دارند از جمله مقاومت در برابر رطوبت و همچنین امکان پاک کردن لکه و آلودگی از سطح آن، نسبت به کاغذهای مات یا تحریر گران تر می باشند. از طرفی گرماژ کاغذ گلاسه نیز بالاتر از کاغذ مات است به همین دلیل هزینه چاپ لیبل گلاسه بیشتر از لیبل مات می باشد. چنانچه تعداد لیبلی که مد نظر دارید بسیار بالاست و یا حاوی محتوای نوشتاری زیادی می باشد ما به شما توصیه می کنیم برای صرفه جویی در هزینه ها و راحت تر خواندن نوشته های لیبل، مدل مات را انتخاب کنید.

 

لیبل مات یا گلاسه، کدام برای کسب و کارها بهتر است؟

این پرسش را بسیاری از مشتریان از ما می پرسند. پاسخ ما به همه آنها این است که هر کدام از این لیبل ها کاربری خاص خود را دارند. این صاحبان کسب و کار و تولید کنندگان هستند که باید با توجه به نیاز خود، اهداف تجاری شرکت، شناخت کافی از مخاطبین محصول، نوع کالایی که ارائه می کنند و تصویری که می خواهند در ذهن مصرف کنندگان از برند خود ایجاد کنند، نوع لیبل محصولات را انتخاب کنند.

 

لیبل مات یا لیبل گلاسه را از کجا سفارش دهیم؟

مجموعه خوشنام یووی پرینت به عنوان یک نام معتبر در زمینه چاپ و طراحی انواع لیبل های گلاسه و مات با بالاترین کیفیت و نازل ترین قیمت، آماده دریافت سفارش های شما تولید کنندگان عزیز است، کافیست در هر روزی از هفته و هر ساعتی از شبانه روز که می خواهید، از طریق یکی از راه های ارتباطی موجود در سایت با کارشناسان ما تماس بگیرید و ادامه کار را با اطمینان خاطر به ما بسپارید. از آنجا که برای سفارش طراحی و چاپ لیبل مات یا گلاسه نیازی به مراجعه حضوری به دفتر یووی پرینت نیست، می توانید به راحتی فایل طراحی مورد نظر خود را برای ما در پیام رسان واتساپ به شماره 09026736723 و یا به آدرس ایمیل مجموعه یووی پرینت یعنی iruvprint@gmail.com ارسال کنید. در انتهای کار پس از آماده شدن سفارش آن را به هر آدرسی که برای ما تعیین کرده اید ارسال خواهیم کرد.

نتیجه گیری

در نهایت باید گفت اگر در طراحی و چاپ لیبل سلیقه و حساسیت به خرج دهید در واقع یک هویت بصری زیبا و جذاب را برای محصول خود ایجاد می کنید. حتما می دانید که در حوزه مارکتینگ، بسته بندی و لیبل از مهمترین مواردی هستند که در نگاه اول توجه مشتریان را به خود جلب می کنند و چنانچه روی طراحی و چاپ آنها به صورت حرفه ای فکر شده باشد می توانند از عوامل حائز اهمیت در انتخاب شدن و خریداری شدن توسط مشتریان باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *